Tesztek is bizonyítják, hogy minden idők legbiztonságosabbja az új Corolla

Jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA)

A jelzőtábla-felismerő rendszer mindenkor optimálisan tájékoztatja a vezetőt, még akkor is, ha véletlenül elkerülte a figyelmüket egy közúti jelzőtábla. A rendszer üzemkész állapotára vonatkozó értesítés, illetve az esetleges riasztások a műszerfali, színes TFT multi-információs kijelzőn jelennek meg. Aktív sebességkorlátozás esetén a rendszer hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha túllépte az adott korlátozást. A rendszer mostantól képes felismerni a sebességkorlátozást, az előzési tilalmat jelző, az útminőségre figyelmeztető, az autópálya kezdetét és végét jelző táblákat, a behajtani tilos és kötelező megállás táblákat, a lakott települést és lakó-pihenő övezetet jelző táblákat, valamint az általános korlátozást feloldó táblát.

Hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel (RCTA) felszerelt holttérfigyelő rendszer (BSM)

A BSM rendszer hátrafelé tekintő, milliméteres hullámhosszon működő radarral észleli a Corolla holtterében elhelyezkedő, illetve a szomszédos sávokban nagy sebességgel közeledő járműveket. A rendszer a megfelelő oldali külső visszapillantó tükörben felvillantja a BSM ikont, így figyelmeztetve a vezetőt a felmerülő helyzetre. Amennyiben ezzel egy időben működik az irányjelző, a BMS ikon villogni kezd. Az RCTA rendszer a BSM rendszer radarjait felhasználva figyelmezteti a parkolóhelyről kitolató vezetőt, ha oldalról olyan gépjármű közeledik, amelyet sem a tolatókamera nem mutat, sem a külső visszapillantó tükrökben nem látható. Közeledő jármű észlelésekor a rendszer a külső tükrökben villogtatni kezdi a BSM ikonokat, figyelmeztető hangjelzést ad, valamint jelzi, hogy melyik irányból érkezik gépjármű.

Elindulás-szabályozó rendszer (DSC)

Az elindulás-szabályozó rendszer (DSC) megakadályozza, hogy a sebességváltó kezelésekor akaratlanul vagy hirtelen megugorjon az autó. Ilyenkor csökkenti a hajtáslánc teljesítményét, és figyelmezteti a vezetőt, így tartva a jármű sebességét és gyorsulását az előre meghatározott érték alatt. Ha például a vezető a gázpedálra lép, miközben parkoló fokozatból előremenetbe kapcsolja a sebességváltót, a rendszer automatikusan csökkenti a teljesítményleadást, így előzve meg az akaratlan gyorsítást.

Az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák egyedülállóan széles tárháza mellett a vadonatúj Toyota Corolla új szintet képvisel a passzív biztonság terén is. Ennek legfontosabb elemei az alábbiakban kerülnek bemutatásra.

Ütéselnyelő karosszéria

Az új Corolla karosszéria-szerkezetét úgy tervezték meg, hogy hatékonyan nyelje el az elölről, oldalról, hátulról, valamint a tetőlemez felől érkező ütéseket, és az ütközési energiát eloszlatva megakadályozza a nagyszilárdságú utascella deformálódását. Az új vázszerkezet összeszerelésénél széles körben alkalmazott ragasztók, valamint a ponthegesztések nagyobb száma összesen mintegy 60 százalékkal növelték a karosszéria merevségét a kifutó modellekhez képest. A nagyszilárdságú utascellánál felhasznált melegen sajtolt, 1180, 780 és 440 MPa ultra-nagyszilárdságú anyagok megerősítették az A- és B-oszlopot, az első ajtók övvonalát, a tető kereszttartót, a belső tetőszerkezetet, valamint a hűtő kereszttartóját. Ezek a módosítások együttesen hatékonyan gátolják az utascella alakváltozását, és optimalizálják az utasvédelmi teljesítményt.

Gyalogosvédelem

A motorházfedél újonnan kifejlesztett „úszó sziget” belső szerkezete, valamint a szélvédő tövének ütéselnyelő szerkezete első osztályú gyalogosvédelmet kínál. A motorházfedél úszó sziget belső szerkezete az ütközés kezdetekor segít csökkenteni a tehetetlenségi gyorsulási erőket, míg a szélvédő energiaelnyelő töve a fejsérüléseket enyhíti.

Utasvédelem

Az új Corolla modellcsalád vezető és utasoldali elülső légzsákokat, vezetőoldali térdlégzsákot, első és hátsó oldallégzsákot, valamint az utastér teljes hosszában húzódó függönylégzsákot kínál. Az első biztonsági övek új kialakítású felső rögzítési pontjának köszönhetően az öv kisebb erővel húzható. Módosították az öv reteszelési érzékenységét, így hirtelen megrántáskor zökkenőmentesen reteszel az öv, míg a rugalmas belső övszakasz az övcsat szögétől függetlenül egyszerűbbé teszi a biztonsági öv bekötését.