Tesztek is bizonyítják, hogy minden idők legbiztonságosabbja az új Corolla
Adaptív sebességtartó automata (ACC)
A teljes sebességtartományban működőképes ACC rendszer segít megfelelő követési távolságot tartani. A berendezés észleli az elöl haladó járműveket, és megállapítja azok sebességét. Ezt követően járművünk sebességét úgy állítja be, hogy folyamatosan biztonságos távolságot tartsunk az elöl haladó mögött. A továbbfejlesztett gyorsítás- és lassítás-vezérlésnek köszönhetően jobb teljesítményre és fokozott kényelemre képes ACC rendszer könnyedén kezelhető a kormánykerékre szerelt új kapcsolókkal. A rendszer mostantól kis sebességnél is képes a járműkövetésre, valamint a teljes megállás utáni újraindulásra kb. 0-30 km/óra között. Sűrű forgalomban a jármű megáll, amennyiben az előtte haladó gépkocsi megáll, ügyelve a két jármű közötti követési távolságra. A vezető ezt követően a gázpedál vagy a kormánykeréken elhelyezett kezelőszervek segítségével indíthatja el járművét, ismét aktiválva az ACC rendszert.
70 km/órát meghaladó sebesség esetén az irányjelző működtetésétől függő vezérlés finom előzéseket tesz lehetővé. Amennyiben az elöl haladó jármű lassabban halad, mint a beállított utazósebesség, a rendszer az irányjelző működtetésekor, a várható sávváltásra felkészülve előzetes gyorsítást kezdeményez. Ha azonban az előzésre kiválasztott sávban is járművet észlel, felfüggeszti a gyorsítást, nehogy túlságosan nagy sebességkülönbséggel közelítsen az elöl haladó gépkocsihoz. Így az előzés stresszmentesen hajtható végre. Újdonságként intelligens adaptív sebességtartó automatika (iACC) is rendelhető, amely a teljes sebességtartományban aktív ACC rendszert a jelzőtábla-felismerő rendszerrel (RSA) kombinálja. Amennyiben az RSA rendszer egyenletes, előre beállított sebességű haladás mellett sebességkorlátozást észlel, a vezető a kormánykeréken elhelyezett kapcsolók segítségével könnyedén az új korlátozáshoz igazíthatja a jármű sebességét.
Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) aktív kormányzással
A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer 50 km/óra feletti sebességeknél segít elkerülni a forgalmi sáv véletlen elhagyásából adódó baleseteket, frontális ütközéseket. Amennyiben a jármű anélkül kezdi elhagyni a sávot, hogy a vezető aktiválta volna az irányjelzőket, az LDA hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, illetve szükség esetén beavatkozik a kormányzásba, ezzel elősegítve a nyomvonal helyreállítását. A továbbfejlesztett rendszer immár egyenes úton akkor is képes felismerni az út szélét, ha azt nem jelzi egyértelmű felfestés. Az ostoros mozgásra figyelmeztető funkció felismeri a jármű jellegzetes, csóváló mozgását, amely arra utal, hogy a vezető figyelmetlenül vagy fáradtan vezet. Ilyenkor hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy ideje pihenőt tartani.
Sávkövető asszisztens (LTA)
Magas szintű vezetőtámogatást nyújt a sávkövető asszisztens (LTA), egy vadonatúj rendszer, amely még tovább csökkenti a vezető terhelését. Ha a teljes sebességtartományban üzemelő adaptív sebességtartó automatika (ACC) és az LTA egyaránt aktív, a rendszer finom kormányrásegítéssel támogatja a vezetőt abban, hogy a sáv középvonalában tartsa az autót, akár nagy sugarú autópálya kanyarokban is. Az LTA rendszer autópálya sebességektől csaknem álló helyzetig képes üzemelni, így sűrű forgalomban is segíti a vezető munkáját. Ha a rendszer nehezen vagy egyáltalán nem képes észlelni a felfestéseket, például kopott útfelület esetén, az autó az elülső kamerát és a milliméteres hullámhosszú radart alkalmazva az elöl haladó jármű nyomvonalát követve halad tovább. Az LTA rendszerrel felvértezett járművek a teljes LDA funkcionalitást is támogatják.
Automatikus távolsági világítás (AHB)
Az automatikus távolsági világítás éjszaka is kiváló látási viszonyokat szavatol. A rendszer észleli a szembejövő gépkocsik fényszóróját, illetve az előttünk azonos irányban haladó gépkocsik hátsó helyzetjelzőjét, és automatikusan úgy vált át a távolsági és tompított világítás között, hogy ne vakítsa el a másik autó vezetőjét. A rendszer révén gyakrabban használhatjuk a távolsági fényt, ami lehetővé teszi, hogy korábban észleljük a gyalogosokat és akadályokat.
A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!