Tesztek is bizonyítják, hogy minden idők legbiztonságosabbja az új Corolla

Megérkezett a világ legnépszerűbb autója, a Toyota Corolla háromféle karosszériaváltozatban és kétféle környezetbarát hibrid elektromos hajtással elérhető legújabb generációja, amelynek minden kivitele alapfelszerelésként kínálja az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák páratlan tárházát nyújtó, továbbfejlesztett funkcionalitású, új generációs Toyota Safety Sense rendszert. Ennek része a továbbfejlesztett Ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS), a teljes sebességtartományban aktív Adaptív sebességtartó automatika (ACC), a Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), a Jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA) és az Automatikus távolsági világítás (AHB) épp úgy, mint az új Intelligens adaptív sebességtartó automatika (ACC), a Sávkövető asszisztens (LTA) és a Hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel (RCTA) felszerelt holttérfigyelő rendszer (BSM).  A gyakorlatilag az önvezető autózás előszobáját képviselő technológiák mellett a minden korábbinál szilárdabb karosszéria és a továbbfejlesztett gyalogos gázolásvédelem gondoskodik az utasok és a forgalom többi részvevőjének biztonságáról.

A vadonatúj Toyota  Corolla mindhárom kivitele alapfelszerelésként kínálja a Toyota Safety Sense rendszer legújabb kiadását. Az ez alá tartozó, aktív biztonsági technológiák a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben képesek megelőzni az ütközést, vagy enyhíteni annak következményeit.

A továbbfejlesztett aktív biztonsági csomag az eddiginél nagyobb felbontású, frissen kifejlesztett, egylencsés kamerát, valamint milliméteres hullámhosszon működő radart alkalmaz. Mindkettő komponens teljesítményét továbbfejlesztették, hogy kiterjesszék a technológia észlelési és működési tartományát. Az új rendszer befoglaló mérete is csökkent, így könnyebben beépíthető.

A Toyota Safety Sense rendszer mostantól továbbfejlesztett formában tartalmazza a következő funkciókat: ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS), teljes sebességtartományban aktív adaptív sebességtartó automatika (ACC), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA) és automatikus távolsági világítás (AHB). Ezeken felül a rendszer újdonsága a fejlett vezetőtámogatást biztosító új, intelligens adaptív sebességtartó automatika (ACC), valamint a sávkövető asszisztens (LTA). A Toyota Safety Sense rendszer csökkenti a baleset kockázatát, így az azzal felszerelt gépjárművek alacsonyabb biztosítási költségeknek vagy kedvezőbb biztosítási besorolásnak örvendhetnek. További vezetőtámogató és biztonsági funkciók a hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel (RCTA) kiegészített holttérfigyelő rendszer (BSM), az intelligens akadályelkerülő radar (ICS), az elindulás-szabályozó rendszer (DSC), valamint fékvezérlő és kipörgésgátló rendszerek teljes arzenálja.

Ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS)

A továbbfejlesztett PCS rendszer mostantól hozzávetőlegesen 10-180 km/óra közötti sebességtartományban észleli az elöl haladó járműveket, mérsékelve a ráfutásos ütközés kockázatát. Amennyiben fennáll az ütközés veszélye, a PCS rendszer hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy fékezzen. Ezzel egy időben előkészíti a fékrendszert, hogy amint a vezető a fékre lép, a lehető legnagyobb fékerőt tudja biztosítani. Amennyiben a vezető nem reagál kellő időben, a rendszer automatikusan fékezni kezd, és akár 50 km/órával csökkenti a sebességet, vagy akár teljesen megállítja a gépkocsit, ezzel elkerülve az ütközést vagy mérsékelve annak következményeit. Továbbfejlesztették a PCS rendszer üzemi körülményeit, így az immár a potenciális gyalogosgázolás (nappal és éjjel) vagy kerékpáros ütközés (nappal) veszélyét is képes felismerni. Ilyenkor 10-80 km/óra sebességkülönbség esetén üzembe lép az automatikus vészfékrendszer, amely akár 40 km/órával képes mérsékelni a jármű sebességét.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!