A Mercedes két elektromos autót ütköztetett, hogy bebizonyítsa, biztonságban vannak az utasok a való világban
A Mercedes lett az első autógyártó, amely nyilvános elektromos járműveken végzett frontális törésteszten, hogy megnézze, mi történne, ha egymásnak ütköznének
Amikor a European New Car Assessment Program (NCAP) ütközési teszteket végez a járműveken, 50 km/h (31 mph) sebességgel egy statikus blokkba futja őket. A Mercedes be akarta bizonyítani, hogy új EQ járművei rendkívül biztonságosak, ezért az első autógyártóként végzett nyilvános frontátfedési töréstesztet két elektromos jármű között.
Az elképzelhető legpusztítóbb tornán egy EQA és egy EQS SUV-t indított egymásnak 56 km/h (35 mph) sebességgel, ami azt jelenti, hogy a járművek relatív sebessége 112 km/h (70 mph). Ezután 50 százalékos átfedéssel ütköznek egymásnak.
A Mercedes szerint azért választotta ezt a konkrét beállítást, mert ez tükrözi az országutakon előforduló balesetek típusát, különösen akkor, ha az egyik jármű előzni próbál. A sebességet úgy választották meg, hogy tükrözze azt a feltételezést, hogy valószínűleg mindkét jármű fékezni fog az ütközésig.
Az eredmények előre láthatóan rombolóak. A Mercedes biztonsági mérnökei azonban azt mondják, hogy ez a látszólagos megsemmisítés szándékos. Az a tény, hogy a járművek eleje gyűrődött, az utasok és az akkumulátorok védelmét szolgálja.
Valójában a Mercedes azt állítja, hogy az ezen a törésteszten használt próbababák – amelyek közül négy női utast, egy pedig egy férfi utast szimulál – valamennyien alacsony kockázatot mutattak a súlyos sérülésekre.
Eközben a Mercedes elektromos járművek biztonsági rendszerei is működtek. Míg az ütközési szerkezet megakadályozta a cellák súlyos károsodását, többlépcsős nagyfeszültségű védelmi koncepciója megakadályozta a rendszer többi részének károsodását.
Az ilyen biztonság elérése érdekében a Mercedes többféle stratégiát alkalmaz. Ezek közé tartozik a pozitív és negatív vezetékek szétválasztása, valamint egy önellenőrző nagyfeszültségű rendszer használata, amely automatikusan kikapcsol, ha súlyos ütközést észlel, így biztosítva a jármű biztonságát a baleset előtt, alatt és után.
A Mercedes most egy új reklámkampány részeként használja a töréstesztet, hogy bebizonyítsa a fogyasztóknak, hogy elektromos járművei még biztonságosabbak, mint a harmadik féltől származó biztonsági szervezetek.
„A biztonság a Mercedes-Benz DNS-ének része, és az egyik alapvető kötelezettségünk minden úthasználó felé” – mondta Markus Schäfer, a Mercedes technológiai igazgatója. „És számunkra az emberi életek védelme nem hajtásrendszer kérdése. A legutóbbi törésteszt, amelyben két teljesen elektromos jármű vett részt, ezt bizonyítja. Ez bizonyítja, hogy minden járművünk egyformán magas szintű biztonsággal rendelkezik, függetlenül attól, hogy milyen technológia hajtja őket.”