Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Vissza a városba – Ötajtós Lada 4×4 Urban teszt

Posted on 2018.03.05.2022.07.07. By admin

Be kell vallanom, amikor először megláttam a Lada 4×4 Urban ötajtós modellt, nem az jutott eszembe a gépről, hogy városi (urban) terepjáróval – közismert rövidítéssel, SUV-val – lesz dolgunk néhány napon át…

Sokkal inkább jutott eszembe, Török Ádámék nagyszerű nótája.

Korábban már volt dolgunk a klasszikus és elnyűhetetlen  Lada Niva frissített változatával, a 4×4 Urban névre keresztelt modellel.

Az ötajtós kivitel tényleg csak annyiban tér el az alapmodelltől, hogy kapott egy ajtónyi toldást.

Ezzel persze némileg nőtt az autó súlya és fordulóköre, illetve kissé romlottak a terepszögek is, és – ahogy Peti írta gyors összefoglalójában –  jelentősen megnőtt a hátsó üléssor lábtere, de tényleg ennyi.

Mit írt Peti?

Íme.

“Ezúttal a Lada kínálatából az új 5 ajtós 4×4 (közismertebb nevén Niva) Urban járt nálunk.

Rövid ideig próbálgathattam csak az orosz terepjárót, de ha megtehetném sosem adnám vissza.
Ez az autó szinte semmiben nem változott elődjéhez képest a plusz két ajtón és néhány apróságon kívül.

Nem városi szaladgálós autó már csak a fogyasztása miatt sem, de akinek ilyen autóra van szüksége (erdész, vadász, horgász, tanyavilági háziorvos, stb.) a mindennapokban az biztosan értékelni fogja, hogy semmi bonyolult elektronikai megoldás nincs az autóban.
Bevallom én már akkor is nagyon meglepődtem mikor az elektromos tükör és ablakemelő kapcsolókat megláttam a kézifékkar mellett, de a legnagyobb meglepetést az első ülések fűthetősége okozta.

A indítókulcs helye a bal oldalon a kormány mellett található, de többször is sikerült elfelejtenem az indításgátló biztonsági rendszerét kikapcsolni. A vezető ülés mellett a bal oldalon lent a csomagtérnyitó, csomagtér akkora mint a régi a Nivának, a hátsó üléssornál viszont lényegesen több a lábtér.

A régi három ajtós toldásával készülhetett az 5 ajtós változat, ez a tetőn jól látszik.
Massziv autó, terepen és jeges aszfalton is kitűnően irányítható.

Kapcsolók a műszerfalon jól átláthatók, mert nincs sok, fűtés brutális, menetzaj olyan, hogy csak ordítva lehet beszélgetni a kocsiban, de nincs az a terep vagy közúti helyzet amiből nem húzza ki magát az 1,7 benzinmotorral.”

Rövid, de lényegre törő összefoglaló.  😀

No, de a címben az szerepel, hogy vissza a városba…

Oké, de el is kellett azt hagyni előbb.  😀

Szóval amikor elhoztam a 4×4-et, épp esett a hó – noha már éreznünk kellett volna, hogy elmúlt a tél.

Első utam pedig a Hármashatárhegy aljába, egy igen meredek és szűk utcába vezetett.
Indulás előtt (még a tesztautó átvételét megelőzően) rá is kérdeztem a “célállomásnál”, hogy lehet-e autóval közlekedni…
…Aztán a 4×4-be pattanva, a manuális felezőt és diffizárat meglátva, még az indulás előtt megnyugodtam, hisz’ tudtam, “semmi baj lesz”.

És, nem is lett.
Simán “megküzdött” a havas emelkedővel, majd később – a várost elhagyva – a sáros földúttal is.

Mert ez a “plusz két váltókar” bizony tényleg elengedhetetlen lehet, ha az ember van olyan bátor, hogy bevigye az erdőbe a 4×4-et.
Mondjuk, nagy bátorság nem kell hozzá, ugyanis a modell tényleg minden előnyös tulajdonságot örökölt a klasszikus Nivától.

Peti szösszenetében már olvashattátok az ülésfűtést, az elektromos tükröket és első ablakokat, így ezt nem ragoznám tovább.

Talán egy pillantás még érdemes vetni a vezető előtti műszerfalra…

Igen!
Igen, nem egy SUV minőség és talán kissé megmosolyogtató az olykor-olykor cirilbetűkkel kommunikáló rádió is.

De nem is kell plusz milliókat fizetnünk a névért és a modernebb (ám funkcionálisan ugyanazt produkáló) kapcsolókarokért/gombokért és nem kell csokiznunk sem, ha esetleg tényleg terepre, vagy erdőbe, vízpartra, bányába, “mittoménméghova” kell menni a géppel!
Az biztos, ha elhagytuk a várost, az Urbannal vissza is térhetünk oda.

A technikai paraméterek és egyéb részletek pedig a http://lada.hu honlapon.

 

http://tesztalelkemindennek.hu/2018/03/01/ez-nem-marciusi-trefa-teszteld-es-tartsd-meg-casio-g-shock-ga-110cb-1aer-orat/

Jármű Tags:4x4, 4x4 Urban, autó, Lada, Lada 4x4, Lada 4x4 Urban, terepjáró, Urban

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Egycsillagos marketinggyakornok teszt
Next Post: Sikeresen tesztelték a helyszíntől független légiforgalmi irányító rendszert

Kapcsolódó anyagok

  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone Jármű
  • Öt NCAP csillagot kapott a VW ID. BUZZ Jármű
  • Már tesztelik a 2022-es BMW X1-et Jármű
  • Már idén nyáron megkezdődik a tesztüzem Jármű
  • Bertalan Márton pályafutása legkomolyabb tesztjével készült a Veszprém ralira Jármű
  • Herczigék hosszú teszttel készülnek új csapatukkal az idénynyitóra Jármű
2023. szeptember
h K s c p s v
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A Waberer’s Csoport átvette a hatezredik Volvo FH típusú nyergesvontatóját
  • Hátul még tágasabb
  • Új vezető a LIEGL & DACHSER Logisztikai Kft. pénzügyi osztályának élén
  • Forgalmi változások lesznek szombaton az Eurojackpot Szuperkoncertje miatt a Puskás Aréna környékén
  • A Siemens Mobility és az ÖBB digitalizálja ausztriai vasúthálózatát
  • Semmelweis
  • Életre kel a Magányos Cédrus
  • Aki bújt, aki nem – A Random Trip pop ódát írt Veszprémhez
  • Küldd a szeretet jelét!
  • Ezreket spórolhatunk az iskolakezdésnél a könyveken, ha jól használjuk a keresőt
  • Verstappen nyerte a japán időmérőt
  • Van képünk hozzá (23.09.23.) –  Polestar Synergy Design Contest Winner
  • Verstappen behúzta a harmadik szabadedzést is
  • Frankl András: “A Hungaroring ugyanolyan tökéletes lesz, mint az atlétikai stadion”
  • Verstappen volt a leggyorsabb a második szabadedzésen is
  • Levesdiéta
  • Átb*szás! Megtévesztették a fogyasztókat a Regenera ital másnaposság elleni hatásáról
  • Borlepárlási támogatás segíti a borászatokat
  • Séflegendák és bajnokok mutatják meg, mit tudnak
  • Egymillió, kidobásra ítélt ételcsomagot mentett meg egy magyar startup applikációja
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Hatvan környékén tesztelik az utasok az eCitaro-t Jármű
  • Baktériumfajokkal és a koronavírus-család törzsével szemben is tesztelték a csomagolóanyagokat Hasznos
  • Az egy éve indult utasforgalmi tesztek óta 680 ezer kilométert tettek meg a vasútvillamosok Jármű
  • Volánbusz kommunikációt és maszkviselést teszteltünk Egészség
  • Maszkviselésből továbbra is egyes! Egészség
  • Az 5G hatósági mérése még csak tesztüzemben folyik Kütyü
  • Javában rója a budapesti tesztköröket az Isuzu Citibus Jármű
  • Elektronikus adatkiolvasási technológiát tesztel a BKK Jármű

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.