Vissza a városba – Ötajtós Lada 4×4 Urban teszt

Be kell vallanom, amikor először megláttam a Lada 4×4 Urban ötajtós modellt, nem az jutott eszembe a gépről, hogy városi (urban) terepjáróval – közismert rövidítéssel, SUV-val – lesz dolgunk néhány napon át…

Sokkal inkább jutott eszembe, Török Ádámék nagyszerű nótája.

Korábban már volt dolgunk a klasszikus és elnyűhetetlen  Lada Niva frissített változatával, a 4×4 Urban névre keresztelt modellel.

Az ötajtós kivitel tényleg csak annyiban tér el az alapmodelltől, hogy kapott egy ajtónyi toldást.

Ezzel persze némileg nőtt az autó súlya és fordulóköre, illetve kissé romlottak a terepszögek is, és – ahogy Peti írta gyors összefoglalójában –  jelentősen megnőtt a hátsó üléssor lábtere, de tényleg ennyi.

Mit írt Peti?

Íme.

“Ezúttal a Lada kínálatából az új 5 ajtós 4×4 (közismertebb nevén Niva) Urban járt nálunk.

Rövid ideig próbálgathattam csak az orosz terepjárót, de ha megtehetném sosem adnám vissza.
Ez az autó szinte semmiben nem változott elődjéhez képest a plusz két ajtón és néhány apróságon kívül.

Nem városi szaladgálós autó már csak a fogyasztása miatt sem, de akinek ilyen autóra van szüksége (erdész, vadász, horgász, tanyavilági háziorvos, stb.) a mindennapokban az biztosan értékelni fogja, hogy semmi bonyolult elektronikai megoldás nincs az autóban.
Bevallom én már akkor is nagyon meglepődtem mikor az elektromos tükör és ablakemelő kapcsolókat megláttam a kézifékkar mellett, de a legnagyobb meglepetést az első ülések fűthetősége okozta.

A indítókulcs helye a bal oldalon a kormány mellett található, de többször is sikerült elfelejtenem az indításgátló biztonsági rendszerét kikapcsolni. A vezető ülés mellett a bal oldalon lent a csomagtérnyitó, csomagtér akkora mint a régi a Nivának, a hátsó üléssornál viszont lényegesen több a lábtér.

A régi három ajtós toldásával készülhetett az 5 ajtós változat, ez a tetőn jól látszik.
Massziv autó, terepen és jeges aszfalton is kitűnően irányítható.

Kapcsolók a műszerfalon jól átláthatók, mert nincs sok, fűtés brutális, menetzaj olyan, hogy csak ordítva lehet beszélgetni a kocsiban, de nincs az a terep vagy közúti helyzet amiből nem húzza ki magát az 1,7 benzinmotorral.”

Rövid, de lényegre törő összefoglaló.  😀

No, de a címben az szerepel, hogy vissza a városba…

Oké, de el is kellett azt hagyni előbb.  😀

Szóval amikor elhoztam a 4×4-et, épp esett a hó – noha már éreznünk kellett volna, hogy elmúlt a tél.

Első utam pedig a Hármashatárhegy aljába, egy igen meredek és szűk utcába vezetett.
Indulás előtt (még a tesztautó átvételét megelőzően) rá is kérdeztem a “célállomásnál”, hogy lehet-e autóval közlekedni…
…Aztán a 4×4-be pattanva, a manuális felezőt és diffizárat meglátva, még az indulás előtt megnyugodtam, hisz’ tudtam, “semmi baj lesz”.

És, nem is lett.
Simán “megküzdött” a havas emelkedővel, majd később – a várost elhagyva – a sáros földúttal is.

Mert ez a “plusz két váltókar” bizony tényleg elengedhetetlen lehet, ha az ember van olyan bátor, hogy bevigye az erdőbe a 4×4-et.
Mondjuk, nagy bátorság nem kell hozzá, ugyanis a modell tényleg minden előnyös tulajdonságot örökölt a klasszikus Nivától.

Peti szösszenetében már olvashattátok az ülésfűtést, az elektromos tükröket és első ablakokat, így ezt nem ragoznám tovább.

Talán egy pillantás még érdemes vetni a vezető előtti műszerfalra…

Igen!
Igen, nem egy SUV minőség és talán kissé megmosolyogtató az olykor-olykor cirilbetűkkel kommunikáló rádió is.

De nem is kell plusz milliókat fizetnünk a névért és a modernebb (ám funkcionálisan ugyanazt produkáló) kapcsolókarokért/gombokért és nem kell csokiznunk sem, ha esetleg tényleg terepre, vagy erdőbe, vízpartra, bányába, “mittoménméghova” kell menni a géppel!
Az biztos, ha elhagytuk a várost, az Urbannal vissza is térhetünk oda.

A technikai paraméterek és egyéb részletek pedig a http://lada.hu honlapon.

 

Ez nem márciusi tréfa! Teszteld – és tartsd meg – a Casio G-Shock GA-110CB-1AER órát