Upsz! A 2024-es Hyundai Kona kigyulladt az IIHS töréstesztje után, így vissza kell hívni azokat

A Kona motorháztetője alatti alkatrészek ütközéskor elmozdulhatnak, ami a 12 V-os akkumulátor rövidzárlatát és tüzet okozhat!

Ha olyan hibája lesz, amely tűzhöz vezet, rosszabb időpontot választhat, hogy megismerje, mint egy független ütközési teszt. És pontosan ez történt a 2024-es Hyundai Konával, amelyet az 1,6 literes turbómotor hajt.

Még novemberben a jármű töréstesztjén volt az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). A 40 százalékos frontális átfedés értékelését követően (amelyet 64 km/h sebességgel végeztek) a tesztmérnökök füstöt és lángokat észleltek a motortérből.

Ami még rosszabb, az IIHS azt állítja, hogy a tűz kétszer is kigyulladt, miután a személyzet először eloltotta. Azt írja, hogy az incidens csak azután ért véget, hogy teljesen leválasztotta a 12 voltos akkumulátort.

Az autógyártó és a biztonsági szervezet úgy döntött, hogy lebontják a tesztjárművet, hogy kiderítsék, mi történik. Megállapították, hogy a generátor és a 12 voltos pozitív vezeték is megsérült az incidens következtében.

Azt is megállapították, hogy az elektronikus vezérlőmodult (ECM) a 12 voltos akkumulátor pozitív kábelébe nyomták. Ezért megállapították, hogy az ECM tartója elmozdult az ütközés során, ami lehetővé tette, hogy megsérüljön, és érintkezésbe kerüljön az akkumulátorkábel szabadon lévő rézmagjával, ami elektromos rövidzárlathoz vezetett, és végül meggyulladt.

A Hyundai javítása magában foglalja a Kona akkumulátorának pozitív oldalának új burkolatát, hogy megvédje azt baleset esetén. Egy későbbi ütközési teszt szerint a javítás megakadályozta az elektromos rövidzárlatot.

Most megkeresi a 2024-es Hyundai Kona 10 984 amerikai tulajdonosát, akik 1,6T-GDI motorral vannak felszerelve, és akiknél fennáll a probléma. Arra kérik őket, hogy vigyék vissza járművüket egy közeli kereskedőhöz, ahol a védőburkolatot díjmentesen felszerelik a járművükre.