Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Tesztüzemben erős fényjelzés figyelmezteti Csömörnél az M0-s autóútra szemből felhajtókat

Posted on 2022.12.20.2022.12.20. By Teszt Elek

    Kísérleti jelleggel két villogó, változtatható jelzésképű táblát helyezett ki a közútkezelő Csömörnél az M0-s autóút 65-ös kilométerszelvényében lévő csomópont egy-egy lehajtóágán, amellyel az autóútra szemből felhajtókat  figyelmeztetik – közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kedden az MTI-vel.

    A közútkezelő a közleményében azt írta: a gyorsforgalmi utaknál rendszeresen előforduló balesetveszélyes helyzet, amikor a kihelyezett jelzések és az egyértelmű vonalvezetés ellenére a forgalommal szemben hajt fel a járművezető az útra, és sokszor észre sem veszi.


    Ennek visszaszorításában segíthet a Mobilkép Kft. eszköze, amely radarral érzékeli a helytelen irányból érkező járművet és erős, villogó sárga alapon Behajtani tilos táblával, valamint Stop felirattal figyelmeztet a tévesztésre.
    A tájékoztatás szerint a magyarországi autópályákon 2018. január 1. és 2021. december 31. között 18 személyi sérüléses baleset történt szembe haladó járművek ütközése miatt, ezekből öt halálos kimenetelű volt. Számos alkalommal történt anyagi káros baleset is, de előfordul, hogy a vétkes jármű baleset nélkül megússza az esetet – fűzték hozzá.


    Az okok közé sorolták, hogy a sofőrök vagy eleve rossz irányba hajtanak fel az autópályára, vagy már útközben fordulnak meg, illetve nem ritka, hogy tolatnak is az autópályán.


     A Magyar Közút közleménye szerint a szembehajtásos balesetek oka lehet egy új út forgalomba helyezésénél a megváltozott vonalvezetés, ami nem szerepel még a GPS-alapú térképeken. “Olyan is előfordul, hogy egy-egy új autópálya-szakasz átadásával szembesülő járművezetők továbbra is a megszokás szerint jobbra vagy balra fordulnak, pedig az új, különszintű csomópontban megváltozott az út vonalvezetése és az elérhető útirányok” – írták.


    Előfordult, hogy a gyorsforgalmi úton levő töltőállomás éjszakai boltjának megközelítését gyorsabbnak és rövidebbnek gondolta egy sofőr az ellenkező irányú pálya használatával, de több olyan baleset is történt, amikor a sérültek nem tudták megmagyarázni, hogyan kerültek a forgalommal szembe – említettek példákat.


    A szeptember 1. óta már csak 231 kilométernyi gyorsforgalmi utat kezelő Magyar Közútnál felülvizsgáltak minden, hozzájuk tartozó csomópontot, eseményfelismerő kamerákat és érzékelőket telepítettek egyes szakaszokra, amelyek szembehajtás esetén azonnal riasztást adnak, továbbá valamennyi fel- és lehajtónál megerősített jelzésrendszerrel segítik a tájékozódást – olvasható a közleményben.


    Ugyanakkor kitértek arra, hogy az autópályákon történő szándékos megfordulásokra nem lehet fizikai eszközökkel felkészülni, ott csak a folyamatos figyelemfelhívás segíthet, ezért is keresik az újabb lehetőségeket és indították el az országban egyedülálló kísérleti projektet.


    Amennyiben a gyakorlati tapasztalat azt mutatja, hogy nem elég hatékony a jelzés, annak képe, fényereje, villogása tetszés szerint állítható. A tesztüzem két évig tart, ami alatt meggyőződhetnek arról, hogy a tábla teljesen üzembiztos, valóban csak a szembe felhajtásokkor riaszt, máskor nem villog, ugyanakkor a fejlesztés akár a kóborló vadállatok úton való jelenlétének jelzésében is hasznos lehet majd – közölték.


    A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a jövőben is tervez hasonló fejlesztéseket, ezért a HUMDA Zrt.-vel kötött együttműködési megállapodás alapján a szakemberek újabb projektek megvalósítását tervezik a társaság kezelésébe tartozó gyorsforgalmiút-hálózaton – tudatta a társaság.

Jármű, Szolgáltatás Tags:Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Újgenerációs csomagátvilágító berendezéseket tesztelnek
Next Post: Az ABT CUPRA öt napot töltött a hivatalos teszten az új Formula E szezonra készülve

Kapcsolódó anyagok

  • Hyundai Ioniq electric – A villanyautó, ami a benzinvérű ralipilótát is levette a lábáról Jármű
  • Szokatlan ruhában tesztelik a BMW 2-es Gran Coupét Jármű
  • A Toyota Tundra Top Safety Pick+ elismerést nyert az IIHS teszteken Jármű
  • Globális versenybe kapcsolja be Európát a ZalaZone járműipari tesztpálya Jármű
  • TrueCam M5 WiFi autós kamera (Videó) Fotó-videó
  • Rovanperä a Toyotával tesztelt a Szilveszter Rali előtt (Videó) Jármű
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
2023. október
h K s c p s v
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • ABT Urus Scatenato – Az elegancia az erővel találkozik
  • 2023-ban is a Toyota lett a gyártók világbajnoka a WRC-ben
  • A 2024-es Honda NT1100 műszaki adatai
  • Suzuki influencerképző?!
  • Több kilométeres a torlódás az M5-ösön Röszke felé baleset miatt
  • Októberben újabb spanyol film a Pannónia felhozatalában
  • Csütörtökön kezdődik a 12. Szemrevaló Filmfesztivál
  • A Nike a legértékesebb ruházati márka a Brand Finance szerint
  • Koltay András: “Komoly etikai kérdéseket vet fel a mesterséges intelligencia használata”
  • Így kerülhetők el a nőgyógyászati ​​rémtörténetek
  • Van képünk hozzá (23.10.03.) –   Nissan Concept 20-23
  • A McLaren Speedtail által inspirált gitár a tökéletes múzsa
  • Van képünk hozzá (23.10.02.) –   Toyota APM Shuttle Cat Bus
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Nem vicc! a gasztroenterológus figyelmeztet
  • Neves hazai borászat termékeit forgalmazza a PENNY
  • Nagy István: ‘Az idén jó almatermés várható”
  • A Pick Szeged Zrt. kedvezőtlen gazdasági környezetben is növelte nyereségét az első hat fél évben
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Sanyiék a Casio G-Shock DWE-5600HG-1ER “óracsaládra” is rácsodálkoztak
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten Hasznos
  • A Halo.Car’s a távirányítású autózás tesztelésének a végén jár Jármű
  • Tesztüzemben működik a a vasúti utastájékoztatási rendszer Hasznos
  • Már közlekedik teszt jelleggel az S76-os Hasznos
  • Újabb füsttesztek a 3-as metró állomásain Jármű
  • Jól vizsgáztak a kormányhivatal által tesztelt budapesti és Pest megyei benzinkutak Szolgáltatás
  • A pápaiak április 1-ig tesztelhetik az elektromos Iveco E-way midi buszt Jármű
  • Tesztelhetik felkészültségüket a felsőoktatási modellváltásban érintett alapítványok Szolgáltatás

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.