Robotizált Vesta – Szűzeknek nem ajánljuk!

Korábban már járt nálunk néhány Vesta modell, amelyekről születtek is tesztek itt az oldalunkon és az Egyszer már láttam autót honlapon.

Idén ősszel a Vesta Cross, majd a robotizált szedán Lada Vesta látogatott el egykori munkatársunkhoz, aki azonban újra elfelejtette megírni tapasztalatait, vagy megosztani fotóit… 🙁

Szerencsére a robotizált váltóval szerelt modellbe egy hosszabb út erejéig én is belehuppantam (a Cross-ba csak néhány kilométert tettem), így most meg is oszthatom tapasztalataimat.

Ahogy azt fentebb már említettem, volt már korábbi tapasztalat a modellről.
Sőt, versben is megénekeltük élményeinket. 😀

Az biztos, hogy a Lada újkori történetének eddigi legjobb és legszebb darabja a Vesta.
Az is biztos, hogy formavilága, méretei, használhatósága okán simán elfér(NE) az európai autópiacon is.
Az is biztos, hogy a Lada modellek közül a legtágasabb és egyben legkényelmesebb belsővel rendelkezik.

Bevallom, amikor megtudtam, hogy robotizált váltóval érkezik a modell, nem is erőltettem nagyon, hogy én használjam a teljes tesztidőszak alatt, mivel – véleményem szerint – ez a váltótípus az autózás történetének egy baromi nagy tévútja!
És, itt nem a Lada robotizált váltójára gondolok, hanem magát az egész váltótípust dobatnám a kukába a gyártókkal.

Szóval, hagytam, hogy „Pé” vezesse, majd a tesztidőszak hajrájában huppantam a gépre – egy hosszabb útra.

Az autó egyébként igen szép kék színá fényezést kapott.
(Nem a régebbi Ladákból ismert „strandkorlátkék”, hanem inkább ilyen „Delfines” színben pompázik.)

Az elindulás és a megtett kilométerek alatt azonban, sajnos, nem tudtam pozitívan csalódni a robotizálásban.
Sajnos – ahogy arra számítottam – a Lada/Renault mérnőkeinek sem sikerült egy használhatóan működő robotot produkálniuk!

Mint azt néhány sorral feljebb már említettem, ez nem a modell, hanem a technológia hibája.

Ennek ellenére, idegesítően sokat gondolkozik a váltó, egy-egy fokozatkapcsolás között.
Idegesítően feleslegesen pörgeti a motort.
És mindez idegesítóen veszélyessé teszi a gyorsításokat, előzéseket.

🙁 🙁 🙁

Én, nem is reklámoznám ezt inkább a gép oldalán… :-/

Igazából, nem is értem, miért kellett ezt a szerkezetet beleeröltetni az amúgy tényleg nagyon klassz Vestába!

Szóval, robotizált Vesta…
Robotizált váltó-szűzeknek nem ajánljuk!

A többi Vesta modellt, azonban továbbra is BÁRKINEK!!!

KÖVESS BENNÜNKET AZ ALÁBBI FELÜLETEKEN IS!
* https://www.facebook.com/tesztalelkemindennek/
* https://www.instagram.com/tesztalelkemindennek/
* https://www.youtube.com/channel/UCFlabr40_Sb_slCgYRPWltQ

http://tesztalelkemindennek.hu/2018/12/23/casio-gr-b100-1a3/