Rendkívüli tesztpályakomplexum is létesül a Lexus új, titkos cégközpontján

Kémfilmbe illő helyszínre költözteti tevékenységeit a Lexus. A japán hegyekben megbúvó, új cégközpontban egy rendkívüli tesztpályakomplexum is működik majd.

Akár kvízműsorban is feltehetnénk a kérdést: mi az, amivel fennállása harminchárom éve alatt soha nem rendelkezett a Lexus. A válaszon alighanem mindannyian meglepődnénk: saját cégközponttal. A márka egészen mostanáig az anyavállalat meglévő létesítményeihez kapcsolódva végezte tevékenységeit, ami a logisztikai, illetve back office feladatok elvégzése szempontjából előnyös, ugyanakkor nem tette lehetővé, hogy a vállalat egyes részlegei felgyorsítsák és leegyszerűsítsék az egymás közötti kommunikációt, együttműködést.

Ez pedig a jövőben megengedhetetlen, hiszen a Lexus hatalmas léptékű változások előtt áll. Az évtized végére legnagyobb piacain, így Európában is tisztán elektromos prémium márkává kíván fejlődni. Ez vadonatúj technológiák és ahhoz kapcsolódóan előzmények nélküli modellek bevezetését, új piaci szegmensek meghódítását feltételezi, ami viszont csak úgy valósítható meg hatékonyan, ha a vállalat minden tevékenységét koncentráltan, összehangoltan tudja végezni, árulta el Koji Sato, a Lexus globális elnöke az Automotive News szakfolyóiratnak.

Ezért a márka elkezdte előkészíteni saját, ultramodern cégközpontjának felépítését. Nem költöznek messzire, hiszen az Aicsi prefektúra hegyvidéki részén fekvő, kiszemelt terület közigazgatási szempontból a hatalmas kiterjedésű Toyotavároshoz tartozik. Itt, Simojamában működik egyébként a Toyota műszaki fejlesztési központja is, a Lexus azonban ettől teljesen független, vadonatúj létesítménybe fog költözni. A címben említett „titkos központ” helyszíne tehát valójában a legteljesebb mértékben publikus, ugyanakkor azáltal, hogy a külvilágtól elzártan működik majd (a helyszín állítólag kizárólag egy kanyargós, kétsávos országúton keresztül közelíthető meg), némileg misztikussá teszi a létesítményben zajló munkát.

A márka új, globális központja már 2023-ban megnyitja kapuit, lehetővé téve, hogy most először közös fedél alatt tervezzék, fejlesszék és teszteljék a Lexus új technológiáit és járműveit. Nem csak a cég munkatársai fognak ide költözni, de az egyes projekteken a vállalattal együttműködő beszállítók és partnerek szakemberei is – a tervek szerint tehát klasszikus campusról van szó, amely elősegítheti az elmélyült műhelymunkát, és lerövidítheti a részlegek közötti együttműködés holtidejét. Mindez várhatóan a márka megítélését is pozitívan fogja befolyásolni, azaz nem csak működési, de arculati szempontból is pozitív változásoknak nézhet elébe a Lexus.

READ  360 ezer, brutálisan kemény tesztkilométer után ilyen a Lexus V8-as sportmotorja

A mintegy 300 milliárd japán jenes (hozzávetőleg 900 milliárd Ft) beruházás részletei még nem ismertek, a létesítmény legizgalmasabb eleméről azonban már pontos információink vannak. A simojamai központban ugyanis a közelmúltban megnyílt a mini Nürburgringként emlegetett tesztpálya: egy 5,3 kilométeres, technikás kanyarokkal tagolt, jelentős szintkülönbséggel elvezetett nyomvonalú körpálya, ahol a Toyota (és 2023-tól a Lexus is) prototípusainak finomhangolását végezheti majd.

Fotók: Lexus, Toyota