A 2024-es Rolls-Royce Spectre EV-t a Francia Riviérán tesztelik

Már csaknem félúton van a tesztprogram

A Rolls-Royce kidolgozta valaha volt legkeményebb tesztprogramját, hogy felkészítse a Spectre-t arra, hogy az első modern elektromos járművé váljon. És ez most azt jelenti, hogy Dél-Franciaországban kell lógni.

Két jó okunk van arra, hogy a francia Riviérán teszteljék új elektromos járművét. Az elsőt Miramasnak hívják, egy korszerű autóipari tesztközpontnak, szélcsatornákkal és kezelési tanfolyamokkal, amelyek végigkísérik a luxuslimuzint.

A második ok egyszerűen az, hogy a Rolls-Royce sok ügyfele ide kerül. Az autót csak a Föld egyik legszebb helyén van értelme tesztelni, hiszen ott fogják használni.

„Ez az elektromos Super Coupé lesz az első teljesen elektromos szuper-luxusautó, amelynek javaslata középpontjában a kontinensjárás áll” – írja a Rolls-Royce. “A Francia Riviéra és útjai tökéletes kombinációja azoknak a körülményeknek, amelyeket a Spectre ügyfelei megkívánnak, a műszaki part menti párkányoktól a gyorsabb belvízi utakig.”

Összességében az elektromos járművet 2,5 millió km (1,5 millió mérföld) tesztelésnek vetik alá, mert nemcsak a márka első modern elektromos járműve, hanem a valaha készült legfejlettebb Rolls-Royce is. Intelligens architektúrája 141 200 küldő-vevő kapcsolattal rendelkezik, ami háromszor több, mint a márka tipikus járművei.

Ez lehetővé teszi, hogy a központi feldolgozó egységre kevésbé támaszkodjunk, és kifinomultabb adatcsomagokat kapjon az autótól. Az eredmény gyorsabb reakcióidő az úton, és fényűzőbb utazás. Valójában ez lehetővé tette egy vadonatúj felfüggesztési rendszer bevezetését. Több hónapos tesztelést követően a rendszert végre jóváhagyták az autóhoz, és a Riviera tesztprogram során finomítják és tökéletesítik.

A Spectre nagysebességű számítási képességeinek kiaknázásával a „Flagbearer” rendszere mindent képes kiolvasni az előttünk lévő felszíntől a műholdas navigációs rendszer segítségével az úton bekövetkező fordulatokig. Ezen információk birtokában az egyenes szakaszokon automatikusan le tudja választani a bukókeretet. Ez azt jelenti, hogy az autót kevésbé zavarják az egyenetlen útszakaszok. Amikor egy kanyar közeledik, a bukókeretek visszacsatolódnak, a lengéscsillapítók megmerevednek, a négykerék-kormányzás pedig simábbá és laposabbá teszi a kanyart.

READ  Hibrid hajtásmodell, naperőmű tesztelés, nanoszálas gyógyszertechnológia

Ez egy ügyes trükk, de a Spectre nem csak a divatos új elektronikára támaszkodik, hogy kényelmessé tegye az utazást. Ez egyben az eddigi legmerevebb Rolls-Royce is, köszönhetően az alumínium architektúrának, amelyet acél profilokkal erősítettek meg a jobb torziós merevség érdekében. Az akkumulátorcsomagot a térkeretbe is integrálják, ami csak növeli a jármű merevségét.

További segítséget nyújtanak az alumínium karosszériaelemek, amelyek a Rolls-Royce történetének legnagyobbjai. Az oldalsó panel például az A-oszloptól a hátsó lámpákig tart, és négy méter (13,1 láb) hosszú. Az oszlop nélküli ajtók eközben körülbelül 1,5 méter hosszúak, és ismét a leghosszabbak a márka történetében.

A márka Miramasnál eltöltött ideje már bebizonyította, hogy a Spectre még lenyűgözőbb lesz, mint azt a Rolls-Royce várta. Az autó kupé karosszériájának megtervezése után az aerodinamikusok úgy gondolták, hogy az autó légellenállási együtthatója 0,26 lesz. A szélcsatornában töltött időt követően azonban azt találták, hogy az autó légellenállási együtthatója 0,25.

A 2,5 millió km-es (1,5 millió mérföldes) franciaországi tesztprogramból várhatóan 625 000 km-t (388 357 mérföldet) teljesítenek a Rolls-Royce mérnökei, és további egymillió km-t (621 371 mérföldet) kell tesztelniük, mielőtt az autó készen állna a vevők szállítására. 2023 negyedik negyedévében kezdődik.

HALLGASS EXKLUZÍV PODCASTOKAT IDE, ILLETVE IDE KATTINTVA!