Mazda 3 AWD Hatchback teszt

Hívtuk a jelenlegi Mazda 3 Turbo négykerék-meghajtású ferdehátú kényszerítő rivális az Audi A3s és a BMW 2-es sorozat számára. De mi lenne a nem turbófeltöltéssel rendelkező változatokkal a 2023-as Carbon Edition itt tesztelték? Nos, ez még mindig kényszerítő.

SEHOL MÁSHOL NEM HALLHATÓ EXKLUZÍV MAZDA PODCASTOK A BEGURULVA.HU ÉS A PODCARS.HU OLDALAKON!!!

Lehet, hogy 2,5 literes motorja nem működik a teljesítménynél, szemben a 3 Turbo-val, de olcsóbb és legalábbis itt felszerelt, olyan szép belül. Ráadásul a négykerék-meghajtással az időjárási nyugalom és a prémium belső tér kombinációját kínálja, amely alapvetően unobtanum a mainstream kompakt autók között.

Valójában az elsődleges versenytársak a Subaru Impreza és a Honda Civic, bár egyik sem áll tökéletesen fel. Az előbbi szabványos AWD-vel rendelkezik, de alsó belsővel rendelkezik; ez utóbbi csak FWD-vel rendelkezik, de prémium érzésű kabinnal rendelkezik.

Mit Mondanak A Számok

A gyorsulás szempontjából íme ez a három összerakódás. Az AWD Mazda 3 Carbon Edition 7,6 másodperc alatt elérte a 60 km / h sebességet, ami sokkal gyorsabb, mint az utoljára tesztelt Impreza, bár új Subie érkezik 2024-re egy erősebb motorral, amelynek versenyképesebbé kell tennie. A Civic ferdehátú a Mazda-t is 60 mph-ig vezet, bár a sebesség növekedésével bezárja a rést; ez valószínűleg annak köszönhető, hogy a Mazda AWD vontatási előnye a vonaltól távol van, és az a tény, hogy az ütköző és alacsony sebességű agresszív fojtószelep bemenetei a hatfokozatú döntetlennek bizonyulnak automatikus sebességváltó. A műszakok azonban karcsúak, ha mozog.

És útközben a 3 még világosabb ragyog az Impreza ellen. A Mazda a Subaru-t fogadja a tesztpálya oldalirányú gyorsulás és a nyolcadik teszt során, bár elmarad a Civic-től. Ez a pálya általános benyomásunkkal látja el a három járművezetőt, mivel a Civic a legszorosabb a csoportban, és az Impreza hozzáértő, de nem különösebben öröm vezetni.

READ  Az új MX-30 ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP törésteszten

Minden bizonnyal szórakoztató, ha a 3-as kormány mögött van; szerény teljesítményű járműben kulcsfontosságú, hogy tartsa lendületét, amikor egy kedvenc hátsó utat szeletel, és a pontos és lineáris kormányzás nagy segítséget nyújt ennek végrehajtásában. A test szintén jól ellenőrzött, elegendő tekercseléssel rendelkezik ahhoz, hogy tehetetlenséget érezzen, miközben soha nem érzi magát hanyagul vagy rosszul, és a fékpedál könnyen modulálható, és megfelelő megállási teljesítményt nyújt. Sajnos a tesztkocsi viszonylag keskeny, 215 szélességű gumiabroncsokat viselt, amelyek pontosan korlátozták, milyen fűszeres lehet a sarkokban (, és valószínűleg a tesztpálya-kezelési teljesítménye ), és elmondhatja, hogy a Mazda hátsó torziós sugár felfüggesztést használ a tompított daganatok miatt, amelyeket nagy ütések, például lyukak és tágulási illesztések okoznak.

Milyen Élni

A Mazda 3 AWD sokkal szórakoztatóbb lehet vezetni, mint az Impreza, de elveszíti az üzemanyag-fogyasztás elleni csatát. EPA-besorolása 26/33 mpg város / autópálya, szemben a 2023-as Impreza 27/35-ös verziójával; Subie javára az a tény, hogy könnyebb, kisebb motorral rendelkezik, és hatékonyabb CVT automatikus készüléket használ. ( Nincs értelme összehasonlítani a 3 AWD-t bármely FWD-kompaktummal, mivel ezek általában jobb üzemanyag-fogyasztásúak, mivel csak két kereket vezetnek. )

A belső tér egy másik terület, ahol a 3 nyomvonal található. Az első és a hátsó fejtér napfénytetővel, a hátsó lábtér és a második sor mögött található rakományterület mind olyan területek, amelyeket a Mazda 3 nem képes megfelelni a 2023-as Impreza-nak, vagy lenyűgözően tágas Civic-nek. Legalább a Mazda-ba való be- és kijutás nem jelent problémát az első és a hátsó ajtóknak köszönhetően, amelyek majdnem 90 fokra kifelé mutatnak.

És nehéz elképzelni, hogy valaha is belefárad a 3-as évek előkelő belső tereibe. Ugyanaz a tiszta stílusú kötőjel és a csúcsminőségű gombok és kezelőszervek a 3 Turbo-ban is itt vannak a szénben. Ugyanez vonatkozik az ülések, a kormánykerék és a váltócipő rugalmas bőr kárpitozására. A 2023-as szén-dioxid-nyílásban a motoros ülés és a fűtött első ülések alapkivitelben vannak, és minden külső ülés elülső és hátsó része ugyanolyan kényelmes.

READ  A Catesby-alagútban tesztelték a Multimatic Mazda DPi versenyautót

Valójában a Carbon Edition meglehetősen megterhelt. Normál automatikus LED-es fényszórókat, felsõ méretű 18 hüvelykes kerekeket, kulcs nélküli belépést, napfénytetõt, nyomógombos indítást, valamint az Apple CarPlay és az Android Auto kompatibilitást kap. Ez kedvezően hasonlít az Impreza-hoz, amely csak opcionálisan napfénytetőt kínál, és teljesen hiányzik a Mazda szokásos esőérzékelő ablaktörlői és elektronikus rögzítőfékje.

A 3 Carbon-ban is kiváló hangzású, 12 hangszórós Bose prémium audiorendszer található, amely több hangszórót kínál, mint bármelyik Impreza. A Mazda 8,8 hüvelykes központi kijelzőt is kap, amely nagyobb, mint az Impreza maximális 8,0 hüvelykes képernyője —, bár a Mazda egysége nem olyan érintőképernyő, mint a legtöbb versenytársa. Inkább egy gomb és a középső konzol gombjai vezérlik; ez a beállítás kissé könnyen használható, több ismerettel, bár ez nem olyan intuitív vagy egyszerű, mint egy érintőpanel. Végül, a 2023 3 Carbon magában foglalja az automatikus távolsági fényeket, a sávtartó rendszert, a vakpont megfigyelését és a hátsó keresztirányú forgalom figyelését.

A 3-as ára 

A 2023-as Mazda 3 Carbon Edition az AWD-vel elérhető legalacsonyabb 3 kivitel, és a $ 30,665-nél nyílik meg. ( Fent van egy nonturbo Limited AWD, és a Turbo AWD-t is kínál. ) A tesztkocsihoz opcionális $ 450 navigációs médiakártya és $ 135 rozsdamentes hátsó lökhárító védő is tartozik, amelyek az árat $ 31,250-re tették. Ez csak $ 485-rel több, mint a top-trim Impreza, a Limited, amelyhez kifinomultabb, funkciókban gazdagabb és egyszerűen jobb autót kap. A Civic teszi a vonzóbb versenytársat, legalábbis azok számára, akiknek az FWD nem üzletkötő. Jobban hajt, és szinte mindent tartalmaz, amit a Mazda csinál, majd néhányat, például egy vezeték nélküli töltőpadot és egy kissé nagyobb központi képernyőt. A Civic ferdehátú felső burkolata, a Sport Touring $ 31 645-et fizet.

Kinek Ez Az Autó? 

A Mazda 3 Carbon AWD tökéletes azok számára, akiket nem érdekel egy kicsit a hatalom vagy a gyorsulás dicsekedési jogai, mivel ez biztosítja a magasabb szintű 3-as termékek finomságainak és minőségi érzetének nagy részét egy hasonlóan agilis és kényelmes csomagban. Vannak praktikusabb, gyorsabb, hatékonyabb és olcsóbb mainstream kisautók, de nagyon kevés, ha van ilyen, megfelel ennek a 3-nak a vezetési élvezet és a luxus keverékének. Hé, még az Audi és a BMW sem vagyunk biztosak benne.

READ  A párizsi teszteket követően Magyarországra is jön a mikromobilitást segítő DUCKT

Előnyei

  • Gyorsabb 60 km / h sebességre, mint a szokásos Civic
  • Kiváló kezelhetőség
  • Előkelő kabin anyagok

Hátrányai

  • Egyes versenytársak több helyet kínálnak
  • Kicsi, érintésmentes infotainment kijelző
  • Átlagos üzemanyag-fogyasztás

Ajánlott cikkek