Teszten járt a Honda Civic e:HEV

A polgári van az autó, amely Amerikában készítette a Hondat. Nem csak az a tény, hogy a Civic egy heves, megbízható, jól felszerelt, első hajtású ferdehátú volt, ami a 70-es évek elején Detroitból származó korszerű alkompaktumokat cinikusan megtervezett szemétnek tűnt. Nem, az a tény, hogy a Honda innovatív CVCC motorja a motorháztető alatt volt az első, amely teljesítette az 1975. évi amerikai kibocsátási szabványt anélkül, hogy üzemanyag-szopó, energiatakarékos katalizátorra lenne szükség.

Honda az American Civics számára adta a legjobb hajtóművet, amely akkoriban volt, és később élvezte az előnyöket.

A fél évszázadban sok változás történt, mióta a Civic debütált a világszínpadon, és a Civic, most a 11. generációjában, megváltozott vele. Mint az 1975-ös Civic CVCC, a 2023-as Sport Touring Hatchback 1,5 literes négykarral rendelkezik a motorháztető alatt. Ez azonban turbófeltöltéssel rendelkezik, és a CVCC motor teljesítményének 3,4-szerese és 2,6-szorosa nyomatékát teszi ki, 53 lóerővel és 68 lb-ft-jével. Tehát annak ellenére, hogy 20 százalékkal hosszabb és szélesebb, és 76 százalékkal nehezebb, a Sport Touring Hatchback kevesebb mint felét vesz igénybe — 7,7 másodperc, szemben a 15,6 másodperc — -nel, hogy 60 mph-ra sprint.

A Civic CVCC 1975-ben tette meg a címeket, EPA-besorolása 28 mpg város és 42 mpg autópálya. A Sport Touring Hatchback 31 mpg-os városa és 39 mpg-os autópálya-száma azt sugallja, hogy a Honda manapság nem fordít annyira figyelmet az üzemanyag-hatékonyságra, mint régen. De talán azért van, mert rossz polgárra nézünk. Valószínűleg inkább az új Civic e: HEV ferdehátú felé kell fordítanunk a tekintetünket, amely jelenleg Európában eladó, és nem annyira fátyolos áttekintésként szolgál arra, hogy mit várhatunk el a következő 2024-es Honda Civic Hybrid-től.

READ  A Merdzsó SUV modelljeit tesztelhette a hazai szaksajtó

Civic e:HEV podcast a PodCars.hu-n >>>

A komplex hajtás jó illeszkedés

A Honda megerősítette, hogy egy hibrid Civic érkezik az Egyesült Államokba. , valószínűleg egy 2024-es modellévű járműként, amely felváltja a megszűnt és nem bánatos Insight szedánt. Motivációjának hasonlónak kell lennie az európai Civic e: HEV termékhez, amely 2,0 literes Atkinson ciklusú belső égésű motort használ a motorháztető alatt 140 lóerővel és 137 lb-ft-rel, két e-motorral együttműködve 181 lóerő és 232 lb-ft teljes rendszerkimenetet eredményez. A motorok teljesítményét egy kompakt, 80 fontos, 1 kW teljesítményű lítium-ion 72 cellás akkumulátor biztosítja. Mindezt összekapcsolja egy trükkös, kettős üzemmódú átvitelt vezérlő szoftver, amely lehetővé teszi, hogy az erőátvitel automatikusan váltson a tiszta EV sorozat hibridje és a hagyományos gázüzemű hajtás üzemmód között, a terheléstől függően.

Bár okos, ez a komplex erőátvitel nem különösebben elbűvölt minket amikor teszteltük annak egy változatát a 2023-as CR-V Hybrid-ben. Nem teljesítette a várt teljesítményt vagy hatékonyságot, különösen összehasonlítva A Toyota RAV4 hibridje, amely fél másodperccel gyorsabb, 60 km / h sebességre, mint a Honda, és az EPA üzemanyag-fogyasztásának számát mindenütt meghaladja.

A jó hír az, hogy az első ismerősnél a Honda hibrid hardvere sokkal jobban illeszkedik az új Civicbe, és részben az általános minősége és kifinomultsága miatt. De azért is, mert a Civic e: HEV ferdehátú, a specifikációktól függően, bárhol 525-560 fontnál könnyebb, mint a sertés 3 904 font CR-V hibrid.

Exkluzív Honda Civic e:HEV podcastok a begurulva.hu oldalon is >>>

Egyszerűen fogalmazva: a hibrid hajtóműnek nem kell olyan keményen működnie a Civic-ben, mint a CR-V-ben, bár meglepő módon, nincs hatalmas különbség a teljesítmény szempontjából a CR-V Hybridhez képest. A Honda a Civic e: HEV nyílás 0-62 mph gyorsulási idejét 7,8 másodperc és 8,1 másodperc között jelzi, a berendezés szintjétől függően, amely közvetlenül a SUV száma körül van.

A Civic Hybrid amerikai indítása még hónapok óta van, tehát még nem állnak rendelkezésre EPA üzemanyag-fogyasztási számok. De az európai WLTP kombinált tesztcikluson a Civic e: HEV nyílás 50 mpg-os névleges teljesítményű, és az Egyesült Királyságban a hosszú távú autókat üzemeltető közúti tesztelők 38 és 48 mpg közötti teljesítményről számoltak be a valós világbeli működési körülmények között.

READ  Raimund Baumschlger is tesztelte az elektromos Fabia raliautót

A CR-V Hybrid hivatalos EPA város / autópálya / kombinált üzemanyag-fogyasztás száma 40/34/38 mpg. A Honda hibrid rendszer működési paraméterei — a belső égésű motor ( ICE ) csak az első kerekeket hajtja meg nagy sebességgel — azt jelenti, hogy a hajtómű a legjobb hatékonyságot nyújtja alacsonyabb sebességű városi környezetben és stop-indítsa el a forgalmat. Ez a hagyományos ICE-beállítás fordítottja, de teljesen logikus egy olyan autó számára, amelynek élettartama nagy részét városokban és külvárosokban töltik.

Unalmas, hogy nem vezet

A Civic e: HEV tehát többnyire EV-ként hajt, függetlenül attól, hogy tiszta akkumulátorral működik-e, vagy a belső égésű motort generátorként használja, hogy az elektronok az e-motorokhoz áramolhassanak. Ez azt jelenti, hogy a fénytől távol eső azonnali nyomatékot szörföznek, különösen Sport módban. ( más hajtásmódok az öko, a normál és az egyéni ), és könnyedén csendes és zökkenőmentes haladást mutatnak a forgalomban.

Soha nem ismeri az összes shenanigan-ot, amely a motorháztető alatt zajlik, mivel a különféle erőátviteli elemek kölcsönhatásba lépnek egymással; csak igazán ismeri az ICE életre kelését, amikor az autó álló és a motor hideg. Az EV-hez hasonlóan a kezdeti fékezés a kiválasztott hajtási módtól függetlenül regenen keresztül történik, és a regeneráló és a mechanikus fékezés közötti átadás zökkenőmentes. A szél és a gumiabroncs zajszintje alacsony.

Lehet, hogy méltó lesz, ez a hibrid Civic, de nem unalmas vezetni. A kormányzás húsos és tömör (, amelyet merevebb kormányrögzítők segítenek ), és a felfüggesztés szoros, de nem kemény, a karamell karamell lenyűgözően kényelmes ülésekkel bevonva. Ha szórakoztató úton halad, akkor a Honda „tekercselő útérzékelő rendszernek” hívja automatikusan a legmegfelelőbb hajtási módot a reakcióképesség javítása és a felesleges és gyakori üzemmódváltás csökkentése érdekében. Ebben a forgatókönyvben erősebb emelési rendszert is alkalmaznak a visszajelzés növelése érdekében.

A Civic e: HEV nyílással kapcsolatos tapasztalataink azt sugallják, hogy R típusú zseb-rakéta és az elragadóan vonzó Civic Hatchback Sport Touring hatfokozatú kézi sebességváltóval, A Honda hibridje a legjobb hajtómű a 11. generációs Civic számára. Ez nem csak a hatékonyság. Ez az, ami már érett és kifinomult kompakt családi autó, még felnőttnek érzi magát.

READ  At új Land Rover Defender 1,2 millió tesztkilométert tett meg a fejlesztése során

Csak egy kis probléma van. Az e: HEV amerikai piaci avatárja, a Civic Hybrid valószínűleg egy másik hibrid kerékpályáján fog forgalomba kerülni, amely nagyobb teljesítményt és jobb hatékonyságot kínál, mindegyik lenyűgöző fémlemezbe van csomagolva, amely úgy néz ki, hogy egyenesen ugrott a tervező vázlatpadjáról. Remélheti-e a közelgő Civic Hybrid a Toyota állkapocs-ejtő új Prius-szal való versenyt? Maradj velünk.

A Civic e: HEV nyílással kapcsolatos tapasztalataink azt sugallják, hogy R típusú zseb-rakéta és a elragadóan vonzó Civic Hatchback Sport Touring a hatfokozatú kézi sebességváltóval, A Honda hibridje a legjobb hajtómű a tizenegyedik generációs Civic számára. Ez nem csak a hatékonyság. Ez az, ami már érett és kifinomult kompakt családi autó, még felnőttnek érzi magát.

Csak egy kis probléma van. Az e: HEV amerikai piaci avatárja, a Civic Hybrid valószínűleg egy másik hibrid kerékpályáján fog forgalomba kerülni, amely nagyobb teljesítményt és jobb hatékonyságot kínál, mindegyik lenyűgöző fémlemezbe van csomagolva, amely úgy néz ki, hogy egyenesen ugrott a tervező vázlatpadjáról. Remélheti-e a közelgő Civic Hybrid a Toyota állkapocs-ejtő új Prius-szal való versenyt? Maradj velünk.

Ajánlott cikkek