Kiválóan teljesítettek a VW konszern elektromos autói a norvég téli teszten

Közismert, hogy a hidegben az akkumulátorok veszítenek teljesítményükből. Miután a hűvös éghajlatú Norvégia az elektromos és a plug-in hibrid autók leglelkesebb vásárlója, a skandináv ország autóklubja a közelmúltban valós körülmények között tesztelte a húsz legkapósabb modellt.

Kiderült, hogy az elektromos járművek átlagosan 18,5 százalékot veszítettek az európai WLTP-ciklus által meghatározott hatótávolságból. Emellett arra is fény derült, hogy a legjobban a Hyundai Kona szerepelt, mivel csak 9 százalékkal csökkentette hatótávját a zimankó. Az élmezőnyben végzett továbbá a VW e-Golf (11 százalék), valamint az e-Up, az Audi E-Tron 50 Qattro és 55 Quattro kivitele 13, illetve 14 százalékkal. Ugyancsak kiválóan teljesített a SEAT Mii Electric és a Škoda Citigo-e.

winter_test_5_m.jpg
winter_test_4.jpg

Ezzel szemben a legrosszabb eredményt az Opel Ampera érte el, amelynek hatótávja 30 százalékkal esett a WLTP-eredményhez képest.

A tesztre bocsátott autókat egész éjszaka zárt helyen töltötték fel. A kocsikat a tesztelők eco-módban vezették 21 fokra fűtött utastérben, az ülésfűtést pedig a legalacsonyabb fokozatra állították.

winter_test_6.jpg

A tesztkör a 3 fokos Oslóban kezdődött, havas esőben. Később, ahogy északnak fordult a konvoj, mínusz 6 fokra is csökkent a hőmérséklet, nem mondható tehát, hogy extrém körülmények fogadták az autókat. A tesztkör során érintettek településeket, mentek országúton és autópályán egyaránt, így a sebességek 60 és 110 km/h között változtak.

dasblog