Javában zajlik az Ioniq 5 N tesztelése

A Hyundai N divíziója még ebben az évben debütál teljesítményközpontú Ioniq 5 N modelljével

Az Ioniq 5, az Év Autója 2021-ben, a kínálat csúcsát jelentő N változatot kapja, és ezek a legújabb képek az eddigi legjobb képet adják a közelgő, teljesen elektromos, sportos SUV-ról. A Hyundai korábban megerősítette az Ioniq 5 gyártását, miközben bemutatta az új Ioniq 6 limuzinon alapuló RN22e koncepciót, valamint az N Vision 74-et, egy retro-ihlette hidrogén üzemanyagcellás koncepciót.

Hyundai Ioniq 5 podcast >>>

A Hyundai gyorsan növelte sportos N jelvényét, az i20 N és az i30 N kiváló előfutárai a márka számára. Nem is az Ioniq 5 lesz az első SUV az N istállón belül, hanem a benzinmotoros Kona N-ből következik.

Az új Ioniq 5 N teljes körű ismertetése egy ideig nem várható, bár a Hyundai megerősítette, hogy az autó 2023-ban kerül forgalomba, és az RN22e koncepció szerepet játszik a jövőbeni elektromos N modellek fejlesztésében.

Korábbi képeink egy tesztöszvért ábrázoltak a standard Ioniq 5 karosszériájában, új kerekekkel. A legújabb kémfelvételek azt mutatják, hogy az N modell átdolgozott külsőt kap, alacsonyabb és szélesebb lesz, mint a normál autó.

Elöl ugyanazt a mátrix LED-es fényszórót várjuk, mint a hagyományos Ioniq 5-ben, de alatta egy új lökhárító kialakítást láthatunk, több szívófelülettel. Ez segít a hűtésben; az akkumulátor a szokásosnál keményebben fog működni nagy teljesítményű üzemmódokban. Az is úgy tűnik, hogy a motorháztetőn két csík fut rajta, hogy az N modell extra agressziót adjon.

Az oldalakon nagyobb fékeket és új könnyűfém keréktárcsákat kapunk, míg hátul egy erősebb hátsó légterelőt, új diffúzort és csinos LED-eket.

Belül az Ioniq 5 belseje valószínűleg N átalakítást kap az utastérben használt sportosabb, de mégis fenntartható anyagokkal, mély sportülésekkel, vastagabb kormánykerékkel és a digitális műszeregység grafikájának átdolgozásával. Számíthatnánk némi elektronikus trükközésre is, különböző futómű-, teljesítmény- és vezérlési beállításokkal, amelyek a vezetők rendelkezésére állnak.

Ioniq 5 menetpróba >>>

Az RN22e koncepcióautó hajtáslánca nagy utalást ad arra, hogy mit kínálhat az Ioniq 5 N. A koncepció ugyanazt az E-GMP platformot használja, mint az Ioniq 5 N, és ugyanazt a 77,4 kWh-s akkumulátort és kétmotoros készletet. négykerék-hajtáshoz, amely a standard 5-ösön is elérhető.

Létezik még a Kia EV6 GT, amely ugyanarra a platformra épül, és ugyanazt a 77,4 kWh-s akkumulátort tartalmazza, két villanymotorral. A Kia esetében ez 577 lóerőt és 740 Nm nyomatékot eredményez. A Kia 3,5 másodperces 0-62 mph sebességet és 162 mph végsebességet kínál; az Ioniq 5 N hasonló számokat várna.

Az RN22e számos egyéb technológiát tartalmaz, amelyek átszűrhetik az Ioniq 5-öt. Van egy ikerkuplungos nyomatékvektorrendszer, amely a Hyundai szerint „sarokfaragást” biztosít. A tömeg fontos szempont az elektromos teljesítményű autókban, és bár a 3D-nyomtatott alkatrészek valószínűleg segítenek leborotválni, egy négydugattyús monoblokkos féknyergek és 400 mm-es féktárcsák segítik az ellenőrzést.

https://www.autoexpress.co.uk/