Hülye-, és magabiztos élményautó

Az elmúlt év őszén, a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be hivatalosan a vadonatúj Suzuki Swift Sport.

Néhány héttel később a sárga színben pompázó látványos gépet a hazai autós újságírók nagy része is megleshette egy kiválló rendezvény alkalmával.
Akkor még nem mehettünk a géppel, mert a japán mérnökök épp’ ezerrel dolgoztak a Swift Sport finomhangolásán.

Teletek-múltak a hetek, hónapok, aztán eljött végre az idei esztendő június havának 13. napja, ami nem péntekre esett, így sokunknak megadatott, hogy végre belehuppanjunk a masinába és élesben próbáljuk ki, mennyire hülyebiztossá tették a kis szörnyeteget.

  • Az autóval egyébként sokan találkozhattak már múlt szombaton a Hungaroringen a  Suzuki Világrekord Nap  nevű eseményen, illetve még többen nézhetik meg közelről a most hétvégi  Kamion Európa-bajnokság és Fesztivál  rendezvényen.

A Suzuki Swift Sport hazai sajtópremierjére a Tököli Repülőtér területén található vezetéstechnikai oktatóközpontban került sor.

Az új Swiftekbe behuppanva elsőként a szlalomozást, a “tört kanyarokban” való manőverezést, illetve a hirtelen irányváltásokat próbáltuk ki.
Az autó nagyon jól kezelhető, kontrollálható és bármennyire is próbáltuk, a fenekét nem tudtuk megmozgatni.
Az orrát túrja egy kicsit, ha az ember agresszíven  kezeli a gépet, de az elektronika gyorsan kisegít bennünket.

A folytatásban azt néztük meg, miként viselkedik az új Swift, ha csúszós felületre érve kell kanyarodnunk.
A gép a csúszáshatáron túl autózva sem mozdította meg a popóját a vizes gyantán.
Sőt! Azt akkor sem tudtuk elérni, amikor kikapcsoltunk minden kikapcsolható menetstabilizáló elektronikát.

Az új Swift Sport úgy lett összerakva, hogy lehetőleg minden esetben csak a kormányzott, terhelt, és hajtott kerekek csússzanak.
A hajtásnak, a terhelésnek és a megfelelő kormánymozdulatnak köszönhetően pedig hamar megoldhatjuk a felmerült problémát…

Tehát, maximálisan hülyebiztossá tették az autót!

Úgy gondoltam, nem beszélek bővebben a Swift Sportról, hiszen a korábban, az  Egyszer már láttam autót  oldalon már közöltük a minden részletre kitérő sajtóanyagot.

Azonban mégis akadt néhány elem, amit nem hagyhatok szó nélkül.

Kezdjük azzal, hogy a – nyilván a legnépszerűbbnek tartott – sárga mellett több élénk és néhány “hagyományos” színben is elérhető a Swift Sport – ‘melynek a csomagtér ajtaján található felirata messziról is jól felismerhető.

De legalább ennyire karakteres az új Swift Sport “arca” (a fentebb látható első “belinkelt” képen jól látszik), vagy épp a komplett “fenék kialakítása”.

Az autóba ülve elsőként a műszerfalon kalandozhatunk el hosszú perceken át…

…Majd szépen felfogjuk, hogy az összes kezelőfelület, a kijelzők mind-mind a vezető irányába “figyelnek” és várják, hogy kiszolgálhassák.

Személyes kedvencem a vezető előtt található műszerfal közepén a digitális kijelző, amire különböző adatokat vetithetünk ki.
Ezen keresztül “lecsekkolhatjuk”, hogy milyen G hatások érték az autót a mögöttünk lévő szakasz során.
De akár a turbónyomást is figyelemmel kísérhetjük – és az ébra segítségével váltogathatunk magasabb sebességi fokozatokba.

Nagyon látványos a vörös háttérszínezést kapott fordulatszámmérő is.
(A műszerfalon látható vörös szín egyébként az autó belsejében több helyen is visszaköszön – utalva a sportosságra.)

A Suzuki Swift Sport olyan üléseket kapott, amit nem egy, magasabb osztályba, vagy prémium kategóriába sorolt “versenytársa” is megirigyelhet!
Nagyon kényelmes, nagyon jól tart.

Az eslő találkozás és ismerkedés alapján bátran kijelenthetem, hogy az új Swift Sport egy nagyon jól összerakott, nagyon klassz, látványos, hülye-, és magabiztos élményautó lett.

Várjuk a hosszabb tesztidőszakot!!!