Igazi szerelem! Lehet, hogy van ilyen? – CB1000RA

Amikor megpillantottam a Honda CB1000R tesztmotort, azonnal szerelembe estem.

Szerelembe estem és a Republic zenekar slágere jutott eszembe.  🙂

“Igazi szerelem. Lehet, hogy van ilyen?
Igazi szerelem. Olyan, mint a filmeken. A filmeken.
Igazi szerelem. Rúzsfoltok a kezemen.”

Na, nem, azért az utolsó mondat nem!
De, a többi az bizonyosan.  😀

Na, de a “poptarisznya” után 😀 vissza a CB1000RA modellre, amit a bejáratást követően én hozhattam el elsőként a Honda Szallarbeck márkakereskedésből.
Ilyen megtiszteltetés nem ért még korábban és minden bizonnyal nem is lesz gyakori jelenség…

Szóval, megláttam ott a kereskedés udvarán, szerelembe estem és izgatottan kezdtem öltözködni (térdvédő, motoroskabát, motoroskesztyű, bukó), mert nagyon vártam már a pillanatot, hogy beröffentsem és indulhassak.
Pontosítanom kell!
Mert ugye azt szoktam csinálni, hogy az aktuális tesztmotort már a papírok kitöltése és a forgalmi, plusz a kulcs átvátele után azonnal beindítom, hogy addig is melegedjen egy kicsit az erőforrás, mialatt én beöltözöm.
Tehát, így történt ez, ezúttal is, és a duruzsolást meghallva tényleg egyre fokozottab izgalommal vártam az indulást.

Bevett szokásom, hogy a Szallerbecktől jobbra kikanyarodva a belváros irányába indulok és a kertvárosi környezetben a kis utcákba bekanyarodva ismerkedem egy picit az adott vassal, mielőtt elindulnék bátrabban…
Bátrabban, de nem száguldozva!
Bevett szokás ez, de a CB1000RA modellnél (is) elmaradt ez a kis szösszenet, mivel egy igazi hős vagyok 😉

…Vagy, sokkal inkább azért, mert már az első méterek megtétele után azonnal elkezdtem érezni – élvezni – a vasat.  🙂

A masina ugyan a Café Racer kategóriába tartozik, de nekem eszem ágában sem volt egy pillanatra sem megállni vele – nemhogy kávézni. 😉

A Honda hivatalos honlapán természetesen erről a gépről is elolvashattok minden fontosabb jellemzőt, így most ezzel nem is húznám az időt.

Beszéljünk inkább arról, hogy számomra mik voltak azok, amik igazi szerelemmé tették még a CB1000RA-t a megjelenésén kívül!

Nagyon tetszett, hogy annak ellenére sem kell görcsösen kapaszkodni a kormányba, és nem kell idegfájdítóan szorítani sem a tankot, hogy a gép nem kapott semmi szélvédőt.
Azt nem állíthatom, hogy autópáylán nem tapasztalható a menetszél, de valahogy mégsem akkora, mint arra számítanánk ennél a csupasz masinánál.

Baromira tetszik az, az erő, amivel bír a motor.
Nem! Továbbra sem a száguldozás számomra a motorozás lényege.
Ennél a tesztmotornál sem a sebesség volt a fő érték számomra, az azonban hatalmas magabiztosságot és biztonságot ad az embernek, amikor ilyen erőtartalékokkal rendelkezik egy-egy tesztgép.
Mert bizony akár autóról, akár motorról beszélünk, akadhatnak olyan helyzetek, hogy épp’ az erő az ami kihúz egy-egy veszélyesebb szituációból…
“Az elektronikus gázmarkolattal (TBW) minden szituációban precízen adagolhatja a motorerőt, és a végsőkig kiaknázhatja a rendkívüli teljesítményt” – olvasható a bemutatkozó anyagban.

Természetesen nagyon tetszik az üléspozíció!
Kényelmesen, egyenes háttal lehet meglovagolni a CB1000RA modellt, ráadásul a lábunkat sem kell a nyakunkba hajtogatni – még így 180 pluszos magasságnál sem.

Imádtam a kezelhetőségét, a stabilitását, a sebességváltóját, és a fékeit is!
A fékeit is, mert sajnos amikor vittem vissza a vasat, egy majdnem kedves autós úgy gondolta, nem kell neki foglalkoznia az elsöbbségadás kötelező táblával és “bátran” (vagy inkább tirpák gyökér) módon kanyarodott ki elém a fos audi nyolcvanasával…
Szerencsére volt időm lassítani és a CB1000RA fékei akkor is kisegítettek volna, ha esetleg még közelebb lettem volna a fszklphoz.

Csak egy valami hiányzott!

Nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy a motornak semmi csomagtere nincs.
Ez hiányzott.
Még akkor is, hogy ha a  Café Racerek egyike sem bír ezzel.  🙂
Igazából csak azért emléítettem meg, mert hallottam, hogy unalmas, hogy mindig megpróbálom a pozitív dolgokat kiemelni és nem fikázom az aktuális tesztgépeket.
Tessék, most “fikáztam”.  😀  😀  😀

Szóval, igazi szerelem.

Tuti, hogy van ilyen!

Természetesen, fájó szívvel váltunk el egymásról.
Még akkor is, ha a vasat visszaadva vártam a következőt.  😀

 

Műszaki adatok

Motor

Furat × löket (mm)

75 x 56,5

Keverékképzés

PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező

Kompresszióviszony

11,6:1

CO2-kibocsátás

140

Összlökettérfogat (cm3)

998

Motortípus

Folyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű, soros, négyhengeres

Teljesítmény

107 kW (145,52 LE)/10 500 f./perc

Forgatónyomaték

104 Nm/ 8250 f./perc

Indítás

Önindító

Váz és futómű

ABS rendszer

Kétcsatornás

Első fék

Két 310 mm átmérőjű tárcsa

Hátsó fék

256 mm átmérőjű tárcsa

Első felfüggesztés

Showa SFF-BP fordított villa

Hátsó felfüggesztés

Showa BRFC (Balance Free Rear Cushion) központi hátsó rugóstag

Első abroncs

120/70 ZR17

Hátsó abroncs

190/55 ZR17

Felni elöl

Öntött, alumínium

Felni hátul

Öntött, alumínium

Méretek és tömeg

Akkumulátor típusa és kapacitása (VAh)

12V/8,6 Ah

Villaszög

25°

Méretek (HxSzxM) (mm)

2120 x 789 x 1095

Alváztípus

Acél gerincváz szimpla gerincnyúlvánnyal

Üzemanyagtank kapacitás (liter)

16.2

Üzemanyag fogyasztás (liter)

5,81 l/100 km

Szabad hasmagasság (mm)

135

Fényszóró

LED

Menetkész tömeg (kg)

212 kg

Ülésmagasság (mm)

830

Utánfutás (mm)

100

Tengelytáv (mm)

1455

Erőátvitel

Tengelykapcsoló felépítése

Olajfürdős, többtárcsás

Végáttétel

Lánc

Sebességváltó

Hatfokozatú

Műszerek és elektronika

12V csatlakozó

Opcionális

Műszerek

Folyadékkristályos kijelző

Hátsó lámpa

LED

Kényelmes, pontos, nagyon szerethető – Honda NC750X