Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

A Volvo Trucks 2025-ben kezdi meg az üzemanyagcellás tehergépjárműveinek fogyasztói tesztelését

Posted on 2022.09.26.2022.09.24. By Teszt Elek

A Volvo Trucks-nál már folyik az egyedül vízgőzt kibocsátó, és a dízel járművekkel megegyező, akár 1 100 kilométer hatótávú üzemanyagcellás elektromos tehergépjármű gyakorlati tesztelése. A kísérleti fázis második lépése néhány éven belül keződik, amikor a svéd gyártó megkezdi ügyfelei által, közúton is tesztelni alternatív hajtásláncú járművét.

Az üzemanyagcellás elektromos tehergépjárművek közúti forgalomban történő tesztelése 2025-ben veszi kezdetét Észak-Európában, néhány előre kiválaszott ügyfél bevonásával. Később több ország vásárlói is csatlakoznak majd a tesztüzemhez.
 

A hidrogénnel működő üzemanyagcellás tehergépjárműveket kifejezetten a hosszútávú- és az energiaigényes fuvarfeladatokra szánják, de jó megoldást nyújthatnak azon országokban is, ahol az akkumulátor-infrastruktúra nem elég fejlett.

“Hiszem, hogy a tesztüzem során bebizonyosodik az üzemanyagcellás elektromos tehergépjárművek létjogosultsága. A fogyasztói teszteket kihívást jelentő, kemény időjárási körülmények között fogják végezni, és a teszt során arra is lehetőség adódik, hogy akár 65 tonna terheléssel is kipróbálják a járműveket” – mondja Jessica Sandström, a Volvo Trucks Product Management osztályának ügyvezető alelnöke.

[envira-gallery id=’26994′]


 

A kísérleti fázis célja, hogy a jármű üzemeltetését minden szempontból tüzetesen meg tudják vizsgálni, a mozgó alkatrészektől kezdve a jármű kezelésén át a vezetési élményig.
 

Az üzemanyagcellás technológia lényege, hogy a jármű saját maga állítja elő hidrogénből az elektromos áramot, ahelyett, hogy külső forrásból töltenék fel az akkumulátorokat. A folyamat során termelődő egyetlen melléktermék a vízgőz. A Volvo tehergépjárművei két üzemanyagcellával vannak felszerelve, amelyek 300 kW energia előállítására képesek, és amelynek hidrogénnel történő újratöltése kevesebb, mint 15 percet vesz igénybe.
 

Az üzemanyagcellás technológia jelenleg még gyerekcipőben jár, és a nyilvánvaló előnyök mellett némi kihívást is tartogat, úgy mint a zöld hidrogén* nagy mennyiségben történő előállításának kérdése, és a töltőinfrastruktúra kiépítettsége. A rendelkezésre álló hidrogén hiányának kiküszöbölése érdekében a kísérleti üzem során a megújuló forrásokból származó zöld hidrogén feltöltése a vállalat telephelyén történik.
 

“Arra számítunk, hogy a zöld hidrogén kínálata az elkövetkező években jelentősen nőni fog, hiszen több iparág függ tőle a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében. Az üzemanyagcellás tehergépjárművek fontos szerepet fognak betölteni a közeljövőben a hosszútávú- és energiaigényes fuvarfeladatok megoldásában” – teszi hozzá Jessica Sandström.
 

A tesztüzemhez az üzemanyagcellákat a Volvo Csoport és a Daimler Truck AG közös vállalata, a cellcentric biztosítja. A cellcentric Európa legnagyobb, célzottan a tehergépjárművek számára kifejlesztett üzemanyagcella-gyártó telephelyét tervezi megépíteni.
 

* A zöld hidrogént kizárólag megújuló energiaforrások, mint a szél-, a víz- és a napenergia  felhasználásával állítják elő.

Jármű, semmi Tags:tehergépjármű, üzemanyagcellás, üzemanyagcellás elektromos, üzemanyagcellás elektromos tehergépjármű, üzemanyagcellás tehergépjármű, Volvo Trucks

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Mercedes-AMG PETRONAS Formula One Team bioüzemanyaggal hajtott kamiont tesztelt
Next Post: A Tudor Black Bay Fifty-Eight Navy Blue tesztelése

Kapcsolódó anyagok

  • A lezárástól a gyártósor melletti antigén tesztelésig Egészség
  • A DS 3 Crossback is öt csillagra vizsgázott Jármű
  • A fékpadon elvégzett tesztek szerint még annál is erősebb az új Land Cruiser, mint amit a Toyota mond Jármű
  • Mentettek a vezetéstámogató rendszerek az S-Crossban Jármű
  • A végső teszteken bizonyít a vadonatúj Qashqai Jármű
  • A Halo.Car’s a távirányítású autózás tesztelésének a végén jár Jármű
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Az autógyártók közül a Toyotának van a legtöbb női vásárlója
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit
  • Eredeti alkatrészek gyors és öreg Toyotákhoz
  • Így változik a parkolási rend a PENNY egyes áruházainál!
  • Lezárásokra kell számítani a Puskás Aréna környékén
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Energiatárolókat tesztel az MVM csoport Szolgáltatás
  • Országos teszt az esetleges áramhiányok kezelésére Hasznos
  • Hamarosan indul az áfabevallási tervezetek kiajánlásának a tesztüzeme Szolgáltatás
  • Vírusölő üléshuzatot tesztelnek a párizsi és a lyoni tömegközlekedési járműveken Egészség
  • Egyénire logózott védekezés Egészség
  • Csütörtöktől újabb autóbuszt tesztel a BKV/BKK a fővárosban Jármű
  • Jövő vasárnapig két vonalon tesztel egy Isuzu Citibus-t a BKV Jármű
  • A kültéri sporteszközök kétharmada bukott meg a teszteken Egészség

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.