Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

A Tudor Black Bay Fifty-Eight Navy Blue tesztelése

Posted on 2022.09.26.2022.09.24. By Teszt Elek

A Tudor kibővítette népszerű Black Bay Fifty-Eight búváróra sorozatát. Az egyik legújabb kiegészítés egy kék változat gyári kaliberrel és közepes méretű, 39 mm-es tokkal, amely elnyerte a „Challenge” óra díjat a 2020-as Grand Prix d’Horlogerie de Genève-en (GPHG). Hogyan szerepel a Tudor-díjas tesztünkben?

A Tudor kiadó divatos volt az elmúlt években, és folyamatosan növekvő rajongótáborra tekinthet vissza. A Rolex második márkája sok éven át stagnált, de 2009 óta a Tudor újra felgyorsult. A Tudor jellegzetes dizájnokban gazdag története kap hangsúlyt a márka újonnan piacra dobott retró modelljeiben. A Tudor korai búváróráira visszatekintő Heritage Black Bay 2012-ben jelent meg. Debütálását a kisebb Black Bay Fifty-Eight premierje követte 2018-ban. A kék változatot, amelyet itt tesztelünk, 2012-ben mutatták be. 2020.

Az „ötvennyolc” név 1958-ra utal, arra az évre, amikor a Tudor bemutatta első búváróráját, a Reference 7924-et, amely a „Big Crown” néven ismert. Az új óra 39 mm-es átmérője megfelel a történelmi modell házának méreteinek. Más szempontból is ez az új verzió első ránézésre tulajdonképpen egy vintage karórának, antik modellnek tűnik. A forgatható előlapnak és a kisebb számlapnak köszönhetően még finomnak is tűnik.
A vintage benyomást tovább erősíti a kupolás, karcálló zafírkristály, amely a perem mentén erősen ívelt, mint a korábbi évtizedek modelljei akrilkristályai. A számlap is enyhén domború, mint a klasszikus antik órák előlapja. A keskeny szíjfülek és a forgatható előlap tipográfiája is Tudor történetére utal. A tervezők még a dátummegjelenítés mellőzése mellett döntöttek, ezzel teljessé téve a történelmi benyomást.

Az úgynevezett „hópehely” mutatókkal ellátott régi Tudor búvárórák híresek lettek, és lelkesen keresik őket az aukciókon. A becenév az óramutató és a másodpercmutató csúcsán lévő négyzetekből származik: mindegyik 45 fokkal el van forgatva, és némileg stilizált hópehelyre emlékeztet. Ez a részlet először az 1960-as évek végén jelent meg a kezek hegyén, és ezt követően is megmaradt.

1956-ban a francia haditengerészeti búvárok Tudorhoz fordultak, hogy megtalálják a céljaikhoz ideális búvárórát. Tudor ezt követően a francia katonai békaemberek hivatalos szállítója lett. A harci búvárok az 1970-es évek közepén a kék helyett a fekete számlap mellett döntöttek. Kék számlappal és kék alumínium merülési időskálával ellátott tesztóránk ezeket az órákat idézi. Az alumínium mérleg nem annyira karcálló, mint kerámia társai, de matt felülete jobban passzol ennek a modellnek a vintage stílusához.

Összességében a Tudornak sikerült egy nagyon jóképű és harmonikus retro órát alkotnia, amely még időtlenebbnek tűnik kék színének és annak a ténynek köszönhetően, hogy lemond az arany mutatókról és óramutatókról, amelyeket általában a többi Fifty-Eight számlapjára szerelnek. modellek. Szerencsére a funkcionalitást nem hagyták félrecsúszni: a nagy fényindexek és a rengeteg világító anyag a kezeken garantálja a kiváló olvashatóságot nappal és éjszaka is. A könnyen megfogható korona becsavarva leválik a tekercselő mechanizmusról, így védi az utóbbit. Az idő könnyen beállítható a stop-seconds funkciónak és a dátumkijelzés hiányának köszönhetően, ami ennek megfelelően kiküszöböli a korona első kihúzott helyzetét.

Az egyirányban forgatható előlap egyperces lépésekkel a helyére kattan. Finoman fogazott peremének köszönhetően könnyen megfogható és forgatható is. A korai modellek előlapjai némi játékot mutattak, és a helyükre kattanáskor halk hangzásúak voltak, de a Tudor jelentős fejlesztéseket hajtott végre: ennek az órának az előlapja majdnem olyan hitelesen kattan a helyére, mint a Tudor nagytestvére, Rolex által készített órák társai. A világító háromszög index lehetővé teszi viselőjének, hogy leolvassa a merülési időt még sötét körülmények között vagy zavaros vízben is. Ez a Black Bay 200 méterig vízálló tokjának és vízálló textilpántjának köszönhetően búvárkodásra is teljes mértékben alkalmas.

Az óra kék szövetszíja könnyű és strapabíró, a középvonala mentén pedig szürke csík található. Varrása hagyományos módszerrel történik, amely történelmi gépekre támaszkodik. A szép tűs csat stílusa hasonlít a Tudor-címerlogó pajzsformájára. A tokhoz hasonlóan a kapocs a polírozott és szaténozott felületeket párosítja.

A textil pánt légáteresztő, ami hozzájárul a csukló kényelméhez. A lapos textilszíjak gyakran nem tűnnek a helyén a magas tokkal rendelkező órákon, de ez itt nem probléma: a szíj jól illeszkedik a Black Bay-hez, és javítja az általános vintage megjelenést.

A szíj átfut a tok hátulján, ezért nagyrészt lefedi, de ez itt nem probléma, mert sajnos ennek a Tudor órának nincs üveg hátlapja, így a gyártási Caliber MT5402-t nem fogja látni a vásárló, és csak az órás csodálja meg, aki lecsavarja a teljesen menetes acél hátlapot és kinyitja a tokot karbantartás vagy javítás céljából. A mozgalom különösen lenyűgöző, mert támogatja Tudor hagyományos erényeit, a pontosságot és a robusztusságot. A márka az előbbi igényt teljesíti azzal, hogy minden egyes mozgást a hivatalos svájci kronométer-vizsgáló hatóság, a COSC tesztel. Ez a vizsga többek között azt igazolja, hogy az átlagos napidíj-eltérés szűk –4 és +6 másodperc közötti tartományban marad.

Elektronikus időzítőnk megerősítette ezt a pontosságot. Az egyes pozíciók eltérései szűk klaszterben maradtak. Az átlagos eltérés napi –1,3 másodperces csekély veszteség volt. Az óra szinte tökéletes időt tartott a csuklóján, ahol minimális, mindössze +0,5 másodperces nyereséget mértünk naponta.
A Caliber MT5402 (az MT jelentése „Mouvement Tudor”) különféle műszaki jellemzőkre támaszkodik, hogy teljesítse a márka filozófiájának második részét: a robusztusságot. Először is, a szerkezet meglehetősen magas (4,99 mm), így a gyártási folyamatban előforduló kis tűrésingadozások valószínűleg nem okoznak hibás működést. Másodszor, a mérleget nem csak az egyik oldalon tartja egy kakas, hanem egy stabil és teljesen vízszintes helyzetben van elhelyezve egy híd alatt. Harmadszor pedig, a hajrugó szilíciumból készül, így minimálisra csökkenti annak valószínűségét, hogy az apró rugó decentralizálása vagy deformációja okozza a sebességeltéréseket, miután a mozgás elszenvedte az ütközést.

A gyártási szerkezet további kiváló minőségi jellemzői a hosszú, 70 órás teljesítménytartalék és a négy szabályozócsavarral szabadon oszcilláló egyensúly. Ezek a csavarok azt jelentik, hogy az arányt nem lehet finoman beállítani a hajrugó aktív hosszának változtatásával, mint az ETA kalibereknél.

Az a tény, hogy a Tudor nem fektet sok erőfeszítést vagy költséget a szerkezet finom díszítésébe, megfelel a márka filozófiájának, amely szerint megbízható óragyártási technológiát kínál megfizethető áron. Ennek ellenére a forgórész vonzóan áttört, és napfényes mintával és gravírozott márkanévvel is díszített.

A Black Bay ugyanúgy inspirál a dizájnjával, mint Tudor történelmi búvárórái. Őseihez hasonlóan a funkcionalitás is egyenlő prioritást élvez. A hiányzó dátumkijelzőn és a karcolásra érzékeny alumínium előlapon kívül itt nem kell kompromisszumot kötni. Ez az újdonság karcálló zafírkristály, rengeteg világító anyag, nagy vízállóság, jó viselési kényelem és könnyű kezelhetőség. Az ár is megfelelő. Tudor tehát mindent jól csinált. De ezt a sikert a hosszú várólisták is mutatják ennél a modellnél. Tudor így is nagy testvére, Rolex nyomdokaiba lép.

[envira-gallery id=’27056′]

SPECIFIKÁCIÓK:
Gyártó: Tudor, Rue François Dussaud 3–5, 1211 Genf 26, Svájc
Hivatkozási szám: M79030B-0003
Funkciók: óra, perc, másodperc
Mozgás: Gyártási kaliber MT5402, automata, COSC minősítésű, 28.800 vph, 27 ékszer, stop-seconds funkció, szilikon hajrugó, finombeállítás négy szabályozó csavarral a szabadon oszcilláló mérleg peremén, Incabloc erőtartalék ütéscsillapítás, 70 órás átmérő = 26 mm, magasság = 4,99 mm
Tok: Rozsdamentes acél tok ívelt zafírkristállyal, mindkét oldalán tükröződésmentesen kezelt, lecsavart koronával, teljesen menetes becsavarható hátlap rozsdamentes acélból, 200 méterig vízálló
Szíj és kapocs: Textil szíj rozsdamentes acél tűcsattal
Értékelési eredmények (eltérés másodpercenként 24 óránként):
Tárcsázás -2
Tárcsázza a +1-et
Korona fel -1
Korona le -3
Korona bal -1
Korona jobb -2
Legnagyobb eltérés 4
Átlagos eltérés -1,3
Átlagos amplitúdó:
Lapos helyzetek 291°
Függő helyzetek 260°
Méretek: átmérő = 39 mm, magasság = 12 mm, súly = 77 gramm
Változatok: kék „soft touch” pánttal (Ref. M79030B-0002; 3375 USD); acél karkötővel (ref. M79030B-0001, 3700 USD)
Ár: 3375 dollár

Írta: Jens Koch
watchtime.com
Fordította: google

Óra Tags:Tudor Black Bay Fifty-Eight Navy Blue

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Volvo Trucks 2025-ben kezdi meg az üzemanyagcellás tehergépjárműveinek fogyasztói tesztelését
Next Post: Az NHTSA ADAS NCAP tesztelési szerződést ad a DRI-nek

Kapcsolódó anyagok

  • Látható idő Óra
  • Langó Éva választott Óra
  • Tesztelnénk! Óra
  • SZAVAZZATOK!!! Melyiket teszteljük még az ünnepek előtt? Óra
  • Átlátok rajtad! G-Shock GA-700SK-1AER Óra
  • Mozgásban a fittbanda (2.) – Xiaomi Mi Band4 Egészség
2023. május
h K s c p s v
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Az EX30 a valaha gyártott legkisebb szénlábnyomú Volvo
  • A WAE Technologies új szerkezeti akkumulátor bevezetése
  • A tej segít az Indi 500 diadalhoz?
  • Integrált metrórendszert biztosít az Alstom Kolozsvárnak
  • Fotókon a MINI John Cooper Works 1to6 Edition különkiadás
  • Horváth Tamás és Kowa közös dallal jelentkezett
  • Péter Szabó Szilvia: „Kaptam az arcomba szívlapáttal egy maflást”
  • A Philips Ambilight TV nézői úgy fogják érezni, mintha maguk is ott lennének a stadionban, az első sorból élvezve a világhírű csapat játékát
  • A Nikon bemutatta az első tükör nélküli DX formátumú fix objektívet
  • Magyarországon is bemutatja új albumát a cseh I Love You Honey Bunny
  • Van képünk hozzá (23.05.31.) –  C-HR-t vezet “Az álommeló” győztese
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Az élelmiszeripar fejlesztésére a kormány 750 milliárd forint uniós forrást fordít
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Kreatív, gyors, saját – Kreativator Szolgáltatás
  • A tesztüzemet követően JYSK régiós központ lesz Magyarország Kütyü
  • Energiatárolókat tesztel az MVM csoport Szolgáltatás
  • Spanyolország az ukrán gabona vasúti szállításának hatékonyságát teszteli Szolgáltatás
  • Jól vizsgáztak a kormányhivatal által tesztelt budapesti és Pest megyei benzinkutak Szolgáltatás
  • November 29-én kezdődik a tram-train vonatok “utasokkal élesített” tesztüzeme Jármű
  • Pulzuscsökkentő oxigénterápiás lazulás Egészség
  • Sosem lát fenyőfát 64 ezer, teszteken – és a vámhatáron – fennakadt fényfüzér Hasznos

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.