Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

A Toyota megnyerte az előszezoni prológ tesztet az áttervezett GR010 Hybriddel

Posted on 2023.03.16.2023.03.16. By Teszt Elek

Az autó hibátlanul működött mindkét napon. Március 17-én, pénteken rajtol a 2023-as Hosszútávú-világbajnokság első versenye, a Sebring 1000 mérföldes.

A Toyota Gazoo Racing sorozatban a 11. Hosszútávú-világbajnokság (FIA World Endurance Championship, WEC) szezonjára készül, a csapat öt egymást követő Le Mans-i 24 órás győzelmet és négy kettős világbajnoki győzelmet aratott, így a 2023-as évet is toronymagas esélyesként kezdi. Azonban az új gyártók érkezésével idén jóval szorosabb lesz a verseny, a jelentősen kibővült mezőny miatt a szakemberek a Hypercar-korszak új aranykorának eljövetelét várják az idei világbajnokságtól, amely az Egyesült Államokban, Floridában veszi kezdetét a héten.

A kölni központú Toyota Gazoo Racing most először fog versenyezni a 2023-as specifikációjú GR010 Hybriddel, annak az LMH-szabályok szerint épített hiperautónak a továbbfejlesztésével, amely a 2021-es debütálása óta 12 futamból 10-et nyert meg, és sorozatban kétszer hódította el a világbajnoki címet az egyéni és a konstruktőri pontversenyben.

Nem változott az alapkonstrukció, a tavalyi szezon óta végzett technikai változtatások főleg a megbízhatóság és a vezethetőség további javítását, valamint a tömegcsökkentést szolgálták. Üresen 1040 kilót nyom a 4,9 méter hosszú, 2,0 méter széles és mindössze 1,15 méter magas GR010 Hybrid, amelynek hátsó tengelyét egy 707 lóerős, 3,5 literes ikerturbós V6-os benzinmotor, az elsőt pedig egy 272 lóerős villanymotor hajtja meg.

Mike Conway, Kobajasi Kamui és José María López már az ötödik egymást követő szezonban lesz a 7-es rajtszámú Toyota legénysége. A 8-as autót pedig tavaly után ismét a Sébastien Buemi, Brendon Hartley, és Hirakawa Rio alkotta trió fogja vezetni, akiknek nem titkolt célja megvédeni az egyéni világbajnoki címet és a Le Mans-i 24 óráson aratott győzelmet is.

Mi várható a versenyen?
Az 1000 mérföldes, nagyjából nyolc órán át tartó szezonnyitó egyedülálló kihívást jelent a pilóták és az autók számára. Sebring az egyik legrégebb óta működő versenypálya Amerikában, igazi történelmi helyszín, amely az 1952-es megnyitása óta ad otthont hosszútávú sportautó-versenyeknek. Híres a göröngyös és barátságtalan, többféle aszfaltból álló burkolatáról, 17 kanyarja (6 bal és 11 jobb) között vannak gyorsak és lassabb, technikásak is, az Ullman-egyenes a leggyorsabb része, ahol tavaly 294 km/h-s sebességet ért el az egyik Toyota versenyautó.

A csúcskategóriás hiperautók pilótái a 6,02 km-es kör 48 százalékában padlógázzal mennek, és átlagosan 48-szor váltanak sebességet körönként, egy etaphossz nagyjából 27 körre tehető. Természetesen a floridai időjárásról sem szabad elfeledkezni, amely valószínűleg forró, párás és kiszámíthatatlan lesz.

A Toyota minden eddiginél kiélezettebb szezonra készül, mivel a tavalyi ellenfelek (Glickenhaus és a Peugeot) mellett idén egy sor új csapattal, a Cadillac-kel, a Ferrarival, a Porschével és a Vanwall-lal is meg kell majd küzdeni a győzelemért. Összesen 11 csúcskategóriás gép áll majd rajthoz Sebringben, amire a WEC 2012-es újraindítása óta nem volt példa. Jövőre ráadásul csatlakozik a mezőnyhöz az Alpine, a BMW és a Lamborghini is az új, LMDh szabályok szerint épített versenyautóikkal.

Március második hétvégéjén láthatták együtt először a szurkolók a 2023-as mezőnyt versenypályán, amikor a hagyományos prológ tesztet rendezték meg Sebringben. Szombaton és vasárnap összesen 12 és fél órát gyakorolhattak a csapatok az egykori repülőtérből kialakított versenypályán. A kétnapos teszt legjobb körét José María López futotta meg a 7-es rajtszámú Toyotával, az argentin pilóta 1:48,208-as ideje 8 ezredmásodperccel volt jobb a 8-as Toyotát hajtó Brendon Hartley, és több mint 2 tizedmásodperccel a legközelebbi rivális csapat, a Cadillac köridejénél. Jelentős fegyvertény, hogy az első hétből hat helyen toyotás versenyző végzett, csak az ötödik helyre fért be a Cadillac-et vezető Earl Bamber.

Azonban a nyert tempónál is jóval fontosabb volt a Toyota számára, hogy két nap alatt összesen 587 kört, több mint 3500 km-t tettek meg problémamentesen a GR010 Hybridek, ami létfontosságú adatokat eredményezett a helyes beállítások megtalálásához az éles versenyhét előtt. A Sebring 1000 mérföldes hivatalos programja szerdán kezdődik két egyórás edzéssel, majd csütörtökön még tartanak egy szintén egyórás gyakorlást. A rajtsorrend egy mindössze 15 perces időmérőn alakul majd ki csütörtök este, maga a verseny pedig helyi idő szerint péntek délben kezdődik.

Kobajasi Kamui (csapatvezető és pilóta):

„Minden hiperautós csapat számára nagy kihívás lesz Sebring. Nehéz lesz versenyezni a Ferrarival, a Peugeot-val, a Porschével, valamint a többi gyártóval, de az is izgalmas, hogy részese lehetek egy ilyen szoros küzdelemnek az első helyért. Itt, Sebringben eddig simán ment minden. A prológ egész jól sikerült, és a köridők is jöttek, de ez nyilvánvalóan csak egy teszt volt, a versenyhét más lesz. Új ellenfeleink vannak ebben a szezonban, de a feladataink ettől nem változnak a tesztek és a szabadedzések során. Idén a legnagyobb különbség a kvalifikációkon és a versenyeken lesz, mivel már nem engedhetjük meg magunknak, hogy hibázzunk, mert azzal sok pozíciót veszíthetünk.”

Fotók: Toyota Gazoo Racing

Jármű, Sport Tags:FIA World Endurance Championship, GR010, GR010 HYBRID, Hosszútávú-világbajnokság, hybrid, José María López, Kobajasi Kamui, Mike Conway, Sebring 1000, Toyota, TOYOTA GAZOO Racing, Toyota GR010 HYBRID, WEC

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Szigorodott haszongépjárművek Euro NCAP osztályzása
Next Post: Európa legnagyobb lakóautós magazinja lelkesedik a teszteket követően

Kapcsolódó anyagok

  • A korszerű finomrészecskeszűrő-technológiát tesztelő kísérleti projekt első eredményei Jármű
  • Előbb teszt, majd jöhet Greinbach bevétele Sport
  • Megkezdte az első teszteket egy külföldi megrendelő a zalaegerszegi járműipari próbapályán Jármű
  • A legjobb minősítést kapta a törésteszten a Toyota GR86 Jármű
  • A Mercedes EQB 5 csillagot kapott az Euro NCAP töréstesztjén Jármű
  • Tesztelj a Hungarian Police Rallye Team csapatával, hogy tesztelhesd a Ford Fiesta Rally3 versenyautót! Jármű
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A Volvo Trucks és a Boliden közösen állítanak forgalomba elektromos teherautókat a földalatti bányamunkák elvégzésére
  • 27 új Siemens Desiro ML motorvonat érkezik az ÖBB-hez
  • Újabb közlekedésrendészeti ellenőrzések
  • További funkciók és továbbfejlesztett technológia a Mercedes-AMG GLA és GLB számára
  • „Közlekedik a család” vetélkedő 2023-ban is
  • Huncut óda született az idősekhez cserihanna tollából!
  • Dinamikus adathalászat, smishing és a DNS-infrastrúktúrával való visszaélés – nem sci-fi, hanem a valóság
  • Itt a legelszállósabb zene PRIBELSZKI érkező korongjáról
  • A World Photography Awards 2023 nyílt pályázatának döntősei
  • A múlt héten megérkezett Ed Sheeran vadonatúj felvétele, az „Eyes Closed”
  • Van képünk hozzá (23.03.27.) – Lexus ROV
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Környezetbarát gyomirtást tesztel a Főkert Hasznos
  • Och så kan det vara Szolgáltatás
  • QR-kóddal ellátott megállónévtáblákat tesztel a BKK Jármű
  • Valamilyen “kamutesztek” alapján a FOS Vodafone mobilhálózata a legmegbízhatóbb Kütyü
  • Elkészült a zalaegerszegi járműipari tesztpálya irányítóközpontja Jármű
  • Javában rója a budapesti tesztköröket az Isuzu Citibus Jármű
  • Magyar fejlesztésű, kerékpárra építhető nyomkövetőt tesztelt a magyar bajnok Hasznos
  • Dolgozókat szállító elektromos autóbuszt állítanak tesztüzembe a Mátrai Erőmű térségében Jármű

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.