Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Szigorodott haszongépjárművek Euro NCAP osztályzása

Posted on 2023.03.16.2023.03.16. By Teszt Elek

Az Euro NCAP közzétette a várva várt, szigorúbb haszongépjármű-osztályzatokat 2023-ra és bejelentette a nehéz tehergépjárművek biztonsági tesztelésének terveit.

2021-ben az Euro NCAP elindította a kereskedelmi furgonok biztonsági értékelését, hogy javítsa a flottakezelők tájékoztatását, és biztonságosabb élményt nyújtson a kisteherautó sofőröknek és a többi úthasználónak. Az Euro NCAP egy évvel korábbi eredményeihez képest most jelentős javulás mutatkozik a teljesítmény és a hozzáférhetőség terén. 2023-ban az Euro NCAP megteszi a következő lépést, és szigorítja a minősítésekre vonatkozó kritériumokat. Az Euro NCAP közzétette tizennyolc olyan kisteherautó eredményeit, amelyeket már az új követelmények mentén teszteltek. A Fiat Ducato, amely tavaly platina minősítést kapott, ismét a lista élére került, de az idei szigorúbb protokoll alapján már csak arany fokozatú besorolást tudott elérni. A Nissan Interstar megtartotta a pozícióját, és ismét „nem ajánlott” minősítést kapott az ütközéselkerülő rendszerek hiánya miatt. Az Euro NCAP tervei szerint 2026-ra a kisteherautóknak ugyanazoknak az elvárásoknak kell majd megfelelniük a fejlett vezetést segítő rendszerek (ADAS – advanced driver-assistance system) tekintetében, mint a személygépkocsiknak, és a kisteherautók minősítése onnantól kezdve csak a szériafelszereltséget veszi majd figyelembe az összes európai piacon. Az Euro NCAP hamarosan a nehéz tehergépjárművekre (tgk.) vonatkozó minősítési rendszer bevezetésével fejleszti majd tovább a flottapiac biztonsági megoldásait.

Az újonnan bejelentett haszongépjármű-osztályzat eredményei között szerepel a Ford Transit, amely a Fiat Ducatohoz hasonlóan arany minősítést kapott. A Mercedes-Benz Vito a korábbi arany helyett most ezüst besorolást kapott, a Mercedes-Benz Sprinterrel, a Volkswagen Transporterrel, a Renault Trafickal, a Nissan Primastarral és a Volkswagen Crafterrel egyetemben. A Citroën Jumpy (az Egyesült Királyságban Dispatch néven ismert), a Citroen Jumper (Relay), az Iveco Daily, az Opel/Vauxhall Vivaro, az Opel/Vauxhall Movano, a Peugeot Expert, a Peugeot Boxer, a Renault Master, és a Toyota PROACE bronz minősítést kapott.

A haszongépjárművek baleseti aránya nem magasabb, mint más járműveké, de a furgonokat érintő balesetek általában súlyosabb következményekkel járnak a másik járműre és a veszélyeztetett úthasználókra nézve. Az Euro NCAP úgy látja, hogy az ADAS-technológia használata hatékony segítség lehet az ilyen balesetek megelőzésében, vagy a következmények enyhítésében. A haszongépjárművek azonban gyakran nincsenek megfelelően felszerelve a legkorszerűbb technológiával. Az Euro NCAP haszongépjárművek értékelésére vonatkozó új kritériumai nagyobb figyelmet fordítanak az ADAS technológia használatára, hangsúlyt fektetve a veszélyeztetett úthasználókra, beleértve a kerékpárosok és gyalogosok biztonságát, különös tekintettel az éjszakai forgatókönyvekre. Bevezetésre került továbbá a tesztelés során egy új, furgon és személygépkocsi közötti ütközési forgatókönyv is.

Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára: “A biztonsági technológiák és az innovatív megoldások gyors ütemben fejlődnek. Az Euro NCAP-nak folyamatosan fejlesztenie kell a besorolási kritériumait annak érdekében, hogy tovább ösztönözze a gyártókat az innovációra, és a legújabb biztonsági technológiák elérhetővé tételére az európai utakon közlekedő valamennyi járműben. Az, hogy a furgonokat kereskedelmi célokra használják, még nem jelenti, hogy a személygépkocsik tekintetében elfogadottnál lejjebb lehet adni a biztonsági elvárásokat. Az Euro NCAP tervei szerint 2026-ra a kisteherautóknak ugyanolyan ADAS követelményeknek kell majd megfelelniük, mint a személygépkocsiknak.”

Az áruszállítás elengedhetetlen a modern világban, és a legtöbb árut még mindig közúton szállítják. A népességnövekedés és az életszínvonal emelkedése csak fokozza a keresletet. Ennek következtében a furgonok és teherautók valószínűleg egyre fontosabbak lesznek. Ezzel a növekedéssel együtt jár a közúti biztonságra és a környezetre gyakorolt negatív hatás is. Az Euro NCAP határozottan úgy véli, hogy a biztonsági tesztelést ki kell terjesztenie a nagyobb és nehezebb tehergépjárművekre is. 2023-ban az Euro NCAP új minősítési rendszert indít majd, amely segíteni fog biztonságban tartani a járművezetőket, és piacot teremt a biztonságos és tiszta technológiának, amely lehetővé teszi a gyártók számára, hogy az Euro NCAP szilárd elveit alapul véve megújítsák és fejlesszék biztonsági kínálatukat.

Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára: “Az elmúlt évben az Euro NCAP a nehéz tehergépjárművek kategóriájában vizsgálta a biztonságot és a lehetséges megoldásokat. Úgy vélem, ennek kell lennie az Euro NCAP következő mérföldkövének annak érdekében, hogy az európai országok elérjék a “Vision Zero” célkitűzésüket, és véget vessenek a halálos kimenetelű közlekedési baleseteknek. Ez egy új, kihívásokkal teli és izgalmas út kezdetét jelenti az Euro NCAP, a tagok és a jövőben csatlakozni kívánók számára.”

A részletes eredmények megtekintéséért látogasson el a www.euroncap.com weboldalra.

autoklub.hu

Jármű Tags:Euro NCAP, Euro NCAP törésteszt, Euro NCAP töréstesztjei, Euro NCAP-minősítés, European New Car Assessment Programme; Euro NCAP, haszongépjármű, szigorított Euro NCAP teszt

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Szia Uram! Influencer takony Citroen Ami törésteszt érdekel?
Next Post: A Toyota megnyerte az előszezoni prológ tesztet az áttervezett GR010 Hybriddel

Kapcsolódó anyagok

  • A Toyota megnyerte az előszezoni prológ tesztet az áttervezett GR010 Hybriddel Jármű
  • Minimális álcázással tesztelik a hamarosan érkező EQA-t Jármű
  • Exkluzív Bburago Bugatti Type 59 teszt Hobbi
  • A tesztek szerint a legbiztonságosabb autók között az első elektromos Skoda SUV Jármű
  • Megszakadt a második tesztnap Bahreinben Jármű
  • Önvezető mobilitási szolgáltatást tesztel a RUTER, a HOLO, és a Toyota Jármű
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A Volvo Trucks és a Boliden közösen állítanak forgalomba elektromos teherautókat a földalatti bányamunkák elvégzésére
  • 27 új Siemens Desiro ML motorvonat érkezik az ÖBB-hez
  • Újabb közlekedésrendészeti ellenőrzések
  • További funkciók és továbbfejlesztett technológia a Mercedes-AMG GLA és GLB számára
  • „Közlekedik a család” vetélkedő 2023-ban is
  • Huncut óda született az idősekhez cserihanna tollából!
  • Dinamikus adathalászat, smishing és a DNS-infrastrúktúrával való visszaélés – nem sci-fi, hanem a valóság
  • Itt a legelszállósabb zene PRIBELSZKI érkező korongjáról
  • A World Photography Awards 2023 nyílt pályázatának döntősei
  • A múlt héten megérkezett Ed Sheeran vadonatúj felvétele, az „Eyes Closed”
  • Van képünk hozzá (23.03.27.) – Lexus ROV
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • vodafon* teszt 2.0 – Ügyfélszolgálatból IS bukta! Szolgáltatás
  • A végső tesztek még zajlanak, de már lehet tudni a megújult MOL Bubi tarifáit Jármű
  • Ha bajban vagy az R-Rent (a sportbírók és a Rallye Rádió stábja) meg ment (2.) Jármű
  • Nem gyerekjáték! Az összes tesztelt lámpatest és háztartási eszköz veszedelmes Hasznos
  • Az MTÜ önkéntes adatszolgáltatói tesztidőszakot indított Szolgáltatás
  • Négy önvezető, digitális S-Bahn szerelvényt tesztelhettek az utasok Jármű
  • Újgenerációs csomagátvilágító berendezéseket tesztelnek Szolgáltatás
  • A Volánbusz Solaris Urbino típusú elővárosi elektromos autóbuszt tesztel Jármű

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.