99%
Na, megint egy cím és megint egy teszt, ami valami hazai zenével kezdődik.
A magyar muzsika ezúttal a HS7, a címben is olvasható százaléka.
És, hogy miről és miért épp 99%?
A 125-ös Honda Forza nagytestű robogóval kapcsolatban lehet ezt kijelenteni.
Szinte tökéletes!
De, ne rohanjunk ezúttal sem!
A nagytestű robogók piaca egyre szélesebb és ezek a motorok évről-évre egyre népszerűbbek elterjedtebbek.
Igen, tudom!
„Jajj, ezek csak robogók, meg nem az igazi, meg különbenis…”
Viszont, mielőtt a fentebbi idézetet szajkózod, rá kellene huppanod egy ilyen vasra és gurulnod kellene a városi dugóban, az országúton, vagy épp autópályán.
A 125-ös Forzát is a Honda Szallerbecktől hoztam el tesztre.
A motorokkal kapcsolatban két “bevált” tesztútvonalat szoktam végiggurulni.
Az Üllői út végétől vagy azonnal a nullás felé indulok, vagy a repteret a városhoz közelebbi (1-es kifutó) végénél található elkerülőn gurulok kertek alatt (Kistarcsa, Gödöllő, Valkó…) haza Turára.
Persze, van olyan is, amikor az ember kicsit „eltéved” és más, hosszabb útvonalon éri el az Úticélt…
Így volt ez a Forzával is.
A kertek alatti útvonalon indultam, de Gödöllő után Aszódot, majd Hatvant is meglátogattam – ugyanis annyira élveztem a gurulást, hogy nem akartam hazasietni.
Az első pár méter után éreztem, hogy egy nagyon kényelmes, jól kezelhető, mozgékony, fordulékony vasat lovagolok.
Majd, az első pár kilométer után azon vettem magam észre, hogy egyre bátrabban terelgetem a masinát a kanyarokban, körforgalmakban is.
Nagyon jól viselkedik, bátran lehet “dobálni” akár a váltakozó ívekre is.
Ehhez minden bizonnyal hozzájárul az alacsony súlypont, a nagyon kényelmes ülésmagasság/üléspozíció, kormányállás.
A szélvédő plexi emelhető motorosan, a kormány bal szarván található gomb segítségével.
Imádtam, hogy országúton, autópályán haladva egész jó szélvédelmet biztosított.
Menet közben egyáltalán nem érzi hiányát az ember, hogy szorítson valamit a combjai, térdei között.
A Forza lábtámasza (taposója) különböző ülésmódokat enged meg. Ezzel egyrészt változatos lehet a gurulás, másrészt nem is annyira fárasztó, mint amikor ugyanabban a pozícióban suhanunk, akár órákon át.
Az, hogy a műszerfalon a sebesség és a fordulatszám mellett megjelenik a pillanatnyi töltés, talán csak az ínyenceknek számít – pedig hasznos lehet…
Az üzemanyagfogyasztást jelző számon pedig az egy hetes teszt alatt mindig elcsodálkoztam, ahányszor a Forzára pattantam.
2.0 (Igen, két liter!) lett az a „nyerőszám, ami produkált a masina fogyasztásban.
Amikor visszavittem a teszt végén és megtankoltam, annyira gyorsan végeztem a feltöltéssel, hogy arra sem volt időm, hogy elővegyem közben a pénztárcámat a zsebemből…
A strat-stop rendszer nagyon megosztja az embereket – akár az autóknál.
Én speciel imádtam.
Imádtam még akkor is, ha az első megállásnál (piros lámpa) egy pillanatra meg is ijedtem, miért “fulladt” le a motor.
A rendszer nagyon gyorsan reagál mindkét irányban.
Ha megállt a gép szinte azonnal „pihenőre megy” az erőforrás. Amikor indulni kell, a gázkar legkisebb mozdítására azonnal felpörög és már gurulhatunk is.
Az ülés alatt található – két teljes bukósisaknak is helyet adó – tárolórekesz több modellnél, több márkánál megtalálható.
A Forza esetében azonban az egyik oldalon még kialakítottak egy kis “zsebet”, amiben akár az irataink, akár a frissítő, vagy szendvics simán elhelyezhető.
A hátsó ülés mögötti levehető tárolódobozba is elfér egy bukó – ha kell.
Az, hogy a “titokkapcsoló” csak akkor nyitja ezt a dobozt, ha a gyújtáskapcsoló a megfelelő állásban van (Akárcsak az ülés alatti tároló, illetve a tanksapka nyílás esetében.) garancia lehet arra, hogy illetéktelenek ne nyúljanak a dobozba…
Nem mehetek el szó nélkül a sztender mellett sem.
A Forza egyrészt kapott egy oldalsó kitámasztót, de megtalálható a teljes értékű, a gép alatti sztender is.
Be kell vallanom, én nagyon szeretem az ilyen megoldást, mert a házunk előtt az út és a kapu között földes a talaj és ha esik, sáros/puha, ha meg épp napok óta nem esett, akkor száraz/puha a talaj.
Az oldalsó támasztó könnyen elsüllyedhetne, elborulhatna a motor.
A középső kitámasztó nagyobb biztonságot ad az aktuális vasnak.
Oké-oké, ez szuper, az nagyonjó, amaz tökéletes, de akkor miért csak 99%?
A 125 köbcentis erőforrás a városban tökéletes/bőven elegendő, az országúton haladva a 90-es tempót még jól viszi, de 100 fölött már ne tervezzünk.
100 km/óra fölé is tud menni természetesen a vas, de ott már nincs benne annyi tartalék, hogy lendületesen gyorsuljunk, vagy belemenjünk egy normál előzésbe.
Ez bizony kevés lehet az autópályán való kényelmes és nyugodt közlekedéshez.
De erre is van egy nagyon remek megoldás!
Ott a 300-as Forza!
IDE VELE!!!
A kisebb meg szuper, majdnem tökéletes, 99 százalékosan is!