Vitt emerre, vitt amarra, vitt erre Vitara

Közeledik az év vége.
Visszapillantunk néhány korábban tesztelt autóra/motorra, hogy ezzel ihletet kapjunk a ránk váró feladatokra…

„A Vitara első generációja 1988-ban indult el hódító útjára sportos, kompakt, háromajtós terepjáróként. Alvázkerettel, terepváltóval és négykerék-hajtással kezdte pályafutását, majd nagyméretű offroaddá cseperedett és a Grand Vitara nevet kapta. Az új Vitara most 25 év után visszatér a gyökerekhez. Modern szabadidőautó formájában, önhordó karosszériával és választható négykerék-, vagy elsőkerék-hajtással születik újjá, és dobogtatja meg az autósok szívét”– olvasható a hivatalos ismertetőben.

A teljesen megújult Suzuki Vitarával még Esztergomban találkozhattam volna, ha nem tartanám magam távol azoktól az eseményektől, ‘melyeknél nem tudunk a lehető leginkább politikamentesek maradni.
Bevallom, egyáltalán nem érdekelt a miniszterelnök „feszítése” az új Vitara mellet, így elmaradt az első találkozás.

Pontosabban nem maradt el, csak egy kicsit későbbre tolódott.

Az igazi első randevú egy nyár elején rendezett vitorlásverseny volt a Balatonon, ahova Vitarákkal érkeztünk.

Szerencsésen választottam autót, így senkivel nem kellett osztoznom a gépen és a Balatonig, majd onnan visszafelé is én vezethettem az új zászlóshajót (ha már vitorlázás).

Aztán néhány nappal később már egy-egy héten át próbálhattam az automata, illetve a manuális Vitarákat.

Már az első élmény alatt meggyőzött a gép, hogy megérte ennyit várni a teljes megújulásra, ugyanis egy nagyon csendes, jó útfekvésű, kényelmes masinát ismertem meg.
Aztán a közel két hétnyi Vitarázás során meg egyértelművé vált, miért is olyan népszerű a gép a hazai piacon.
(Megjelenése óta nagyon szép eladásokat „produkál”.)

A Vitara tényleg villt erre, vitt arra.
Teszteltem országúton, autópályán, városban, elővárosban, és minden téren csak pozitív benyomásokat okozott.

A formatervről alkotott vélemény ugyebár egyénileg változik.
Véleményem szerint az új Vitara több, mint a maii trendeknek megfelelő gép.
Egy igazi, elegáns, családi utó.
Nem SUV, nem terepjáró, nem limuzin.
Sokkal inkább egy igy igazi családi autó, amivel akár az Opera előtt is parkolhatnánk (ha nem lenne tilos), vagy egy üzleti megbeszélésre is nyugodtan érkezhetünk és akkor se kell becsokiznunk, ha megszűnik a szilárd burkolatú út alattunk.
Az orrészen a lámpák és a hűtő vízszintes vonala dominál, de igen markáns az első lökhárító vonalvezetése.
Az autó tervezői figyelembe vették aaz aerodinamikai tényezőket is és azzal, hogy döntött a Vitara eleje, kedvezőbb légellenállási (és ezzel egyben fogyasztási) értékeket produkáltak.
Az autó oldalán a vállvonal, illetve az ajtókon végigvezetett, hátrafelé emelkedő „törésvonal” dominál.
A gép hátán is a lámpák vezetik a szemet.
A Suzuki kínálatában először érhető el energiatakarékos, innovatív LED tompított fényszóró és nappali menetfény kék színű fényszóróburkolatal.

A külső mellett a belső teret is teljesen átrajzolták a mérnökök.
Az új Vitara már csak ötszemélyes változatban érhető el, de ez nem is baj.
Nem baj, hiszen ezzel egy igen kényelmes és tág utasteret, illetve a kategória egyik legjelentősebb csomagterét kapjuk.
Az ülések kényelmesnek mondhatók és a második sorban akár három felnőtt is kényelmesen utazhat.
A műszerfal, illetve a kormány, a váltó kialakítása mind-mind a vezető kényelmét szolgálják.
A terepfokozat, illetve a különböző módok kapcsolója (ALLGRIP) – a szokásoknak megfelelően – egy „körtárcsára” került a két első ülés közötti részre, a váltókar mögé.
Az autó árom felszereltségi szinttel (GL, GL+ és GLX) került a piacra.

Az új szabadidőautó az S-Cross-hoz hasonlóan 1,6 literes, 120 lőerős benzin-, vagy dízelmotorral és ötsebességes manuális-, (dízelmotor esetén hatsebességes manuális váltóval) vagy hatsebességes automataváltóval érhető el.
Ezek közül közül kipróbálhattam mindkét változatot és nem kellett csalódnom.
A legfeltűnőbb a Suzuki Vitara erőforrásainál, a csendesség.
Akár az autóban ülve, akár az előtt/mellett/mögött állva hallgatjuk az erőforrásokat, tényleg csak duruzsolásról beszélhetünk.

Az egyes motortípusok teljesítményadatai
M16A – D16AA
Max. teljesítmény
88 kW / 6000 – 88 kW / 3750
Max. nyomaték
156 Nm / 4400 – 320 Nm / 1750

Fontos kiemelni, hogy mindkét erőforrás meglepően kedvező fogyasztási értékeket produkált.
A Vitara ezzel is a kategóriája legjobbjai között!

A vadonatúj Vitara felfüggesztését (szintén az S-Cross-hoz hasonlóan) elöl MacPherson rugóstag, míg hátul torziós futómű biztosítja.

Az új Vitara méretei
Teljes hosszúság: 4175 mm
Teljes szélesség: 1775 mm
Teljes magasság: 1610 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Nyomtáv elöl: 1535 mm
hátul: 1505 mm
Szabad hasmagasság: 185 mm
Csomagtér: 375 l

Elsőként a Vitara esetében érhető el a Suzuki által kínált eddigi legnagyobb, 14 féle, egy- és kéttónusú színekből álló választéka. Emellett a kétféle dizájn csomag (Városi és Terepjáró csomag) elemeinek, valamint a több színben rendelhető tartozékoknak köszönhetően az autó megjelenése testre szabható – olvasható (szintén) a hivatalos ismertetőben.

Engem maximálisan meggyőzött az új Vitara és tényleg nem csodálkozom azon, hogy már most is igen szép számban találkozhatunk a modellel az utakon.

És, ha bármit kifelejtettem volna, akkor további infók, paraméterek és képek a vitara.hu oldalon.