Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Villanyautókba szánt virtuális kézi váltót tesztel a Toyota

Posted on 2022.02.23.2023.03.11. By Teszt Elek

Régen okozott műszaki jellegű hír akkora felzúdulást az autós szaksajtóban, mint az az értesülés, hogy a Toyota szimulált manuális sebességváltóval szerelné fel elektromos járműveit. Vajon valós piaci igényt elégít ki a megoldás, vagy csak a publicitás növelésére szolgál?

[envira-gallery id=’23185′]

Az autógyártók folyamatosan új és új műszaki megoldásokon törik a fejüket, amelyekkel típusaikat vagy gyártási folyamataikat tökéletesíthetnék. Ezeket aztán a fejlesztés megfelelő, korai szakaszában levédetik, függetlenül attól, hogy végül megvalósítják-e azokat – logikus, hiszen a szellemi tulajdon attól még szellemi tulajdon, hogy aktuálisan nem hasznosítják azt. Az innovációk terén abszolút élen járó Toyota az elmúlt években néhány merész ötlettel is előrukkolt (ilyen volt például a villanyautókat önműködően feltöltő, önjáró robotkocsi), de elképzeléseinek többsége közvetlenül mozdítja elő az autóipar fejlődését – adott esetben áttételek nélkül, hiszen a Toyota nem egyszer tette már közkinccsé szabadalmait.

Hogy a legújabb elképzelés egy mérnöki agytorna pusztán elméleti jelentőségű eredménye, vagy komoly piaci szándék áll mögötte, ma még nem tudhatjuk. Az viszont bizonyos, hogy a Toyota nem először próbálja áthidalni a manuális sebességváltás feltétlen hívei és az emberi beavatkozást nem igénylő erőátviteli rendszereket preferáló fogyasztók közötti szakadékot. A 2017-ben bemutatott Toyota GR HV Sport koncepciójármű a TS050 Hybrid Le Mans-i versenyautóval szerzett hibrid tapasztalatokat hasznosította volna közúti forgalomban. A hajtáslánchoz kapcsolódó automata sebességváltó azonban lehetőséget kínált arra, hogy a vezető a kézi váltóknál megszokott dupla ’H’ séma szerint, kézzel is kapcsolgasson a fokozatok között; a kar pozíciója határozta volna meg az aktuálisan kiválasztott fokozatot.

Begurulva – 12. Plug-in hibrid RAV4 és Siren7MAX vadriasztó

A megoldásból végül nem lett semmi, legalábbis egyelőre. Most viszont a Toyota bejegyeztetett egy nagyon hasonló, ám ennél is „virtuálisabb” technológiát. Ebben szintén kézzel kapcsolgathatunk, ám a váltókar mozgatására nem egy-egy adott fokozatot kapcsol a rendszer, hanem a tisztán elektromos hajtáslánc vezérlését módosítja úgy, hogy az erőkifejtés, a nyomatékgörbe, a gyorsulási érzet minél jobban emlékeztessen a hagyományos belső égésű motorral szerelt, kézi váltós autók vezetésére. A rendszerhez még egy tengelykapcsoló pedál is tartozik, így a vezetési élményt felkészültségünktől függően színesíthetjük rángatással, csúsztatással – ha a mérnököknek van egy kis humorérzéke, akár egy égettkuplungszag-generátort is beépíthetnek a szellőzőrendszerbe, a tökéletes illúzió érdekében.

Talán ebből is látszik, hogy a Toyota fejlesztését műszaki szempontból nehéz komolyan venni – de vélhetően nem is annak szánták. Sokkal inkább igényes marketing eszköz, amivel közelebb vihetik az emissziómentes, tisztán elektromos autózás gondolatát azokhoz az ügyfelekhez, akik megszokásból vagy elhivatottságból ragaszkodnak a kézi sebességváltás gyakorlatához. Mivel vélhetően a teljes rendszer elektronikus, tetszőlegesen be- vagy kikapcsolható, illetve áthangolható, így akár többféle autó is szimulálható vele.

A vásárlók kényeztetésén túl is lehetnek azonban gyakorlati előnyei egy ilyen rendszernek – például a járművezető-képzésben, ahol egy virtuális kézi sebességváltóval felszerelt villanyautón a diákoknak lehetőségük nyílna elsajátítani a manuális váltók használatát. A közlekedés villamosítása ugyanis hosszú folyamat, és bár a legtöbb autógyártó vállalta, hogy tíz-tizenöt éven belül teljesen átáll az elektromos gépkocsik gyártására, ezt követően még időnek kell eltelnie, hogy teljesen kikopjanak a forgalomból a belső égésű motorral és mechanikus sebességváltóval szerelt gépkocsik.

Minden gyakorlati és érzelmi előnye ellenére egyáltalán nem biztos, hogy a Toyota sorozatgyártásban is megvalósítja ezen ötletét. Ha viszont a körülmények úgy hozzák, villámgyorsan piacra dobhatja a már kidolgozott technológiával felszerelt járműveket.

Fotók: Toyota, Carbuzz

Jármű Tags:Toyota, virtuális kézi váltó

Bejegyzés navigáció

Previous Post: John Haugland raliiskolájában teszteli tudását Hangodi Bendegúz
Next Post: Javában pörög a Nagy Diák Anyanyelvi Teszt

Kapcsolódó anyagok

  • Győrből irányították a ZalaZONE tesztpályán közlekedő személyautót Jármű
  • Tesztek is bizonyítják, hogy minden idők legbiztonságosabbja az új Corolla Jármű
  • Első teszten a 2023-as Porsche Taycan GTS Jármű
  • Megbízhatósági teszt a sarkkörön túl Jármű
  • A H-Moto Team élversenyzője két napon keresztül tesztelt Navarrában Jármű
  • 4×4 Jármű
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A Volvo Trucks és a Boliden közösen állítanak forgalomba elektromos teherautókat a földalatti bányamunkák elvégzésére
  • 27 új Siemens Desiro ML motorvonat érkezik az ÖBB-hez
  • Újabb közlekedésrendészeti ellenőrzések
  • További funkciók és továbbfejlesztett technológia a Mercedes-AMG GLA és GLB számára
  • „Közlekedik a család” vetélkedő 2023-ban is
  • Huncut óda született az idősekhez cserihanna tollából!
  • Dinamikus adathalászat, smishing és a DNS-infrastrúktúrával való visszaélés – nem sci-fi, hanem a valóság
  • Itt a legelszállósabb zene PRIBELSZKI érkező korongjáról
  • A World Photography Awards 2023 nyílt pályázatának döntősei
  • A múlt héten megérkezett Ed Sheeran vadonatúj felvétele, az „Eyes Closed”
  • Van képünk hozzá (23.03.27.) – Lexus ROV
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Elkészült a zalaegerszegi járműipari tesztpálya irányítóközpontja Jármű
  • A Volánbusz Győrben teszteli a legújabb magyar gyártmányú autóbuszt Jármű
  • Nem gyerekjáték! Az összes tesztelt lámpatest és háztartási eszköz veszedelmes Hasznos
  • Lassan vége a teszteknek – Augusztustól fizetős lesz és gyakrabban jár a vasútvillamos Hódmezővásárhely és Szeged között Jármű
  • A Toyota akkor is segít, ha sík hülye vagy! Assistance teszt Jármű
  • Baktériumfajokkal és a koronavírus-család törzsével szemben is tesztelték a csomagolóanyagokat Hasznos
  • A tesztidőszak végén elérhetőek az online pénztárgépek adatai Szolgáltatás
  • Energiatárolókat tesztel az MVM csoport Szolgáltatás

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.