Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Üzemanyagcellés repülőgépekkel teszteli hamarosan új hajtóművét az Airbus

Posted on 2022.12.09.2022.12.08. By Teszt Elek

Hidrogénüzemű, üzemanyagcellás, környezetbarát hajtóművet fejleszt az Airbus – jelentette be a francia repülőgépgyártó vállalat szerdán.

    Az MTI-nek küldött közleményükben jJelezték: ez a hajtóművi rendszer a tervek szerint megoldaná, hogy 2035-re felszálljon az első nulla károsanyag-kibocsátású repülőgép.


    Az Airbus az évtized közepe felé kezdi meg az üzemanyagcellás hajtómű-rendszer földi és repülési tesztelését. A kísérletekre a ZEROe nevű, a kísérletek bemutatását szolgáló tesztgéppel kerül sor. Az A380 MSN1 típusú, az új hidrogéntechnológiákat tesztelő repülőgépet jelenleg úgy alakítják át, hogy a folyékony hidrogéntartályokat és a hozzájuk tartozó elosztórendszereket is hordozhassa – tájékoztatott az Airbus.


    A közleményben idézik az Airbus zéró kibocsátású repülőgépekért felelős alelnökét, Glenn Llewellynt, aki elmondta: az üzemanyagcellák lehetséges megoldást jelenthetnek a nulla károsanyag-kibocsátású törekvések megvalósulására. Ezek a repülőgépmotorok képesek lehetnek egy, a fedélzetén 100 utast szállító gép meghajtására, amelynek hatótávolsága 1000 tengeri mérföld (1853 kilométer).


    A ZEROe repülőgép fejlesztését 2027-28-ban kívánják elindítani.


    A hidrogén meghajtás elterjedéséhez új kiszolgáló létesítményekre is szükség van, az első ilyen állomás fejlesztésére és megépítésére az Airbus a világ vezető űripari hajtóműveit gyártó ArianeGroup cégcsoporttal kötött együttműködési megállapodást. A folyékony hidrogén tárolását és repülőgépekbe töltését célzó beruházás a Toulouse-Blagnac-repülőtéren valósul meg 2025-re.


    Ezzel párhuzamosan az Airbus a zöld hidrogént előállító HyPorttal is együttműködési megállapodást írt alá arról, hogy közösen hozzák létre a világ egyik első, zöld hidrogént előállító és elosztó repülőtéri üzemét. Az építkezés szintén a toulouse-i repülőtéren valósul meg, átadása 2023-ban várható, és naponta 400 kilogramm hidrogén előállítására lesz képes. Ez a mennyiség mintegy 50 földi kiszolgáló jármű energiaellátásához elegendő – áll az Airbus közleményében.

Jármű, Kütyü Tags:A380 MSN1, Airbus, Airbus A380 MSN1, hajtómű, üzemanyagcellés repülő, ZEROe

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Az IIHS kénytelen volt ellenőrizni törésteszt eljárását
Next Post: Esős időben kezdtük a Nextbase 122 HD menetrögzítő tesztelését

Kapcsolódó anyagok

  • Integrált platformot tesztelt/fejlesztett a magyar mobilszerviz cég Kütyü
  • Tartóssági teszt -26 fokon Jármű
  • A BMW iX5 Hydrogen már az utolsó téli teszteket futja Jármű
  • Világító útburkolatot tesztelnek az Esztergom közeli kerékpárúton Hasznos
  • A Dózsa György úti megállóban folytatódik a füsttesztelés Jármű
  • Sok mindenre KÉPes – MSI GS65 Stealth Thin 8RF Kütyü
2023. május
h K s c p s v
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • MINI John Cooper Works 1to6 Edition különkiadás képgaléria
  • Az év legrangosabb salakmotoros versenye lesz pünkösdhétfőn Debrecenben
  • Pótlóbuszok járnak Balatonkenese és Balatonfüred között jövő keddtől péntekig
  • A magyarországi Bosch csoport éves árbevétele 32 százalékkal nőtt tavaly
  • Újra elérhető a Tokaji Borongoló napijegy és ismét jár a Tokajbusz
Hiba történt: a hírcsatorna nem elérhető. Később próbálkozzunk újra.
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Van képünk hozzá (23.05.28.) –  Suzuki Jimny 5 Door
  • Leclerc megúszta három rajthelyes büntetéssel az életveszélyes tötymörgést
  • Verstappen indulhat az élről Monacóban vasárnap
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton
  • Nyár elején rendezik meg a gourmet fesztivált
  • Mi lehet a titok az Avalonban?
  • 10 helyett 30 százalék kedvezményt ad vásárlóinak a PENNY
  • Itt az idei nyár legmenőbb itala, a jégre töltött pezsgő!
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary
  • Tesztüzemben, pénteken és szombaton egész éjjel közlekedik a 934-es autóbusz Hasznos
  • Black Friday előtt teszteljünk! Kütyü
  • Szkeptikusak voltunk, de nagyon jól működik – Online ártérkép teszt Hasznos
  • Baktériumfajokkal és a koronavírus-család törzsével szemben is tesztelték a csomagolóanyagokat Hasznos
  • Jövő kedden 11 órakor jelenti be K. Gergely, hogy a tesztidőszak lezárása után véglegesen CSAK a kedvenceié a Lánchíd! Jármű
  • Teszteli a négy napos munkahét bevezetését a Telekom Hasznos
  • A pápaiak április 1-ig tesztelhetik az elektromos Iveco E-way midi buszt Jármű
  • Indulhat a Solaris–Skoda Trollino 18 troli budapesti tesztelése Jármű

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.