Az IIHS kénytelen volt ellenőrizni törésteszt eljárását

Az elektromos járművek hatalmas súlya mindenféle váratlan következményhez vezet az autóiparban. Akkora a súlya a nagy akkumulátoros elektromos járműveknek, mint például a GMC Hummer EV, hogy az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) nemrégiben felfedte, hogy speciális teszteket kellett lefuttatnia, hogy megbizonyosodjon arról, hogy töréstesztelő gépezete képes kezelni őket.

A csapatot elsősorban az érdekelte, hogy a járműveket az ütközéskorlát felé vezető tárcsarendszer valóban fel tudja-e húzni a nehéz elektromos járműveket a megfelelő sebességre. Ezért vettek néhány régi junkert, megrakták őket acéllemezekkel és más nehéz holmikkal, hogy 4309 kg-ra tegyék őket, és elkerülhetetlen sorsra húzták őket a kifutón.

A járműveket csak 64 km/h sebességig kellett vontatni, de a 20 éves szíjtárcsa sokkal könnyebb járműveket szokott húzni. Sok energiát vesz igénybe, hogy még egy szedánt is felgyorsítsunk és karbantartsuk egészen az ütközéskorlátig.

Az IIHS tudja, hogy a gép elég erős ahhoz, hogy a 6000 font alatti (2722 kg) Audi e-tronhoz hasonló elektromos autókat húzzon, mivel a törésteszteket már elvégezték, de a nehezebb elektromos autókkal a láthatáron biztosra akartak menni. Raul Arbalaez, az IIHS Járműkutató Központjának alelnöke szerint valóban képesek lennének ütközni olyan járművekkel, mint a 9063 fontos (4111 kg) GMC Hummer EV.

„Az elektromos járművek megjelenésével, és az akkumulátor tömegével egyre magasabbra növeli a jármű tömegét, meg akartuk győződni arról, hogy ha és amikor ezek a járművek piacra kerülnek – és néhányan már vannak –, tudni akarjuk, hogy itt végezze el a tesztet” – mondta Arbalaez. “És ha nem tehetjük, módosítanunk kell az ütközőgépünket.”

Az IIHS szerencséjére a teszt sikeres volt, és a gép elég erős volt ahhoz, hogy a nehéz járműveket 40 mérföld/órára (64 km/h) be tudja vinni az ütközéskorlátba.

carscoops