Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Új MR2 generációt tesztel titokban a Toyota

Posted on 2022.09.01.2022.09.01. By Teszt Elek

Úgy tűnik egy szervizútmutató buktatta le a Toyotát: nem kizárt, hogy a kétüléses, középmotoros, hátsókerék-meghajtású kupéjuknak, a 2007-ben búcsúzó MR2-nek az utódját fejlesztik titokban.

Megeshet, hogy a rajongók csak azt látják bele egy véletlen elírásba, amire vágynak, de el kell ismerni, hogy vannak jelek a Toyota sportos kínálatának további fejlődésére. Nemrég érkezett ugyanis a GR86, a Supra is megkapta a hőn áhított kézi váltóját, a GR Corolla pedig már az utolsó simításokat kapja, mielőtt a Civic Type-R méltó ellenfeleként a piacra léphet.

Ebből a körből már csak egy olyan jármű hiányzik, ami egykoron a Toyota kínálatában is jelen volt, ám mára teljesen eltűnt: egy kétüléses, valódi kabrió. Annak idején, 1984-ben az első japán középmotoros kupéként tört be a piacra az MR2, ami három generációt élt meg. Sohasem a hihetetlen erejéről volt híres, hiszen a legnagyobb ménessel bíró 3S-GTE erőforrás is csak 245 lóerővel büszkélkedhetett, míg a harmadik generáció vásárlóinak már be kell érniük a 140 lóerős, 1,8 literes 1ZZ-FED motorral. Ám a tökéletes súlyelosztása, alacsony tömegközéppontja és hátsókerék-meghajtása még így is fenomenális élményautóvá tette az MR2 példányokat, nem véletlen hát, hogy a rajongók töretlen lelkesedéssel várják az utódot.

[envira-gallery id=’26634′]

2007 óta viszont legfeljebb pletykákat hallhattunk az új MR2-ről, ezeket hivatalos megerősítés sohasem követte. Tavaly még annak a híre is felröppent, hogy a Supra mintájára az MR2 újjáélesztéséhez is kollaborálna a Toyota, először a Porsche, majd a Suzuki neve is felmerült közreműködő partnerként. Annál közelebb viszont sohasem voltunk egy új Toyota kabrió megjelenéséhez, mint amennyire a legújabb pletyka szerint vagyunk. Most ugyanis egyenesen a Toyotától érkezett az információ, még ha nem is a megszokott formában.

A gyártó hivatalos ausztrál weboldalán ugyanis megjelent az MR2 klímájának szervizelési útmutatója, 2022. június 24-i dátummal. Sajnos a linkre kattintva a várt robbantott ábra helyett 404-es hibakódot (az oldal nem található) dob fel a weblap, így nem lehet megbizonyosodni róla, hogy biztosan valami újat láthatunk, vagy esetleg valamelyik régebbi generáció javítási útmutatóját próbálták meg frissíteni a Toyota szakemberei.

Ez utóbbira viszont kevés az esély, mert egyetlen régebbi modell javítását sem részletezik a weboldalon elérhető szerelési útmutatók. Ha tehát tényleg létezik új MR2 javítási segédlet, az szinte biztosan egy új, egyelőre még titkolt, negyedik generációhoz készült. Ennek ellenére az is szinte biztos, hogy a kikerülés során valaki hibázott, hiszen nem sokkal a tartalom megjelenése után kommentár nélkül el is távolították a linket az oldal szerkesztői.

Tényleg reális esély van rá tehát, hogy csak a rajongók látják bele valaki hibájába azt, aminek a legjobban örülnének, ám nem ez lenne az első eset, hogy így szivárog ki egy Toyota újdonság. Még egy megoldása lehet az ügynek, ha a következő MR2 elektromos lesz. Ekkor ugyanis könnyedén elférne a Toyota és a Lexus nemrég leleplezett, 15 járművet számláló, fejlesztés alatt álló villanyautó-kínálatában a kétüléses kupé, egy a harmadik generációs MR2-re nagyvonalakban hasonlító prototípust a bemutatón is láthattunk már.

Ha valóban már most szervizútmutatókkal kell készülni az újdonsághoz, akkor a bemutatása legfeljebb csak hónapok kérdése lehet. Ez viszont a villanyautó-elmélettel ellentétes, hiszen a 15 bemutatott prototípus közt egy kétüléses kupé-kabriónál jóval rentábilisabb modellek is akadnak. Ilyen például az ötajtósok, crossoverek és SUV-ok mellett a Hilux-utódnak tűnő pickup, illetve a valószínűsíthetően a Toyota-Suzuki-Daihatsu együttműködésből születő kishaszonjárművek is.

Biztosat csak akkor állíthatunk, ha a Toyota hivatalosan megerősíti vagy megcáfolja a pletykát, amire eddig még nem került sor. Ennek ellenére a fórumokon és különböző közösségi média oldalakon már hetek óta megy a találgatás az MR2 jövőjét illetően.

Fotók. Toyota, Carbuzz

Jármű Tags:Civic Type-R, GR Corolla, GR86, Honda Civic Type-R, MR2, Supra, Toyota, Toyota GR Corolla, Toyota GR86, Toyota MR2, Toyota Supra

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Mensa HungarIQa tagjai évente tesztelik az új társasjátékokat
Next Post: A Volánbusz Solaris Urbino típusú elővárosi elektromos autóbuszt tesztel

Kapcsolódó anyagok

  • Mazda3 Sport G165 Jármű
  • Raimund Baumschlger is tesztelte az elektromos Fabia raliautót Jármű
  • Az új Peugeot 308-at tesztelte az Euro NCAP Jármű
  • A dél-afrikai sivatagban tesztelik a BMW iNEXT-et Jármű
  • Megkezdődött a Mercedes-AMG GmbH csúcstechnológiát használó tesztközpontjának építése Affalterbachban Jármű
  • Alig álcázottan kapták le a rácfelvarráson átásett A-osztályt Jármű
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Az autógyártók közül a Toyotának van a legtöbb női vásárlója
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit
  • Eredeti alkatrészek gyors és öreg Toyotákhoz
  • Így változik a parkolási rend a PENNY egyes áruházainál!
  • Lezárásokra kell számítani a Puskás Aréna környékén
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • A posta tesztelte a partneri üzemeltetési formát és kiderült, hazudtak a korábban bezárt fiókok újranyitásáról Szolgáltatás
  • A sikeres teszthétvégét követően új repohár rendszerrel jelentkezik a Budapest Park Hasznos
  • Kommunikációból megbukott a teszten a Stageshop Szolgáltatás
  • Újgenerációs csomagátvilágító berendezéseket tesztelnek Szolgáltatás
  • A tesztek alapján túl sok volt a penészgomba többféle hennafestékben is Egészség
  • “Csodát” ígérő honlapokat teszteltek Szolgáltatás
  • Egyénire logózott védekezés Egészség
  • A sikeres tesztek után a 75-ös, a 76-os, a 77-es, a 80-as és 82A vonalon Jármű

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.