Tesztek bizonyítják, hogy 2024-ben is a legbiztonságosabbak között a Toyota
Minden eddiginél szigorúbb feltételeket támaszt a személyautókkal szemben az észak-amerikai Közlekedésbiztonsági Biztosító Intézet. A Toyotát ez sem akadályozta meg abban, hogy taroljon az idei felmérésen.
Miután az észak-amerikai Közlekedésbiztonsági Biztosító Intézet (Insurance Institute for Highway Safety, IIHS) a 2023-as évre megszigorította minősítési feltételeit, 2024-ben ismét nehezített a vizsgálaton. Fontos újdonság, hogy a tavaly átdolgozott (nagyobb sebességgel és nehezebb akadállyal végzett), oldalirányú akadálynak ütközéses teszteken idén már maximálisan kell teljesíteni ahhoz, hogy akár az alapszintű (Top Safety Pick, TSP), akár a kiemelt (Top Safety Pick+, TSP+) ajánlást megkaphassa egy autó.
Ennél is lényegesebb, hogy az idei évre módosították a félátfedéses frontális ütközéses vizsgálat követelményrendszerét: mostantól a vezető mögötti ülésre is beszerelnek egy felnőtt tesztbábut, azaz a második üléssoron utazók védelmi szintjét is ellenőrzik. A harmadik változás a gyalogosfelismerő rendszerek teljesítményének mérését érinti: míg tavaly külön vizsgálták a világosban és sötétben elért eredményeket, idén vegyes fényviszonyok mellett folynak a tesztek, és nem kapnak engedményt azok a típusok, amelyek éjjel nem, csak nappal képesek megelőzni a gázolást.
A Toyota-csoport márkái összesen tizenhárom típusukkal értek el minősítést: tizenkettő TSP, egy pedig TSP+ címet szerzett. Ezzel a második legeredményesebb cégcsoportként végeztek a 2024-es modellévi tesztsorozaton, míg a Toyota nyolc minősítésével (egy TSP+ és hét TSP) a legtöbbször elismert márkaként zárta a felmérést.
Top Safety Pick+ minősítést szerzett az új generációs Toyota Prius, amely így az egyik legbiztonságosabb személyautó az észak-amerikai piacon. Top Safety Pick besorolásban részesült a Toyota Prius Prime, azaz a modell plug-in hibrid változata; a kifutó Toyota Camry és a vadonatúj Toyota Crown szedánok; a Toyota Highlander szabadidőjármű; a Toyota Sienna buszlimuzin; valamint a Toyota Tundra nagyméretű pickup. A Camry, a Crown és a Tundra jó szereplése különösképpen említésre méltó, mivel ezekben az egyébként rendkívül népszerű kategóriákban meglepően rosszul teljesített a mezőny, ami felértékeli a Toyoták jó eredményét.
A Lexus típusai közül Top Safety Pick éremmel végzett a márka összes önhordó karosszériás szabadidőjárműve: a tisztán elektromos Lexus RZ, a városi Lexus UX, a középkategóriás Lexus NX (hibrid és plug-in hibrid kivitelében egyaránt); valamint a felsőkategóriás Lexus RX.
Fotók: IIHS