Mentettek a vezetéstámogató rendszerek az S-Crossban

Korábban már írtunk a megújult és “mild hibridesített” Suzuki S-Crossról, de az elmúlt hetekben olyan élménnyel gazdagodtunk a modell kapcsán, hogy ismét klaviaturát kellett ragadnunk.

Magáról a mild hibrid rendszerről most nem beszélnénk bővebben – ugyanis azt inkább majd a hamarosan megjelenő Vitara és Ignis anyagainkban “vesézgetjük”.
Annyit azonban meg kell jegyezni, hogy az autó fogyasztását az S-Cross modellnél is néhány tizeddel kedvezőbbé teszi, illetve a gyorsításoknál nagy hasznunkra válhat.

A mostani anyagban sokkal inkább a vezetéstámogató rendszerekről kell, hogy szó essék – mint azt már a címben is jeleztük.

Az, hogy ma már nem tudunk úgy Suzukit vásárolni, hogy ezek a rendszerek alapból ne lennének az autó részei, nem újdonság.
Mint ahogyan az sem újdonság, hogy ezen funkciók folyamatosan feljődnek “csiszolódnak”.

Mára odáig jutottunk, hogy a Suzukikban található véletlen sávelhagyásra figyelmeztető és azt rövid ideig megakadályozó rendszer a piac egyik legjobbja a kategóriában.
Mint ahogyan a ráfutást, illetve ütközést elkerülő segéd is.

Az utóbbival kapcsolatban éltük meg Rallye Rádiós kollégámmal, hogy szó szerint helyettem mentett a kocsi.

Történt, hogy a Rally Hungaryra (is) Suzukival érkeztem.

A pénteki utunk simának volt mondható a máriapócsi prologra.
Az éjszakai autózást azonban már a leszálló köd nehezítette.
Szerencsére – a kijárási korlátozásnak köszönhetően, sem az autópályán, sem az országúton nem volt forgalom, így viszonylag nyugodtan autózhattunk Tokajg – ahol a stáb szállása volt

A szombati napon csak reggel volt némi köd.
Vasárnap is szép napsütésben dolgozhattunk, ám este, amikor elindultunk a közvetítőkocsihoz olyan ködben kellett autóznunk, hogy helyenként az orrunkig sem láttunk.

Természetesen az ilyen helyzetben az ember nem száguldozik, nem előzget, nem siet sehova, hanem próbálja az úton tartani a vasat.
Így tettem én is, és már majdnem megérkeztünk a célba, amikor az S-Cross hirtelen beletaposott a fékbe.
Annak ellenére, hogy kb. harminccal gurultunk, ki is fejeltük volna a szélvédőt, ha nem lettünk volna bekötve, olyat fékezett az autó a ködben az úton álló kivilágítatlan gépkocsi miatt.
Én is észrevettem és már éppen tapostam volna a féket, de az S-Cross nem bízott semmit a véletlenre és hamarabb lassította a járművet.
Bőven volt hely és nem is történt semmi az apró ijedtségen kívül.
Hacsak nem annyi, hogy a gyökér, aki ott ült az elkerült autóban akkor kapcsolt fel minden létező világítást a szarján…
Egy (két) jobbost megérdemelt volna a primitív baromja…

A lényeg, hogy remekül vizsgázott a rendszer.
És mindez azért fontos, mert az S-Cross árkategóriája a többség számára elérhető.
És – nem győzzük hangsúlyozni – nem külön “többszázezres” opcióként lehet választani a védekezést, hanem a Suzuki sajátja.

Hát, azért IS szoktam bátran ajánlani ismerőseimnek az S-Crosst, ha épp’ a kategóriából választana magának autót bárki is.