Megkezdték a hidrogén üzemanyagcellás elektromos tömegközlekedés tesztüzemét Fukuoka tartományban

A japán Fukuoka prefektrúában megkezdődött a hidrogén üzemanyagcellás elektromos tömegközlekedés tesztüzeme a BRT Hikoboshi vonalán. A régióban ez az első konkrét kezdeményezés a kereskedelmi üzemanyagcellás mobilitási lehetőségek bővítésére a helyi közlekedésben. A járműveket és műszaki hátteret a Toyota által vezetett Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) biztosítja.

Fukuoka prefektúra, a Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) és a Kyushu Railway Company (JR Kyushu) megállapodást kötött a kisméretű hidrogén üzemanyagcellás elektromos buszok teszteléséről a helyi tömegközlekedésben. Ez a környezetbarát, következő generációs energiaforrással üzemelő jármű a BRT Hikoboshi vonalon (hivatalos nevén „Hitahikosan Line BRT”) közlekedik majd, amely egy buszos gyorstranzitrendszer, amit 2023 nyarán terveznek elindítani. Az első tesztfázis 2025 őszén zárul majd.

Ez a kezdeményezés lesz az első gyakorlati megvalósulása a Fukuoka prefektúra és a CJPT partnerségi megállapodásnak, amelynek célja a kereskedelmi üzemanyagcellás mobilitás kiterjesztése és egy fenntartható hidrogéntársadalom létrehozása a karbonsemlegesség elérése érdekében. Fukuoka prefektúra és a CJPT annak fényében működik majd együtt a JR Kyushuval a tesztek lebonyolításában, hogy az üzemanyagcellás mobilitást a helyi közlekedésben is megvalósíthassák majd.

A JR Kyushu a vonal mentén lévő közösségekkel együttműködve dolgozik a BRT Hikoboshi vonal elindításán, amely jelenleg még fejlesztés alatt áll a „kedves az emberekhez, a közösségekhez és a jövőhöz” koncepció részeként. A várakozások szerint a következő generációs kisméretű üzemanyagcellás busz kipróbálása, mint környezetbarát közlekedési lehetőség tovább mozdítja majd a regionális fejlesztést.

A tesztek célja, hogy elmélyítsék a hidrogén, mint jövőbeli energiaforrást ismeretét azáltal, hogy a lakosság számára is ismert helyi közlekedési rendszert működtetnek vele, miközben az egész régióra kiterjedő fenntartható növekedést érnek el. A hidrogén üzemanyagcellás elektromos mobilitás bevezetésének és megvalósíthatóságának ellenőrzésével a tesztek növelik a helyi közlekedés lehetőségeit, és hozzájárulnak egy zöld közlekedési rendszer létrehozásához. Miközben a hidrogén felhasználását bevezetik a helyi közlekedésbe, a kísérletek a Hitahikosan Line BRT menti területek fejlesztéséhez vezetnek. A tesztüzem során Fukuoka prefektúra az általános koordinációt és támogatást biztosítja a próbaüzemek körülményeinek fejlesztéséhez, míg a Toyota és a CJPT a következő generációs hidrogénbuszt biztosítja, amelyet a JR Kyushu üzemeltet majd a BRT Hikoboshi vonalon

A tesztjárművek

A kisméretű, 20 férőheles hidrogén üzemanyagcellás elektromos busz a Toyota Coaster alapjaira épül, méretei: 6990 mm x 2100 mm x 2630 mm (hossz x szélesség x magasság). A busz a Toyota Mirai második generációs hidrogén üzemanyagcellás elektromos rendszerét használja.

A hidrogén, mint környezetbarát energia képére támaszkodva a próbajárműveket úgy alkották meg, hogy tükrözze a BRT Hikoboshi vonal útvonala mentén sokat látható kék eget. Az Orihime lebegő köntösét ábrázoló minta használata – ez a neve Vega csillag és Hikoboshi (az Altair csillag) szerelmének a japán legendából – egységes és eredeti megjelenést biztosít a BRT Hikoboshi vonalon közlekedő összes jármű számára.