Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Megint nálunk járt a Lada Vesta

Posted on 2017.10.29.2022.07.07. By Teszt Elek

Egyre többet hallani a Lada Auto Hungary és a PSZA Motorsport együttműködésről mostanában, ezért is voltam kíváncsi erre az autóra…

Az újabb Ladás történet úgy kezdődött, hogy az éppen pár napig nálunk vendégeskedő Honda CR-V-t a Duna Autó telephelyén kellett leadnom, néhány méterre a Lada Duna Autó szalontól. Mivel kollégámnak éppen ezer más elfoglaltság jött közbe és a lehető legrövidebb időn belül vissza kellett érnem a munkahelyemre, rövid üzenetváltás és telefonbeszélgetés után a Lada Hungary-től megkaptuk a PSZA Motorsport “pályabejárós” autóját. Nagyon örültem, hogy pont ennek az autónak a kulcsát kaptam meg, mert amellett, hogy (szerintem) nagyon jól sikerült a reklámmatricák elrendezése, még formula autós korszakából ismerem Papp Arnoldot, aki a PSZA Motorsport egyik alapítója.
Látva az autót és a Duna Autó portáján szolgálatot ellátó őrök reakcióját (pedig ők biztosan látták már néhányszor az autót), már az első tíz percben biztos voltam benne, hogy megint kalandos hétnek nézek elébe.

Megint nem csalódtam…

Nem csalódtam, ahogyan a Granta és a Kalina modelleknél sem. Azon kevesek közé tartozom, akik részt vehettek a Vesta sajtóbemutatóján tavasszal és kívülről már ott is megnyert magának a Vesta. Belülről azonban csak pár napig láthattam, mert kollégám hozta el tesztre a legmagasabb felszereltséggel rendelkező Vestát. Most viszont eljött az én időm.

Hoppá! Az első „újkori” LADA a rendőrség szolgálatában >>>

Rengeteg tesztet olvastam, videókat néztem végig, beszámolókat hallgattam meg, amit biztosan megtett már mindenki akit érdekel az autó. Nyilván vannak hiányosságok, sőt még talán egy kicsit visszamaradottnak is nevezték 1-1 portálon, de bárki bármit is mondjon, EZ AUTÓ! Nincsenek benne felesleges kütyük és valóban az útra kell figyelni ha vezetsz, nincs sávtartás, nincs forgalomkövető tempomat, ebben az autóban még az érintőképernyős kijelző sem volt benne, a klíma is manuális és még a fogyasztása sem esik sokkal 8 liter alá az 1,6 literes motornak.
Valóban sok a műanyag, valóban sok javítani való van benne és ezer dologba bele lehet kötni, de mutasson nekem valaki még egy autót aminek az ára, a szervizköltségei, a fenntartása az átlagember fizetéséhez képest is elérhető. Ez az autó ilyen és minden extrával felszerelve is alig éri el a 4millió forintot. Ezért az összegért viszont, a 3 év garancia mellé olyan élmények érnek nap mint nap, ami megfizethetetlenné teszi.

Ennél a pontnál emlegetik sokan a Dacia Logant…

“Az újkori Dacia visszatérő modellje volt a Logan. Az első generáció 2004 júniusában mutatkozott be, Renault dizájnnal és motorokkal” (autonavigator.hu)
“2008 július 1-jén, majdnem négy évvel a bemutatása után a Logan modellfrissítésen esett át, mely során modernizálták a külső formatervét, a belsőtér pedig kényelmesebb lett.” (wikipedia)

Emberek! Ne felejtsük már el azt a tényt, hogy a Logan a megjelenésekor, lényegesen rosszabb kritikát kapott és a második ráncfelvarrás után kezdte el komolyan érdekelni az embereket, viszont addigra már a fenntartási költségei is jelentősen megugrottak.

Jelenleg én is autót keresek, mert sajnos le kell cserélnem az ezer éves kisautómat, így rendszeres látogatója lettem a használt gépjárműveket hirdető oldalaknak. Az eddigi tapasztalat az volt, hogy az autók megjelenése után 2-3 héttel már hirdették őket eladásra használtan. A Vestából kizárólag újat találtam mindenhol pedig eltelt több mint fél év a hazai piacra kerülése óta. Tehát vagy olcsón olyat veszek amire a gatyám is rámegy, vagy drágán olyat, ami ugyan jól néz ki, de bizonytalan az eredete és/vagy az állapota (külföldről behozott, elveszett a papír, stb). Erről az oldalról nézve a Lada Vesta 3 milliós alapára már nem is tűnik soknak. Terveztem, hogy elmegyek egy kereskedésbe és utánajárok mennyi az annyi ha kötelező szervizre kerül a sor, valamint milyen költségei lehetnek 1-1 komolyabb meghibásodásnak. Sajnos rengeteg munkám miatt nem jutottam még el a megvalósításig, de ami késik nem múlik…

Már a Grantánál is nagyon tetszett, hogy a futómű lényegesen zordabb körülményekre lett tervezve, így a jó magyar utak kátyúi nem különösebben viselik meg az autót. A Vesta 17 centiméteres hasmagassága pedig azt sem engedi, hogy a városban parkolva odacsapjuk az autó alját a padkának. Véleményem szerint az egyik legfontosabb dolog ez, hiszen kis országunk autóinak 90%-a  küzd havonta-kéthavonta futómű problémákkal, melynek orvoslása sokszor akár a több tízezres összeget is elérheti típustól függően.

Jól gondoljátok, elfogult vagyok a Ladával kapcsolatban, mert rengeteg élmény fűz hozzá. Nemcsak régi, de újkori élmények is. Már a Grantával is sikerült könnyeket csalni néhány jóbarát szemébe, most viszont ez a Vesta szintén nagy érdeklődést keltett ismerőseim és barátaim körében. A régi Ladákban megszokott alap extrák, mint például a vezetőoldali kormány vagy a körpanoráma is bőven elég volt hogy jól érezzük magunkat benne és véleményem szerint ennél több nem is nagyon szükséges egy autóba. Félreértés ne essék, értem én, hogy XXI. század, meg minden sz@r ami nincs agyonnyomva elektronikával, de vezetni ebben az autóban lehet. Itt váltani kell és érzed is, hogy sebességbe tetted a kocsit, nem esik be magától a váltó a fokozatokba, Neked kell dolgozni vele, vagyis érzed hogy TE VEZETSZ! Talán ez az egyetlen ami egy kicsit nehezebben megy (mostanság néhány embernek egyáltalán nem), de innentől egy határozott gázadás és a szervokormány már gyönyörűen teszi is a dolgát. A “doboz” nem akar minden kanyarban felborulni vagy éppen kicsúszni alólad. Az ülések ott tartanak ahol kell, egy erősebb kanyarban nem kell kitámasztani magad mint néhány nyugati típusnál.

Én nem akarok belemenni technikai adatokba, azokat akit érdekel megtalálja a lada.hu honlapon.
Néhány fotó a járműről és egy kis érdekesség, miért is érdemes kilátogatni az Eger ralira:

Jótékony a PSZA Lada

🙂

A szezonzáró Eger Ralin gyűjtenek a Macskaárvaház Alapítvány részére. Egy Lada típusú gépkocsi megvásárlásához szeretnének hozzájárulni az összegyűlt adományokkal.
A csapat kezdeményezéséhez csatlakozott Markó Zoltán, a Lada Magyarország projektigazgatója is, aki szerint a Ladánál hagyomány segíteni és jó ügyek mellé állni. (Ezt mi is tanúsíthatjuk!  )

A PSZA Motorsport csapatát Papp Arnold és Szabó Árpád alapították azzal a céllal, hogy Magyarországon legyen egy olyan autósport-egyesület, amely a versenyzők teljes kiszolgálásában tud segítséget nyújtani, kezdve a logisztikától az autófelkészítésig. Emellett nagy hangsúlyt fektetnek a műszaki fejlesztésekre is, így próbálják még professzionálisabbá tenni a csapat autóit. Jelenleg több versenyzőjük is indul a Rali1, a Rali2, a Historic és a MARB bajnokságokban is. Az idei évben egy komoly támogatóval bővült a csapat, a Lada Auto Hungary képében.

„Az idei Eger Ralin két párosunk vesz részt, Papp Arnold a Rali2-ben most fog bemutatkozni a P/12-es kategóriában, illetve Mészáros Attila a Historic bajnokságban méretteti meg magát.”

„A Lada egyrészt egy sokak által nagyon szerethető legenda, másrészt a kispénzű emberek autója, így mindig is érzékenyek voltunk arra, hogy olyan ügyek mellé álljunk, ahol beteg gyermekeken, idős embereken vagy akár bajba jutott állatokon segíthetünk” – mondja Markó Zoltán Lada-projektigazgató, aki szerint a Macskaárvaház Alapítvány esetében ez mind együtt van, így mindenképpen a Ladás PSZA Motorsport kezdeményezése és az állatvédők mellé állnak.

Markó Zoltán hozzátette: egy alapítvány számára egyébként is ideális egy Lada típusú jármű, hiszen ár-érték arányban, strapabírásban, megbízhatóságban nem nagyon talál legyőzőre.

„Nagyon kedves és megható a PSZA Motorsport és a Lada felajánlása, hiszen jól jönne az alapítványnak egy takarékos, strapabíró autó, amivel beteg állatainkat és azokat az embereket is szállíthatnánk, akik részt vesznek állatterápiás kezeléseinkben” – mondta Bóday Csilla, a kápolnai Macskaárvaház Alapítvány titkára -„Természetesen az alapítvány összes aktivistája nagyon drukkolni fog a PSZA Lada csapat versenyzőinek az Eger Ralin.”

Tehát az Eger Ralin megtekinthető a PSZA Lada Vesta és még a beteg cicákon is van lehetősége segíteni annak, aki kilátogat az eseményre.
Sajnos nekem nem lesz lehetőségem kimenni amit nagyon bánok, mert jó lenne már néhány szót beszélni Arnie-val, de itthonról mindenképp figyelemmel kísérem az eseményeket és szurkolok a csapatnak.

Hajrá PSZA Motorsport! Hajrá Arnie! 

Jármű Tags:Lada, Lada Vesta, Vesta

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Ezer kilométer crossföldön, vízen, … – Crossland X az igazi családi autó
Next Post: Hülyebiztos kenyérpirító

Kapcsolódó anyagok

  • A Peugeot 205 az elmúlt fél évszázad legjobb tesztautója Jármű
  • Megkezdődött a BMW i Hydrogen NEXT prototípusok közúti tesztelése Jármű
  • Közúti teszteken “bukott le” a Toyota Vios Jármű
  • Két győzelemmel indítja a nyári tesztidőszakot a Goodyear Jármű
  • Turbo rágó Jármű
  • Tovább tesztelnék a rakpart agyament hétvégi lezárását Jármű
2023. szeptember
h K s c p s v
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A Waberer’s Csoport átvette a hatezredik Volvo FH típusú nyergesvontatóját
  • Hátul még tágasabb
  • Új vezető a LIEGL & DACHSER Logisztikai Kft. pénzügyi osztályának élén
  • Forgalmi változások lesznek szombaton az Eurojackpot Szuperkoncertje miatt a Puskás Aréna környékén
  • A Siemens Mobility és az ÖBB digitalizálja ausztriai vasúthálózatát
  • A Vodafone és a Bosch 5G-alapú autóipari projektet kezd Budapesten
  • A The National meglepetésalbummal jelentkezik
  • Álomvilágból a valóságba tart Saya Noé új lemeze
  • Polestar autókból lesz Hot Wheels és Matchbox
  • Árnyékot adó fák alatt kezdték a tanévet a gyerekek
  • Verstappen nyerte a japán időmérőt
  • Van képünk hozzá (23.09.23.) –  Polestar Synergy Design Contest Winner
  • Verstappen behúzta a harmadik szabadedzést is
  • Frankl András: “A Hungaroring ugyanolyan tökéletes lesz, mint az atlétikai stadion”
  • Verstappen volt a leggyorsabb a második szabadedzésen is
  • Levesdiéta
  • Átb*szás! Megtévesztették a fogyasztókat a Regenera ital másnaposság elleni hatásáról
  • Borlepárlási támogatás segíti a borászatokat
  • Séflegendák és bajnokok mutatják meg, mit tudnak
  • Egymillió, kidobásra ítélt ételcsomagot mentett meg egy magyar startup applikációja
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Így tesztelhetünk kockázatmentesen egy üzleti ötletet Szolgáltatás
  • Semmi majomkodás! Webáruház villámteszt Szolgáltatás
  • Baktériumfajokkal és a koronavírus-család törzsével szemben is tesztelték a csomagolóanyagokat Hasznos
  • Másodjára se’ ment simán Egészség
  • Kreatív, gyors, saját – Kreativator Szolgáltatás
  • A sikeres teszteket követően már utasokat is szállít az X-Wagen metró Jármű
  • Tesztüzemben érkeznek a Google Térképre a Volánbusz helyi menetrendjei, a közlekedési vállalat várja az észrevételeket Jármű
  • Tesztelték a Lánchíd díszvilágítását Hasznos

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.