Még csak megmutatták és tesztelik, de hamarosan elérhetőek lehetnek a 90 fokban elfordítható kerekek az Ioniq 5 modelleknél

A Hyundai Mobis 2021-ben mutatta be legújabb e-sarok modulját, és már néhányon látta a cég koncepciói.  Ma azonban felvonja a szemöldökét, mivel megmutatták az Ioniq 5 prototípust, amely négy e-sarok modullal van felszerelve.

A modulok lehetővé teszik a kerekek 90 fokos elfordulását, és ez páratlan manőverezhetőséget biztosít a járművek számára.  Mint látható a klipben, a prototípus “ rákhajtású ” üzemmóddal rendelkezik, amely mind a négy kerék 90 fokkal elfordul.  Ez lehetővé teszi a jármű számára, hogy egymás felé haladjon, ahelyett, hogy egyszerűen előre és hátra haladna.  Mondanom sem kell, hogy ez a párhuzamos parkolást szellővé tenné, mivel egyszerűen felhúz egy nyitott hely mellett, és jobbra csúszik.

Azokban az időkben, amikor gyorsan meg kell fordulnia, nulla fordulási funkció van.  Látja, hogy a kerekek körülbelül 45 fokos szögben forognak, hogy a prototípus 360 fok körül forogjon.

Ezenkívül a prototípus átlósan is képes vezetni, mint a GMC Hummer EV.  Van egy forgásirány-funkció is, amely szerint az első kerekek egyenesen maradnak, míg a hátsó kerekek 90 fokkal forognak.  Hasonló a nulla fordulási funkcióhoz, bár a fordulási sugár kissé nagyobbnak tűnik.

Hyundai Mobis nem sokat mondott a prototípusról, de a videó azt mutatja, hogy az e-sarok modulok lehetővé teszik a “ valós életű mozgásokat ”, és megjegyezték, hogy a szűk belvárosi vagy rakományterületeken “ előnyeiknek nyilvánvalónak kell lenniük. ”

Mint korábban beszámoltunk, az e-sarok modulok a kormány-, fék-, felfüggesztési és vezetési rendszereket egyesítik minden kerékbe.  A Hyundai Mobis több mint öt éve játszik az ötlettel, mint a CES 2018-ban, és a technológia azóta fejlődött.  A végső cél az, hogy az e-sarok modulokat beépítsék a termelési modellekbe, amelyek kecsesen navigálhatnak a szűk helyiségekben.

READ  A Volvo Cars és a POC a világon elsőként dolgozott ki kerékpárossisak töréstesztet

Ajánlott cikkek