Közel másfél órán át tesztelték az MC-21-es orosz utasszállítót

Kipróbálta az MC-21-es (orosz jelzéssel MSz-21-es) új orosz utasszállító repülőgépet szerdán Gyenisz Manturov, az ipari és kereskedelmi tárcát vezető miniszterelnök-helyettes.

    Az orosz kormány sajtószolgálatának tájékoztatása szerint Manturov Jurij Szljuszar, a Rosztyeh konglomerátumhoz tartozó Egyesült Repülőgépgyártó Vállalat (OAK), valamint Jan Burg, a Rosszija légitársaság vezérigazgatója társaságában repült Moszkvából Uljanovszkba, ahol a Központi Aerohidrodinamikai Intézetet és az Il-Aviasztar vállalatot kereste fel. Megtekintette a szélestörzsű, hosszútávú járatokra kifejlesztett repülőgép szárnyprototípusát is.


    Az MC-21-es egy 150-211 utas befogadására alkalmas, közepes repülési távolságra alkalmazható utasszállító repülőgép, melynek fejlesztési projektje 2007-ben indult. A tervek szerint 2030-ig mintegy 270 ilyen utasszállítót gyártanak majd Oroszországban. A repülőgépet az Rosztyehhez tartozó Irkut vállalat fejleszti.


    Tavaly novemberben az orosz kormány 15 milliárd rubelt (jelenlegi árfolyamon bő 76 milliárd forintot különített el az MC-21 gyártásának bővítésére, további 44 milliárd rubelt (mintegy 224 milliárd forintot) pedig a repülőgép-hajtóművek gyártására fordítanak, beleértve a PD-14 hajtómű létrehozását az MC-21 számára. December 29-én a Szövetségi Légiközlekedési Hivatal jóváhagyta az orosz PD-14-es hajtóművel felszerelt MC-21-es típus terveinek módosítását. Az orosz hajtóművekkel és szárnnyal felszerelt MC-21 sorozatgyártása 2025-re várható.


    Az MC-21-es szűzrepülése 2017 májusában volt, 2020. december 15-én pedig először repült orosz hajtóművel Irkutszk felett. A két PD-14-es típusú hajtóművel felszerelt utasszállító tesztrepülése öt perc híján másfél órás volt. Az utasszállító gyártásának 2020-ra tervezett beindítása 2021 végére tevődött át, mert az Egyesült Államok az Oroszország elleni szankciók keretében beszüntette a kompozitanyagok szállítását. Hazai gyártónak a Roszatom alabugai különleges gazdasági övezetében működő üzemét választották ki.

READ  Mozgásban a fittbanda (1.) - Evolveo FITBand B5 teszt


    Az eredeti tervek szerint az MC-21-est az amerikai Pratt & Whitney PW1400G típusú hajtóművével is gyártotta volna az Irkut repülőgépgyár.

Ajánlott cikkek