Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Kötél nélkül vontatják egymást a Toyoták a tesztpályán

Posted on 2022.09.24.2022.09.23. By Teszt Elek

Már teszteli vadonatúj félautonóm mobilitási technológiáját a Toyota, amely lehetővé teszi, hogy egy sofőr kettő – illetve elméletileg tetszőleges számú – autót vezessen egyszerre.

Hitchless towing, azaz vonóhorog nélküli vontatás: így nevezi azt az innovatív projektet a Toyota, amely egyetlen év alatt jutott el a számítógépes modellezéstől a prototípusok teszteléséig. Az ötlet házon belül, az autógyártó egyik alkalmazottjától származott, és egy, a folyamatos fejlesztést támogató kaizen munkakultúrájának jegyében kifejezetten erre a célra kialakított kommunikációs csatornán keresztül jutott el a döntéshozókig. Ők pedig habozás nélkül biztosították hozzá a szükséges anyagi és humán erőforrásokat, annak ellenére, hogy az elnevezés, bár hangzatos, kissé félrevezető: valójában nem vontatásról, hanem konvojban közlekedő járművekről van ugyanis szó.

A hátul haladó gépkocsi hajszálpontosan lemásolja az első autó mozgását, méghozzá nem valós időben, hanem valós helyen: a második jármű ugyanazon a nyomvonalon, ugyanazzal a sebességgel halad, mint az előtte guruló. Jelenleg ezt még alacsony sebességgel, jelentős követési távolságot tartva – ám bámulatosan pontosan – hajtja végre, hamarosan azonban emelik a tétet a mérnökök: terveik szerint egy újabb éven belül megkezdik a technológia autópályán, illetve kis forgalmú városi környezetben történő tesztelését.

Joggal merül fel az emberben a kérdés: valóban létező piaci igényt elégít ki a megoldás? A Toyota észak-amerikai tevékenységeinek értékesítésért felelős alelnöke, Jack Hollis szerint a válasz egy határozott „talán.” Ugyanakkor, teszi hozzá a szakember, a Toyota fejlesztéseiről számtalanszor derült ki utólag, hogy elébe mentek a fogyasztók elvárásainak – hogy más példát ne mondjunk, ilyen volt maga a hibrid technológia is, amelyről bevezetésekor még senki nem tudta, hogy huszonöt év elteltével meghatározza az autóipar fejlődését és alapvető szemléletváltást indít útjára a fogyasztók körében.

A technológia értékes köztes fázisnak bizonyulhat például a teljesen autonóm közlekedés megvalósulása felé vezető úton. A „vontatott” jármű ugyanis teljes egészében önállóan képes haladni, ugyanakkor az irány- és sebességváltásokra vonatkozó döntéseket a „vontató” gépkocsi vezetője, azaz egy ember hozza meg (ha nem így volna, egyáltalán nem lenne szükség a felvezető autóra.) Ennek köszönhetően egy ehhez hasonló technológia hosszú évekkel megelőzheti a piacon a tényleges önvezető járműveket, miközben azok előnyeinek jelentős részével rendelkezik.

Forradalmasíthat például egy sor kereskedelmi tevékenységet, az ügyfél autójának szervizbe szállításától kezdve a sofőrszolgálatokon keresztül a költözködésig, vagy éppen lehetővé teheti kis teljesítményű járművek számára jelentős tömegek mozgatását. Akár a hatóságok számára is érdekes lehet egy ilyen technológia, amellyel megszabhatják egy másik jármű haladásának körülményeit, de az autómegosztó (car sharing) szolgáltatások működését is új alapokra helyezheti a megoldás.

Minderről ma még csak feltételes módban beszélhetünk, ez azonban semmit nem von le a projekt értékéből és hasznából. A hitchless towing jelenleg nem több izgalmas ujjgyakorlatnál, gondolatébresztő feladatnál, amely ugyanakkor a munka folyamán felmerülő, ma még ismeretlen problémák, kérdések és felvetések jóvoltából felkészíti a mérnököket más autonóm mobilitási feladatok hatékony elvégzésére.

Fotók: Toyota, YouTube

Jármű, Kütyü Tags:kapcsolat, kötél nélküli vontatás, teszt, Toyota, virtuális, vontatás

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Mátrai Erőmű és térségében folytatódik a HUMDA Zöld Busz Program mintaprojektje
Next Post: A Sinn 158-as modell tesztelése

Kapcsolódó anyagok

  • Előrehaladás a tesztelés végén Jármű
  • A W14 befejezte az első tesztelést Jármű
  • Együttműködik a pécsi egyetem és a ZalaZone tesztpálya Jármű
  • Hidrogénbuszt tesztelnek és elkészült az első hidrogénkút is Bécsben Jármű
  • Innovatív összkerékhajtási rendszer végső tesztjeit futják a villamosított Lexusok Jármű
  • “Apa! Ez nagyon szép” – RAV4 Jármű
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Hamis autódiagnosztikai eszközöket és szoftvereket foglalt le a NAV
  • Megérkezett Magyarországra az új DS 3 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Vérbeli terepjárókat villantott a Lexus a Tokio Outdoor Show-n
  • Közel 65 ezer használtautó cserélt gazdát februárban
  • A Geely kínai járműgyártó rekordbevétellel zárta 2022-t
  • Négy Fülesbagoly Tehetségkutató lesz idén, tíz fesztiválon is zenélhetnek a díjazottak
  • Együttműködésre lép a GKID és a Mastercard
  • Csütörtöktől mozikban A VÁD 
  • A tükörképüket támadó madarak védelmére hívják fel a figyelmet a természetvédők
  • Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Két hónapnyi tesztet követően praktikusabb, kényelmesebb formaruhára vált a Volánbusz Jármű
  • Tesztüzemben elindult a kizárólagos lakossági parkolóhely zóna Szolgáltatás
  • Hopp egy karc, szomorú az arc – A polírozás teszt mosolygóssá tesz Szolgáltatás
  • Még tíz napig teszteli a bankkártyás fizetést a Volánbusz Jármű
  • Ütközéselkerülő rendszer segít megelőzni a villamosbaleseteket Budapesten – egyelőre még csak tesztüzemben Hasznos
  • Gyűrődésmentes útburkolat tesztelnek a győri Jókai utcában Hasznos
  • A Szegedi Közlekedési Társaság is teszteli a SolveAir UNI fotokatalitikus légtisztítót Jármű
  • A faanyagok piacát is teszteli a versenyhatóság Szolgáltatás

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.