Íme a legjobb SUV-abroncsok télre

A német autóklub 17 féle abroncsot tesztelt a meglehetősen gyakori 215/60 R16 méretben, hiszen az Audi Q3-tól a VW T-Roc-ig számos alsó középkategóriás SUV-ra illik, ugyanakkor az ADAC tesztautója egy Skoda Karoq volt.

Négy téli gumiabroncs kapta meg az ADAC áhított „jó” minősítését: a Continental WinterContact TS 870, a Dunlop Wintersport 5, a Goodyear Ultragrip Performance+ és a Michelin Alpin 6.

Ezek azért kapták a legjobb osztályzatot, mert az összes fő kritériumban (száraz, nedves, hó, jég, zaj, üzemanyag-fogyasztás és kopás) kiegyensúlyozottan, nagyon jól teljesítenek. És mégis kissé eltérőek a tulajdonságaik.

Míg a Conti és a Dunlop modellek erősségei a nedves, havas és jeges utak voltak, addig száraz úton valamivel gyengébb a teljesítményük. A száraz aszfalton a Goodyear is kissé visszaesik, de havon ez volt a rekorder. A Michelin ugyan a kopás tekintetében elmarad a szokásos csúcsértéktől, viszont száraz úton és jégen sok pontot szerzett.

A fenntartásokkal ajánlható gumiabroncsok csoportjában a vizsgált modellek legalább egy fő kritériumban mutatnak (enyhe) gyengeséget. Itt fontos, hogy a választásnál mindenki ismerje a saját vezetési stílusát és persze az igényeit, mert akkor ezek között is talál megfelelő és általában olcsóbb abroncsokat.

A Yokohama BluEarth Winter V906 például nedves úton és havon enyhe javulási potenciállal rendelkezik, a Bridgestone Blizzak LM005-nek havon még egy fokozattal feljebb kell lépnie, a Kleber Krisalp HP3-nak pedig száraz és nedves úton vannak még hiányosságai.

A GT Radial Winterpro 2 korántsem tökéletes a száraz, nedves és havas úton nyújtott teljesítmény tekintetében, a Sava Eskimo HP2 pedig gyengeségeket mutat nedves úton. Míg a Vredestein Wintrac száraz úton lehetne jobb is, az ADAC tesztelői az Esa+Tecar Supergrip Pro esetében is hiányosságokat tapasztaltak nedves útfelületen.

A Toyo Observe S944 nedves úton és havon nem kap kielégítőnél jobb értékelést, és gyengeségeket mutatott száraz és nedves úton a Nokian Tires WR Snowproof is. És míg az Uniroyal WinterExpert és a Matador MP93 Nordicca száraz és nedves úton gyengélkedett, addig a Falken Eurowinter száraz úton nem mutatott meggyőző tulajdonságokat.

A jó hír, hogy a tesztek végeztével egyedül a Cooper WM-SA2+ kapta a csak feltételesen ajánlható minősítést. Száraz úton mutatkozó gyengeségeit tetézte a kopási teszt rossz eredménye, és az abroncs még nedves úton és hóban sem ért el kielégítőnél jobb eredményt.