Így vizsgázott az S-ostály a jávorszarvas-teszten

MÉRETE ÉS SÚLYA ELLENÉRE JÓVAL AGILISABBNAK BIZONYULT RIVÁLISAINÁL.

Egy új Mercedes-Benz S-osztály érkezését mindig hatalmas várakozás övezi. Nemcsak markáns megjelenésre van szüksége, de az S-osztálynak egy kiváló, nagysebességű luxuscirkálónak kell lennie, miközben a legfrissebb technológiai újdonságokat is felvonultatja. Az új S-osztály természetesen teljesíti ezeket a kritériumokat.

Nem elvárás, hogy egy S-osztály igazi fenevad legyen a versenypályán, de vészhelyzet esetén is remekül kezelhetőnek kell lennie, hogy képes legyen megoldani a váratlan helyzeteket. Hogy mindez kiderüljön, a legújabb S-osztályt is próbára tették a jávorszarvas-teszten.

Miközben az új S-osztályban olyan technológiai megoldások is megtalálhatóak, mint a hátsókerék-kormányzás, ehhez a teszthez egy 2021-es S400d 4Matic kivitelt használtak, amelyben hagyományos felfüggesztés dolgozik.

Bár ránézésre a szedán kissé nehézkesen mozog, a csapatot lenyűgözte az autó kiszámítható viselkedése és könnyű kezelhetősége. Míg az első menet során néhány bóját sikerült felborítania, addig Sport Plus vezetési módban, 74 kilométer/órás tempóval hiba nélkül teljesítette a pályát.

Meglepő módon az S-osztály eredménye egyúttal azt is jelenti, hogy jobban teljesített, mint a sokkal kisebb BMW M235i Gran Coupe, amelynek „csak” 67 kilométer/órás sebességgel sikerült átmenni a teszten. Az S-osztály közvetlen riválisa, a Lexus LS 500h AWD maximálisan 71 kilométer/órás tempót tudott elérni, vagyis némiképp alulmaradt a Mercedesszel szemben.

A szlalomteszt alakalmával a szedán ugyancsak fürgén és jól reagált, különösen a méretéhez és súlyához képest. Lehet, hogy nem egy sportautó, de az S-osztály bizonyítja, hogy vészhelyzetben képest helytállni.

Forrás:

CarBuzz & mahzrt.hu