Így kerülte a bójákat az Audi RS e-tron GT a jávorszarvas-teszten (Videóval)

Egy 2,5 tonnás autóhoz képes kifejezetten jó eredménnyel zárta a próbát.

A súly a teljesítmény legnagyobb ellensége. Ez az egyik leggyakoribb érv a teljesítményért rajongó autósok részéről az elektromos autókkal szemben, de ahogy a villanyosítás egyre nagyobb teret hódít, látjuk, hogy a helyzet nem ennyire egyszerű. A többletsúly megfelelő elosztása hatalmas különbséget jelenthet.

Ez a tanulsága a km77.com legfrissebb jávorszarvas-tesztjének, amelyben egy 2,5 tonnás Audi RS e-tron GT figyelemreméltó eredménnyel hajtja végre a kikerülési manővert. Az ingolstadti villanyautó végül nem éri el a 77 kilométer/órás céleredményt, de 75 kilométer/órás tempójával nagyon közel került hozzá. A tesztelők a keményebb futóműbeállítást lehetővé tevő Dynamic üzemmódot használták, ám az e-tron GT karosszériája még így is jelentősen kilengett. 

Annak ellenére, hogy az Audi nagyobb sebességnél elsodort néhány bóját, a videó készítői elárulták, az elektromos autó végig meglehetősen kiszámíthatóan viselkedett, és pontosan irányítható volt. A kocsi nagyobb tempónál sem mutatott számottveő alul- vagy túlkormányzottságot. A videóban kihangsúlyozzák, hogy az e-tron GT kanyarból való kimeneti sebessége kifejezetten magas, ami arra utal, hogy az Audi stabilitásért felelős rendszere hatékonyabban működik, mint más autók esetében. Emellett más villanyautókkal összehasonlítva a fékje sem tűnik annyira agresszívnek. 

A szlalomteszt során is kimondottan jól teljesített, agilisnek érződött, de az irányváltásokat nem tudta elég gyorsan végrehajtani. Ez pedig az autó jelentős súlyának következménye. Az e-tron GT súlyelosztása határozottan segít az Audi kezelhetőségében, ám a fizika törvényeivel nem lehet szembe menni. 

Forrás:

Motor1 & mahzrt.hu