Ig(e)nis van létjogosultsága a mild hibridnek

Korábban már írtunk a Suzuki Ignis modellről.
Nos, az ötletes, szeretnivaló kisautó is megújult megkapta a cég mild hibrid rendszerét.

Az autó megújulása egy látványos ráncfelvarrásban látszik leginkább.
Mind az első, mind a hátsó lökhárítók kaptak egy betétet, valamint a hűtőmaszkot is szebbre, feltünőbbre cserélték.

Be kell vallanom, eleinte kissé félve ismerkedtem a mild hibrid megoldással.
Véleményem szerint ez ugyanis ez nem hibrid, hanem sokkal inkább az F1-ből ismert KERS-rendszer.

Sokan, sokat taglalták már a működését, így ettől most eltekintenék, a lényege annyi röviden, hogy egy elektromos motor segít rá a picike akkumulátorból vett energiával a hajtásra, ha gyorsítani akarunk. Az energiavisszatáplálást pedig a motorfék biztosítja az akkuba.

Az, hogy eleinte szkeptikusan álltam a mild hibridhez, minden bizonnyal annak is volt köszönhető, hogy megzavart az, hogy nem fékezéskor, hanem a motorfék használatakor tölt vissza a rendszer.
(Jómagam egyébként nagy előszeretettel használom a mindennapokban is a motorféket, ugyanis azzal is lehet a fogyasztást csökkenteni.)

Eleinte úgy gondoltam, hogy ez a rendszer a hétköznapi autókban olyan, akár a robotizált váltó.
Az autózás zsákutcájának tartottam.

TÉVEDTEM!

Az Ignisben ugyanis sikerült végleg megszeretnem a technológiát.
Sikerült, mert érezhetően segítette az autó gyorsítását az előzéseknél, ráadásul a korábbi Ignis adatokhoz képest 3 tizeddel alacsonyabb fogyasztást produkált a gép.

Azóta megtapasztaltam a Vitarában és az S-Crossban is a működését és ott sem okozott már csalódást.
Az igazi helye azonban – véleményem szerint – az ignishez hasoönló kisautókban van!