Gyorsulási versenyen tesztelték…

…Hogyan teljesít a Toyota 2022-es GR Supra, 1250 WHP 2JZ Supra és Lexus IS 500 a BMW M240i, M340i és M4-hez képest?

Az autók jövője szinte biztosan sokkal kevesebb hengert tartalmaz. Évtizedek óta látjuk ezt a mutató csökkenését, de ez nem jelenti azt, hogy a jelenlegi táj mentes a mérföldkőnek számító motoroktól. Ebben a gyorsulási versenyre összpontosító videóban Jason Cammisa megmutatja, hogy a BMW jelenleg gyártott B58-as és S58-as soros hatos motorja miért lesz a valaha volt legjobbak közül.

Mi is lehetne jobban bemutatni ezeknek a motoroknak a teljesítményét, mint két jól ismert vadállattal szembeállítani őket? Az első említésre méltó a Lexus IS500, egy kompakt szedán, a motorháztető alatt egy nagy termetű V8-as, 472 lóerős (351 kW) csaptelepen. A 382 lóerős (284 kW) új Suprával szembeni felsorakoztatás kissé igazságtalannak tűnhet.

Azonban nem csak a Supra nyer, hanem parancsoló módon is. A platform természetesen különbséget jelent, mivel a Supra körülbelül 600 fonttal nyom kevesebbet, mint az IS. 25 százalékkal rövidebb áttételi arányok is vannak, ami segít a gyorsulásban.

Valójában azonban maga a motor a katalizátor a sebességhez, és ezért örülünk, hogy a BMW M240i xDrive-ban és az M340i-ben is megtalálható. Természetesen ezen autók egyikében sincs az új M4 xDrive Competition S58-a. Tekintsd úgy, mint egy extrémebb ágat a B58-tól, mivel kisebb a kompressziója, nagyobb a nyomása, kovácsolt dugattyúi és 503 lóerős (375 kW) teljesítménye van.

Cammisa rámutat, hogy a tunerek körülbelül a dupláját kapják az S58-tól, ezért úgy érzi, helyénvaló egy másik tunerbarát soros hatossal szemben futtatni. Ez a Toyota Mk IV Suprában található 2JZ, és ebben az esetben egy 3,2 literes egységről van szó, amely 1250 lóerőt (932 kW) fejleszt a kerekekre.

A Supra és a BMW indítási vezérlésének holtpontjából az M4-es ugrást kapott. Valójában csak addig, amíg a régi Supra fellendül, az új BMW körül nem kezd el a sor előtt nyerni.

Tegyél be egy kevésbé ügyes sofőrt a Supra kagylós ülésébe, és a BMW átvehette volna a győzelmet. Ez egészen lenyűgöző, ha figyelembe vesszük, hogy az új M4 xDrive Competition egy gyárilag gyártott autó, amelyet bárki, akinek van pénze, egyszerűen megveheti, mintha nem lenne nagy dolog. Valójában a B58 és az S58 nagyon fog hiányozni, ha eltűnnek.