Ezért lett kategóriagyőztes vontató a teszteken a Kamiq

A brit What car? magazin legutóbb abból a szempontból tesztelte a különféle modelleket, hogy melyek a legjobb vontatók, hiszen arrafelé igen népszerű a lakókocsis üdülés.

A különféle modellek közül a SEAT Ateca 2.0 TDI 150PS Xperience Lux DSG, valamint a Škoda Kamiq 1.5 TSI Monte Carlo lett győztes a saját tömeg kategóriájában.

Az 1280 kilogramm saját tömegű Kamiq az 1400 kilogramm alatti kategóriában bizonyult a legjobbnak, többek közt azért, mert az általa vontatható maximális tömeg 1250 kilogramm.

Amint a What car? írja, a Škoda rendszeres győztese a Tow Car Awards teszteknek, és idén a Skoda Kamiq lett a kategória legjobbja, hogy tovább gyarapítsa a márka trófeáinak számát.

Ez a kis SUV vontatóautóként remekül teljesít, és az Egyesült Királyságban engedélyezett 60 mérföld/órás (96 km/h) tempónál egyenletesen húzott, sőt a tesztpályán még rátettek tíz mérföldet, így 112 kilométerrel húzták a lakókocsit, de az akkor sem kezdett jobbra-balra lengeni.

Emellett a 10,7 másodperces 30-60 mérföld/órás (48-96 km/h) gyorsulási idő azt mutatja, hogy az autópálya-felhajtó végére képes lesz utazósebességre felgyorsulni, bár az előzéshez nincs túl sok ütőerő tartalékban. A kocsi egyébként utánfutó nélkül 8,1 másodperc alatt gyorsul száz kilométer/órás sebességre.

A brit magazin megállapította, hogy a Kamiq jól kezeli a vészhelyzeti sávváltásokat, és több sebességtartományban végzett próba során úgy teljesítette teszteket, hogy nem érezték veszélyét, hogy a lakókocsi lerántaná a fogatot a pályáról. Ráadásul ez a kis SUV a mindennapok során – természetesen lakókocsi nélkül – szintén remekül használható; jól kezelhető egy kanyargós országúton, de a feszes irányíthatóság nem megy a kényelmes utazás rovására.

Az utastér a Kamiq másik erőssége. Jól van kialakítva, és rengeteg hely van benne, akár elöl, akár hátul ül az ember. A csomagtér is jó egy ekkora méretű autóhoz képest, bár a családi lakókocsikhoz meg kell fontolni mit rakunk a csomagtartóba, vagy tetőboxot kell felszerelni.

Tesztautónk Monte Carlo specifikációja a kínálat csúcsát képviseli, így rengeteg finomsággal és kütyüvel rendelkezik. Ugyanezt a vontatási képességet azonban élvezheti, ha az olcsóbb modellek egyikét választja, anélkül, hogy túl sok kényelmi funkciót veszítene – állapította meg a What car?

dasblog