Ez a hatalmas, 1000 LE-s körhinta teszteli az útfelületek élettartamát

Az útfelület azon képessége, hogy képes-e kezelni az éveken át tartó bántalmazásokat, nagyon fontos, amint azt megérezte. De hogyan tesztelik az útépítők a különböző anyagok teljesítményét?

Nos, Franciaországban a Fatigue Carousel-t használják, amely úgy néz ki, mint egy masszív, négy karú forgó. Mindegyik kar közúti gumiabroncsokkal érintkezik az úttal, és a karokat úgy tervezték, hogy szimulálják egy nehéz jármű súlyát.

Mindez egy központi motorhoz van csatlakoztatva, amely több mint 1000 LE-t (746 kW/1014 LE) teljesít, és a kerekeket egy olyan körgyűrűn forgatja, amely bármilyen anyagból készült, amelyet tesztelni kell. Ez a nantes-i gép, amelyet a YouTube-os Tom Scott filmezett, az egyik legnagyobb a világon, és akár 100 km/h-s (62 mph) sebességgel is száguldhat, bár általában 70 km/h-hoz közelít ( 43 mph).

A létesítménynek több, egyenként 120 méter hosszú gyűrűje van, és a tesztek nem csak néhány óráig tartanak. Valójában a 10-20 éves használat szimulálásához a gépnek megállás nélkül, hónapokig kell forognia.

Minden gyűrűnek rendelkeznie kell egy kis ellenőrző folttal az ismerős építőanyagból referenciaként, de a többi bármilyen más anyagból készülhet. Ez a létesítmény zöldebb anyagokból készült utakat, valamint beépített induktív töltéssel ellátott utakat tesztel, hogy tesztelje azok élettartamát.

A hatalmas létesítmény lenyűgöző betekintést nyújt abba, hogy mennyi munkába kerül egy olyan dolog elkészítése, amelyre hajlamosak vagyunk nem igazán gondolni, amíg valami elromlik. Még abban a korban is, amikor a számítógépek egyszerűbbé tették a virtuális szimulációkat, az ehhez hasonló, valós világban működő eszközöknek ellenőrizniük kell ezeket a szimulációkat és biztosítaniuk kell az utak biztonságosságát.

Begurulva – Autó és kütyümustra podcast-sorozat
Aki/ami számít, arról hallhatsz!

READ  Bumm! Budapesten rója a tesztköröket az egyik Tram-Train szerelvény