Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Elektromos, hibrid, plug-in – Ioniq-s autókat teszteltünk

Posted on 2018.02.27.2020.07.04. By Teszt Elek

A Hyundai Ioniq “sorozat” közül elsőként az elektromos modellt próbálhattam, majd jött a hibrid és a plug-in hibrid változat.

Ahhoz, hogy belemélyedjünk a tesztbe, először rendet kellene tenni a fejekben, hogy mitől elektromos, mitől hibrid és főleg mitől plug-in hibrid egy-egy ilyen modell.

A világhálót vettük segítségül…

Mi az az elektromos autó?

Az elektromos autó egy egy vagy több elektromos motor által hajtott közlekedési eszköz. A meghajtáshoz szükséges elektromos áramot akkumulátorban vagy más energiatároló eszközben viszi magával.

Hibrid autó

Olyan, elsődlegesen robbanómotoros jármű (többnyire benzines, de dízeles változatok is léteznek), amiben a hajtást elektromotor(ok) is segítik. Az autó egy kis kapacitású akkumulátorban tárolja a regeneratív fékezéskor termelt energiát, amit gyorsításkor vagy folyamatos haladáskor is fel tud használni az autó mozgatására. A hibrid autók egy része képes tisztán elektromos üzemben is menni néhány km-t, de van olyan modell is, amiben az elektromotorok csak a gyorsításhoz szükséges energiatöbbletet biztosítják.  A fogyasztás csökkenését ezek az autók a fékezéskor visszanyert energia újrahasznosításával érik el. Ezek az autók külső áramforrásból nem tölthetők, és az akkumulátoruk maximum néhány km-es tisztán elektromos meghajtáshoz tudnak elég energiát eltárolni.

Konnektoros (plug-in) hibrid

A hibridnél nagyobb akkumulátorral és külső töltési lehetőséggel felvértezett változat, ahol a tisztán elektromos hatótáv már 40-80 km-re nő. A fűtés vagy a hűtés bekapcsolásakor sokszor azonnal indul a belső égésű motor, hiszen az előző megoldáshoz hasonlóan az számít az elsődleges meghajtási formának. A kategória angol elnevezése (plug-in hibrid electric vehicle) alapján ezek az autók gyakran a PHEV jelölést kapják.

“Ioniq-s autókat teszteltünk”

A szójáték alapján több “megfejtést” is kreálhat az olvasó.
Lehetne akár ironikus is, de mi az ikonikusra gondoltunk.

Ikonikus Ionoq?

Igen, tuti, hogy egy mérföldkőnek nevezhető modellt alkottak a Hyundai mérnökei!

Formavilágában az elektromos autók szerelmesei vélik felfedezni a szintén történelmet író Toyota Prius modellt (Arról majd egy másik tesztben bővebben is.), ám az Ioniq sokkal szebb arcot formát kapott.
Kialakítását mások viszont például a Ford Mondeo (Bővebben szintén máskor.), vagy épp a Honda Civic (Hamarosan bővebben is.) modellekhez hasonlítják.

Mondjuk ezzel az erővel lehetne akár egy laposabb X5 is, de ne menjünk bele, hogy kire, mire hasonlít!

Foglalkozzunk inkább azzal, hogy a Hyundai Ioniq tervezésekor is a légellenállást vették alapul és a tervezők arra törekedtek, hogy azt minél kisebbre tudják faragni.
Az Ioniq családra is jellemző, hogy a teljesen elektromos modellnél nem találunk elől hűtőrácsot, illetve a plug-in modellnél sem teljes a homlok “áttörése”.
Ráadásul a szellőzés nyitható, vagy zárható –  három állás szerint.

A külső visszapillantó tükröknél is kapott a gép apróbb légterelő megoldásokat.
És igen, az Ioniq-nál sem csak dizájnelem az első LED-es nappali fényt, valamint a ködlámpát “rejtő” kialakítása a lökhárítónak.
Mint ahogyan az autó hátsó sarkainál kialakított kis él, vagy a “Honda Civicre hajazó” hátsó szélvédő és csomagtartótető kialakítása sem véletlen.

Ezek a finom trükkök mind-mind a kedvezőbb légellenállást és azzal a nagyobb hatótávolságot biztosítják.

https://www.youtube.com/watch?v=R3PvFXykMN0

Nyugati kényelem

Az ioniq-ba huppanva egy könnyen magunkra szabható vezetőüléssel találkozunk, ‘melynek ülésfűtése nagyon gyorsan és nagyon hatékonyan működik.
A kormány természetesen szintén fűthető, így a téli hidegben nem kell fagyoskodnunk szinte egy percig sem a reggeli induláskor.
Igen, azon sem kell csodálkoznunk, hogy a kormányról vezérelhetjük például a tempomatot, vagy a rádiót/médialejátszót is-

Az, ahogy a műszerfal köszönti a pilótát, vagy épp’ elköszön attól, látványos, szórakoztató és jó hangulatú.  😀

Ami számomra már az első próbakor is pozitív meglepetés volt, az a hátsó lábtér.
Simán elférek magam mögött a 180 pluszos magasságom mellett is!

A csomagtartóba is sokkal több minden fér be, mint amit az elektromos, hibrid, vagy plug-in autóktól megszokhattunk.
Az ugye nem nagy titok, hogy igen sok gyártó a padlóba, a hátsó ülések, valamint a csomagtartó alá rejti el az akkumulátor cellákat. Ezért is volt kissé – pozitív előjellel – meglepetés a viszonylag nagynak mondható csomagtér.

A specifikációkért, árajánlatért, egyéb információkért tessenek a megfelelő ikonra kattintani!

De, melyiket válasszam?

Oké, ebben mi nem tudunk segíteni, hisz nem tudjuk, milyen körülmények között is használnátok.

Annyit tudunk,. hogy számunkra, az agglomerációba való közlekedésre az elektromos, vagy a plug-in lenne a legmegfelelőbb.

De, miiéééélt? – kérdezné febil Ábel a reklámban.

Hát azért, mert ez a két modell ma még kaphat zöld rendszámot, amivel az ingyenes parkolás is megoldott a főváros szinte teljes területén.

És ha nem csak ez a szempont, akkor most még inkább a plug-in – de csak a hatótáv miatt…

 

Exkluzív Bburago Bugatti Type 59 teszt

Jármű Tags:e-autó, e-car, Hyundai, Hyundai IONIQ, Hyundai IONIQ Electric, Hyundai IONIQ Hibrid, Hyundai IONIQ Plug-in, IONIQ, IONIQ Electric, IONIQ Hibrid, IONIQ Plug-in, testcar, teszt

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Exkluzív Bburago Bugatti Type 59 teszt
Next Post: Csak sportosan, okosan

Kapcsolódó anyagok

  • Ötcsillagos biztonságot nyújt a vadonatúj Lexus RX Jármű
  • A sikeres teszteket követően infraérzékelős utasszámlálókat helyeztek üzembe a trolikon Jármű
  • Utastéri Bundesliga-élményt tesztelnek Élmény
  • A BMW iX ötcsillagos minősítést szerzett a Euro NCAP töréstesztjein Jármű
  • A pajtik péntek délután óta tesztelhetik a lánchidat – A gyalogosok, átlag autósok a “közelébe se mehetnek” Jármű
  • Már nem csupán tesztprojektekben működik a Vehicle-to-grid technológia – Hamarosan jönnek a buszok is Jármű
2023. szeptember
h K s c p s v
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A Waberer’s Csoport átvette a hatezredik Volvo FH típusú nyergesvontatóját
  • Hátul még tágasabb
  • Új vezető a LIEGL & DACHSER Logisztikai Kft. pénzügyi osztályának élén
  • Forgalmi változások lesznek szombaton az Eurojackpot Szuperkoncertje miatt a Puskás Aréna környékén
  • A Siemens Mobility és az ÖBB digitalizálja ausztriai vasúthálózatát
  • Semmelweis
  • Életre kel a Magányos Cédrus
  • Aki bújt, aki nem – A Random Trip pop ódát írt Veszprémhez
  • Küldd a szeretet jelét!
  • Ezreket spórolhatunk az iskolakezdésnél a könyveken, ha jól használjuk a keresőt
  • Verstappen nyerte a japán időmérőt
  • Van képünk hozzá (23.09.23.) –  Polestar Synergy Design Contest Winner
  • Verstappen behúzta a harmadik szabadedzést is
  • Frankl András: “A Hungaroring ugyanolyan tökéletes lesz, mint az atlétikai stadion”
  • Verstappen volt a leggyorsabb a második szabadedzésen is
  • Levesdiéta
  • Átb*szás! Megtévesztették a fogyasztókat a Regenera ital másnaposság elleni hatásáról
  • Borlepárlási támogatás segíti a borászatokat
  • Séflegendák és bajnokok mutatják meg, mit tudnak
  • Egymillió, kidobásra ítélt ételcsomagot mentett meg egy magyar startup applikációja
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Elindult a Budapest Pay&GO tesztidőszaka Hasznos
  • A GVH a Covid-19 antitest gyorstesztek hazai piacát is vizsgálja Egészség
  • Pulzuscsökkentő oxigénterápiás lazulás Egészség
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone Jármű
  • A Toyota akkor is segít, ha sík hülye vagy! Assistance teszt Jármű
  • A Szegedi Közlekedési Társaság is teszteli a SolveAir UNI fotokatalitikus légtisztítót Jármű
  • Volánbusz kommunikációt és maszkviselést teszteltünk Egészség
  • A BKK és #KariGeri szerint bizonyított a “tesztüzem” és a jelenlegi forgalmi rend fenntartását javasolják a Lánchídon Jármű

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.