Egy éven keresztül tesztelték a Hyundai Ioniq 5-öt

A dolgok nagyon rosszul menhetnek

Reméljük, hogy bizonyítani tudjuk, hogy az otthoni töltés nem szükséges az EV birtoklásához.

“- Mi a helyzet a lakóépületekkel?”

“Az emberek egyre inkább lakásokba költöznek, ahol a díj nem érhető el, és nem is könnyű biztosítani.”

“Nincs olyan díjszabási infrastruktúra, amely olyan emberekkel foglalkozna, akik nem tudnak fizetni a díjszabási rendszer telepítéséhez otthonukban (, vagy akik apartmanokban vagy lakásokban élnek, vagy utcán parkolnak ).”

“Ez a hipotetikus jövő nem veszi figyelembe azokat az embereket, akik apartmankomplexumokban, társasházakban, magas emelkedésű és egyéb több egységet tartalmazó lakóingatlanokban élnek, ahol éjszakai töltés ( vagy bármilyen autó töltési lehetőség lehetséges, ebben az ügyben a ) nem létezik.”

Ki mondja? Ez csak néhány idézet a sok-sok levélből, amelyeket az elektromos járművek legutóbbi kijelentéseire adott válaszként kaptunk a továbblépés. Egy másik író aligha lehetett volna tisztánlátó:

“Nagyon érdekelne, ha újságírói készségeit alkalmazná, hogy elmondja nekem, hogyan fogják az elektromos autók praktikussá tenni a tízmillió számára, akik apartmanokban és társasházakban élnek. Saját esetemben a lakásépületem nulla kapacitással rendelkezik az otthoni töltés támogatására.”

Ez teszi ketten — lakásban élek, csak kaptam 2023 Hyundai Ioniq 5, és pontosan ezt fogom csinálni.

A mi győzelem után Az év 2023-as SUV-je verseny, a Hyundai radikális elektromos keresztezője csatlakozott a hosszú távú felülvizsgálati flottához. Chaperone-ként tökéletesen elhelyezkedem, hogy elfojtsam a fenti érintett olvasókat. A kis egy hálószobás apartmanom Los Angeles nyugati oldalának szívében található, ahol szerencsére utcámon kívül parkolok. De az otthoni töltés nem —, és számomra nem válik — opcióvá. Így kizárólag a nyilvános díjszabáson fogok támaszkodni. Nem aggódom. Az Ioniq 5 az én oldalamon van.

Nem Téveszti Ezt A Tesla-Val

Megkérdeztük a Hyundai-tól egy Ioniq 5-et, amely a második legmagasabb SEL-felszereléssel van felszerelve, de az autógyártó képes volt nekünk egy sorozat-felső felszerelést Korlátozott specifikáció lényegesen gyorsabb. Gondolom, elakadunk ennek a verziónak a számos, exkluzív díszítéssel, köztük fűtött és szellőztetett első ülések, kibővített valóságú head-up kijelző, prémium audiorendszer és panorámás üvegtető. A vezetőülésen lévő, energiát meghosszabbító oszmán elősegítheti a relaxációt a töltési ülések során, és a csúszó középső konzol legalább sokoldalúságot vagy újdonságot biztosít.

A Digital Teal festék fantasztikusan néz ki az Ioniq 5 szögletes, 8 bites karosszériáján. Árnyék alatt szokatlan szürke lehet, de amikor a fény eléri, felfedi kék és élénk zöld fémes igazságát. Ezüst kerék ívek és hipnotizáló fraktál-esque 20 hüvelykes kerekek növelik a vizuális intrikát. Az esztétikai csábítás a kéttónusú zöld és törtfehér “vegán bőr” kárpitnak köszönhetően folytatódik, amelyet narancssárga varrás és csővezetékek díszítenek, ez egy másik korlátozott kivitelű kivitel. Találok valamit, amit a kormánykerék melletti mágneslapon ragaszthatnék.

Mivel ez egy SUV ( jobb? ), a kétmotoros, négykerék-meghajtású hajtóművet választottuk, amely 320 lóerőt és 446 lb-ft nyomatékot ad ki. Ezek a motorok elektronokat húznak a 77,4 kWh akkumulátor, amely az EPA szerint 266 mérföld távolságot biztosít. Az Ioniq 5 leglátványosabb elektromos statusa az, hogy képes feltölteni akár 239 kW-ig is, lehetővé téve a legtöbbet a viszonylag ritka 350 kW-os töltőkből, jelentősen lerövidítve a töltési időket. Gyakoribb 150 kW és 50 kW teljesítményű dugók esetén az Ioniq 5-nek képesnek kell lennie arra, hogy megőrizze a folyamatos töltési sebességet az egész munkamenet során.

Hogyan Fogom Ezt Csinálni?

A kétmotoros frissítéssel, amely hozzáadja a $ 3900 és $ 210 opcionális szőnyegpadló-állományokat, az új Ioniq 5 összesen $ 58 005 — -et jelent, és növeli a $ 42 745 alapárát. Kétségtelen, hogy egy nagyon szép járművet bíztak meg nekem. Most az a feladatom, hogy megakadályozzam, hogy nagyon szép szobor legyen vegán bőrrel és lítium-ion cellákkal tele. Ismét lehetetlen lesz feltölteni a lakásomban. És ismét nem aggódok.

Nyilvános töltési tájom: Van egy 2. szintű töltő két háztömbnyire a lakásomatól, de túl lassú ahhoz, hogy érdemes legyen, hacsak nem tudok ott parkolni egész nap vagy éjjel. Ez lesz a legrosszabb eset. Jobb megoldás a 350 kW-os 3. szintű töltők bankja Santa Monica belvárosában, 10 perces autóútra otthonától. Az ingázási útvonalam mentén van egy sor 150 kW-os 3. szintű töltő, de ez egy zsúfolt bevásárlóközpontban van, és gyakran az ICEing ( áldozatává válik, ahol a gázüzemű járművek blokkolják a töltőket ) — nem optimális. A legtöbb nap az irodából dolgozom, ahol két különálló, 50 kW-os 3. szintű töltő található gyalogosan. Azt hiszem, ezeket gyakran használom.

Előfordulhat, hogy meglátogatom valakit otthoni töltővel, de ettől a lehetőségtől eltekintve az egyetlen privát töltő, amelyhez hozzáférhetek, a 2. szintű dugó MT HQ. Lehet, hogy birkóznom kell a kollégáimmal, akik szintén hosszú távú EV-ket vezetnek ki az L.A. irodánkból — Scott Evans és a Rivian R1T, Christian Seabaugh a F-150 villám, Ed Loh a Volkswagen ID4, és Erick Ayapana vezette a Kia EV6— jogokért, de mindegyikük otthoni díjszabással rendelkezik, tehát remélhetőleg könnyű lesz.

Fel Vagyok Töltve

Elismerem, hogy ideális helyen vagyok az EV életmód éléséhez. Kaliforniában több töltő van, mint bármely más államban, és az én hozzáférés a nyilvános töltőkhöz viszonylag könnyű. Tapasztalataim nem reprezentatívak az összes lakáslakó számára, sőt általában az EV sofőrökre sem. Ugyanakkor Kaliforniában a legtöbb járművezető bármely államban van, és a legmagasabb az EV-elfogadás ( az állam szerint az új járművek 18% -a elektromos ). Tehát érdekes lesz — vagy rosszabb — megtudni, hogyan változik a töltőm hozzáférése a következő évben. És ha nem kerülek a háziasszonyom rossz oldalára, nem költözöm el. Tehát ez az — megtudjuk, mennyire érvényesek az olvasók kijelentései.

A lényeg az, hogy az ilyen hozzáférés nem okoz stresszt az Ioniq 5 helyi gyümölcsleve miatt. De soha nem fogom elérni a hosszú távú járművek 20 000 mérföldes célját azáltal, hogy a városban maradok. — Messze túl kell lépnem az elektromos menedéknél, amely az Arany Állam. Már jelentős közúti kirándulásokat és burkolatlan kirándulásokat tervezünk, amelyek EV és SUV tesztelik az Ioniq 5 érzékenységét.

12 hónap múlva nagyon más nézetem lesz arról, hogy milyen az EV-vel élni. A hassles összetörheti az apátiát, amelyet a nyilvános töltés iránt tartok, vagy megtudom, hogy ez alig zavarja a — -et, vagy valamilyen módon még javítja a — napi napi szintemet. Az Ioniq 5 vezetésének örömei talán meghaladják a frusztrációkat. Függetlenül attól, hogy elfogadott kihívás: Ez a lakáslakó nem akarja bizonyítani a naysayers tévedését, és nekem megfelelő elektromos kereszteződés van a munkához.

motortrend & google fordító