Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Budapesten és környékén is bizonyított a teszteken az elektromos MAN busz

Posted on 2022.08.18.2022.08.18. By Teszt Elek

Több hazai városunk közösségi közlekedési üzemeltetője után idén nyáron a Volánbusz Zrt. is tesztelte az MAN Lion’s City 12 E szóló autóbuszt. A tisztán elektromos hajtású jármű kiválóan helyt állt Budapesten és elővárosaiban.

  • Kihívást jelentő időjárási, domborzati és forgalmi viszonyok
  • Nagy biztonsággal elegendő hatótávolság
  • Elégedett járművezetők és utazóközönség

Pestiesen szólva a Volánbusz Zrt. bedobta a mélyvízbe az MAN Lion’s City 12 E elektromos tesztbuszt, ugyanis nagy nyári hőségben, nem éppen könnyű domborzatú területeken, főként Budapest elővárosaiban és meglehetősen hosszú műszakokban üzemeltette. Mindezek ellenére igen kedvező teszteredmények születtek, valamint a járművezetők és az utazóközönség elégedettségét egyaránt elnyerte a helyileg nulla károsanyag-kibocsátású autóbusz.

„Megfelelőnek találtuk az MAN Lion’s City 12 E hatótávolságát. A Budapest elővárosi területein végzett feladatokat nap közbeni töltés nélkül is úgy teljesítette, hogy 250-300 kilométer megtétele után még 20-25 százalékos töltöttségi szinten állt az akkumulátorcsomag. A töltöttségi állapot pedig jól követhető a műszerfalon” – kezdte Füle István, a Volánbusz Zrt. forgalmi üzemvezetője.

„A jármű energiafogyasztásában persze jelentős szerepet játszik a vezetési stílus, ám aki előrelátón vezeti a dízelmotoros buszokat, annak az elektromos autóbuszok hatékony vezetése sem okoz problémát. A Lion’s City 12 E gyorsulása még teljes utastelítettség mellett is sokkal jobb, mint a dízelüzemű buszoké, így könnyebb vele tartani a menetrendet. Arra azonban ügyelni kell, hogy a tetőn elhelyezett nagy tömegű akkumulátorok kanyarodáskor befolyásolhatják a jármű stabilitását. Egyébként nagyon kényelmes ennek a busznak a vezetése, elenyésző a zaj- és rezgésszintje, műszerfala jól átlátható, kapcsolói könnyen kezelhetők és a visszapillantó tükrei minimális holtteret eredményeznek. Az ajtók kezelése engedélyező módban megszokást igényel, valamint az utastéri érintős leszállásjelzők túl érzékenyek, ezért könnyen téves jelzést adnak. Ugyanakkor a fülkeajtó kialakítása különösen előnyös, ami megkönnyíti a kommunikációt az utasokkal. Az utazóközönség tetszését is elnyerte az MAN Lion’s City 12 E tesztbusz, kényelmesnek és csendesnek találták, valamint dicsérték impozáns és esztétikus külső megjelenését. Fehér színével egyébként is rögtön felhívta magára a figyelmet a fővárosban és környékén megszokott kék színű autóbuszok között” – foglalta össze a tapasztalatokat Füle István.

Jármű Tags:elektromos, elektromos MAN busz, MAN, MAN busz, MAN Lion’s City 12 E

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Innovatív megoldást tesztel a Budapesti Közlekedési Vállalat
Next Post: Hamarosan indulhat az emberekkel történő tesztelés

Kapcsolódó anyagok

  • A VW Multivan kikerült a komfortzónájából a jávorszarvas teszten Jármű
  • Egy ember meghalt, 9 megsérült amikor az “önvezető” BMW iX tesztautó karambolozott Jármű
  • A FlixBus és az MCI az USA első 100 százalékban elektromos távolsági buszát teszteli Kaliforniában Jármű
  • Első benyomások a benzines RAV4-ről (Videó) Jármű
  • Első benyomások a Dacia Lodgy-ról Jármű
  • Toyota Proace podcast Jármű
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Az autógyártók közül a Toyotának van a legtöbb női vásárlója
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit
  • Eredeti alkatrészek gyors és öreg Toyotákhoz
  • Így változik a parkolási rend a PENNY egyes áruházainál!
  • Lezárásokra kell számítani a Puskás Aréna környékén
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Közel 1250 aktív szórakozást biztosító eszközt teszteltek Élmény
  • A sikeres tesztek után a 75-ös, a 76-os, a 77-es, a 80-as és 82A vonalon Jármű
  • A kültéri sporteszközök kétharmada bukott meg a teszteken Egészség
  • Autómentes belvárosban tesztelhették a budapestiek a TIER e-rollereit Jármű
  • Országos teszt az esetleges áramhiányok kezelésére Hasznos
  • Éles tesztüzemben működik a megújult ELVIRA Jármű
  • Tesztelhetik felkészültségüket a felsőoktatási modellváltásban érintett alapítványok Szolgáltatás
  • Semmi majomkodás! Webáruház villámteszt Szolgáltatás

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.