Biztonságos, sportos, takarékos – Pl. a Vitara (is)

A napokban má írtunk egy rövidke kis szösszenetet, a Suzuki S-Cross-szal, valamint az Ignisszel kapcsolatban.
Hogy, ez miért is annyira “fontos” jelen pillanatban?
Csupán azért, mert mindkét modell elérhető AllGrip hajtással – akárcsak a Vitara, vagy a Swift.

De, mi is az az AllGrip?

Az AllGrip a Suzuki összkerekes rendszere, a korábbi 4WD (4-Wheel Drive, azaz négykerék-hajtás) technológiának továbbfejlesztett változata. Az AllGrip tervezésénél az volt a cél, hogy a legkülönbözőbb vezetési körülmények és útviszonyok esetén is élvezetes és nyugodt autózást, tapadást biztosítson.

CarNet évekkel ezelőtt három címszóban foglalta össze a hajtásrendszer előnyeit.

Biztonságos
Az összkerékhajtás ma már egyáltalán nem csak a terepjárók kiváltsága, a személyautókhoz éppúgy lehet rendelni, és azokban is hasznos lehet. Nem nehéz elhinni, hogy ha mind a négy kerék hajt, az biztosabb tapadást jelent akkor, amikor nem éppen ideálisak az útviszonyok. Az automatikusan kapcsolódó AllGrip összkerékhajtás szenzorjai mindig figyelnek, és ha kell, észrevétlenül kapcsolják be a hátsó kerekek hajtását, hogy havas, jeges vagy vizes úton se csússz meg az autóddal.

Sportos
Nem véletlen, hogy a raliban is az összkerékhajtású versenyautóké a babér, hiszen a négy eltökélten kapaszkodó kerékkel még biztosabban lehet teljesíteni a pályát, mint ha csak elöl hajtana az autó. Az összkerékhajtású Suzukival pedig a közúton is élvezetesebben autózhatsz, különösen a Vitara és az S-Cross AllGrip Select rendszerével. Sport üzemmódot választva a forgótárcsán több nyomaték jut a hátsó kerekekre, így kanyarokban is agilisabb lesz tőle az autó.

Takarékos
Hogyan, egy összkerékhajtású autó is lehet takarékos? Igen, ha eddig azt gondoltad, hogy a négykerék-meghajtású autók csakis benzinpusztítók lehetnek, akkor a Suzukikat látva ideje másként gondolnod rá. Az AllGrip Auto és AllGrip Select rendszerek ugyanis csak akkor hajtják a hátsó kerekeket, ha az útviszonyok megkívánják, vagy ha te kapcsolsz összkerékhajtásra, ezért hétköznapi használat során nem fogyasztanak többet, mint a fronthajtású társaik.

READ  Megmutatjuk - Mazda élmény vs a legnépszerűbb Suzuki

Nos, mindezt legutóbb a Suzuki Vitarával “élvezhettem”.

Arról már többször írtam, hogy Tura és Vácszentlászló között nagyon rossz állapotú az út, ám sokan arra járunk, ha Gödöllőre szeretnénk átjutni.
A mostani esős idő, valamint a földeken dolgozó traktorok által az útra felhordott jelentős mennyiségű sár miatt igazi kihívás jelenleg az említett útvonalon közlekedni.

A Suzuki AllGrip hajtás észrevétlenül szól bele, ha kell.
A rendszernek köszönhetően könnyedén tarthatjuk úton a vasat még akkor is, ha épp gyorsítani szeretnénk a “taknyos, sáros, korcsolyapályán”.

Be kell vallanom, nem nagyon szoktam kapcsolgani a rendszerhez tartozó “üzemmódkapcsolót”, de volt olyan, amikor én választottam meg, hogy legyen mind a négy kerék hajtva és a “diffi” is zárva legyen.

Mert ebben a taknyos időben egy Vitara kategóriájú autót bizony a földúton (esetünkben egy merő mély sártengeren) is ki kell próbálnia egy magára valamit is adó tesztelőnek.
A “zárt összkerékhajtással” pedig simán átmentem az adott szakaszon is.

Jöjjön végezetül egy kis magyarázat, pontosan, miként is működik a rendszer.