Az új Toyota GR Corolla pályán bizonyított a VW Golf R ellen (Videóval!)

A GR Corolla egy olyan autó, amelyet a hot hatchek királyává koronáztunk, de ez nem jelenti azt, hogy nincsenek kihívói. Az új Honda Civic Type R még idén érkezik, de egyelőre a Volkswagen Golf R mellett dönthetnek azok, akik a Corollával akarnak vetekedni. Egy új pályateszt bizonyítja, hogy a páros ugyanolyan közel van a pályán, mint papíron.

TOYOTA PODCASTOK ITT ÉS ITT!

Élveztük a GR Corollában eltöltött időt a pályán és az utcán is, de egy dologra nem volt lehetőségünk, hogy közvetlenül szembehelyezkedjünk vele a versenytársaival. Szerencsére a srácok a határtól északra, a Throttle House-nál pontosan ezt tették egy új Golf R-rel és egy GR Corolla-val a helyi pályájukon.

A Golf R (44 940 dollár) egy alapkonfigurációban érkezik, 315 LE-vel (234 kW), AWD-vel, és a vásárló választhat a kettős tengelykapcsolós automata vagy a hatfokozatú kézi váltó között. Ennek a Golf R-nek a botja van. Az alábbiakban látható GR Corolla a Circuit Edition (42,00 USD), amely szénszálas motorháztetővel, korlátozott csúszású differenciálművel (amelyek Kanadában minden minőségen alapfelszereltség) és egyedi motorháztetővel rendelkezik. AWD is jár hozzá, és csak kézikönyvvel kapható.

A pályán ez a két kereskedelmi ütés. Egy ásásból egyenesen felfelé tartó gyorsulási versenyben a Golf R néhány autóhosszal veri a GR Corollát, ez a távolság lehetett volna nagyobb, ha a szóban forgó VW DSG sebességváltóval rendelkezik. Érdekes módon a GR Corollának sikerül legyőznie egy harmadik versenyzőt, egy késői modellt, a Subaru WRX STI-t. Természetesen a sofőr ügyessége óriási szerepet játszik az ilyen autók közötti gyorsulási versenyeken, amikor mindegyik kézi sebességváltóval van felszerelve.

Ez kevésbé aggaszt egy kanyargós versenypályán, ahol a Golf R-ben a Toyota még mindig elakadt az egyenesekben, de úgy tűnik, nem tud lépést tartani a kanyarokban. Ez sem teljesen anekdotikus bizonyíték, mivel a GR Corolla 1:14:65-ös köridőt produkál, míg a Golf R, bár többe kerül, csak 1:15:30-at.

EXKLUZÍV VW PODCASTOK IDE ÉS IDE KATTINTVA!

Ez is gyorsabb, mint a legutóbbi Civic Type R, amely 1:14:68-at ért el. Persze, az új Civic Type R valószínűleg ismét kiugrik a Toyotából, de több az ereje, és megint többe kerül. Te melyiket vennéd? Tudassa velünk az alábbi megjegyzésekben!

(carscoops & google fordító)