A Mercedes az Amazon segítségével teszteli a hosszú távra szánt elektromos teherautókat

A Mercedes bejelentette, hogy szándéknyilatkozatot írt alá a Rhenus európai logisztikai céggel és az Amazon amerikai e-kereskedelmi vállalattal az eActros LongHaul elektromos teherautó valós körülmények közötti tesztelésére 2023-tól.

HALLGASS EXKLUZÍV PODCASTOKAT A PODCARS.HU OLDALON!

Mint minden e-teherautónk esetében, az eActros LongHaul esetében is az ügyfelekkel végzett korai gyakorlati tesztekre fogunk hagyatkozni” – Michael Scheib, a Mercedes-Benz Trucks termékmenedzsment-vezetője. „Ezzel mérnökeink a valós működésből szerzett értékes tudást – különösen a nagy teljesítményű töltés tekintetében – közvetlenül beépíthetik a sorozatgyártású jármű fejlesztésébe. Nagyon elégedettek vagyunk az Amazonnal és a Rhenusszal tervezett partnerségekkel.”

A körülbelül 500 km-es hatótávval rendelkező eActros LongHaul teherautót a Rhenus számos alkalmazásban teszteli majd. A tesztelés során szállítókonténereket és ponyvás pótkocsikat kell vontatni, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy a teherautó alkalmas-e a mindennapi használatra.

HALLGASS RÁ A VAK AUTÓS SZAKÉRTŐ KARVAI SANYI PODCASTJAIRA IS!

A Mercedes azt állítja, hogy már most is intenzív tesztelésnek veti alá a teherautót, és még ebben az évben elkezdi vezetni a teherautót a közutakon. A „koncepció prototípusa” e hónapban a hannoveri IAA Transportation kiállításon lesz kiemelve az autógyártó bemutatójának részeként.

Eközben a Rhenus és az Amazon is teszteli a teherautókat, valamint a nagy teherautók igényeit kiszolgáló, nagy teljesítményű töltőket. A „megawattos töltés” ​​néven a vállalatok egy „High-performance Charging for long-haul trucking” nevű tesztprojektet terveznek létrehozni, amelyet HoLa-ként rövidítenek.
Az akkumulátoros elektromos Mercedes eActros LongHaul

A projekt részeként először az A2-es autópálya mentén, Berlin és Észak-Rajna-Vesztfália között számos helyen telepítenek töltőállomásokat. Többet olyan megawattos töltővel szerelnek fel, amely mindössze 30 perc alatt képes 20-ról 80 százalékra feltölteni a teherautót, ami kevesebb, mint az a 45 perces szünet, amelyre a kamionsofőrök Európában járnak.

„Ha a jövőben lényegesen nagyobb számú e-teherautót szeretnénk használni Németországban országszerte, és mindenekelőtt hosszabb távolságokon, akkor minden töltési alternatívát ki kell használnunk” – mondta Sascha Hähnke, a Rhenus Transport ügyvezető igazgatója. „Természetesen ez magában foglalja a nagy teljesítményű töltést az úton, és ideális esetben a kötelező pihenőidő alatt. Ez az egyetlen módja annak, hogy optimális teherautó-kapacitás-kihasználást érjünk el.”

A vállalatok közös munkával egy szabványosított töltési infrastruktúrát kívánnak kialakítani a teherautók számára. Eközben a járművezetők visszajelzéseit rendszeresen gyűjtik interjúk és kérdőívek formájában, hogy segítsék a teherautó továbbfejlesztését.

READ  Közúti teszteken "bukott le" a Toyota Vios

carscoops