Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Az új SEAT Leon is ötcsillagos minősítést ért el az Euro NCAP biztonsági teszten

Posted on 2020.12.11.2023.03.11. By Teszt Elek

A vadonatúj SEAT Leon ötcsillagos biztonsági besorolást kapott az Euro NCAP tesztelő szervezet részéről. Az eredmény a Leon fejlesztése során, a piac egyik legbiztonságosabb járművének létrehozása érdekében elvégzett munka bizonyítéka, főleg, hogy az Euro NCAP tesztelési módszerei 2020-ban még nagyobb kihívást jelentenek.

Az Euro NCAP 2020-as vizsgálati eljárásainak egyik legfontosabb változása a mozgó akadály bevezetése a mozgó autó frontális ütközési tesztjéhez, helyettesítve a mérsékelt eltolással, deformálódó akadály tesztet. A teszt segíti a szervezetet az autóban ülők védelmének értékelésében, de azt is, hogy az autók szerkezeti elemei miként járulnak hozzá az eredményhez.

Nem ez az egyetlen változás a tesztelési eljárásban. Az oldalsó ütközéseket frissítették az ütköztetett akadály sebességének és tömegének kiigazításával, növelve a vizsgálat súlyosságát. Az Euro NCAP pedig először értékeli a távoli oldalsó ütközésvédelmet, különös tekintettel a vezetővédelemre, valamint a vezető és az első ülés utasának lehetséges kölcsönhatására.

Az Euro NCAP további hangsúlyt fektetett a baleset-megelőzési és a járművezető-támogatási rendszerek legújabb generációjára, és új forgatókönyveket vezetett be az AEB (Autonomous Emergency Braking) technológia értékelésére, ideértve a ráfutásos helyzetek szimulációját és kereszteződésben történő kanyarodást. Van egy rendszer a járművezető állapotát figyelő rendszerek értékelésére, melyeket a vezető fáradtságának és figyelemelterelődésének észlelésére terveztek a Safety Assist értékelés részeként.

“Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy az új SEAT Leon különböző változataiban – az 5-ajtós és a Kombi karosszériatípusokban, a belső égésű motorokkal és a PHEV hajtásláncokkal – az Euro NCAP legmagasabb besorolását érte el, és azzal, hogy még az újragondolt és hihetetlenül nagy kihívást jelentő 2020-as biztonsági teszteken is kiválóan teljesített, tükrözi a biztonságra fektetett hangsúlyt, és nyitottságunkat a legújabb, akár aktív, akár passzív technológiák integrálására e cél elérése érdekében “– mondta Dr. Werner Tietz, a SEAT kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke.

A biztonság a DNS része

A különböző érzékelők által szolgáltatott adatokra alapuló legújabb biztonsági rendszerek sora lehetővé teszi, hogy a vadonatúj SEAT Leon soha nem látott módon lássa az előttünk álló utat, és ami még fontosabb, alkalmazkodjon a változó vezetési szituációkhoz.

Az autonóm vészfékezés, a Holttér figyelő rendszer*, az Exist Assist*, a közlekedési táblákat felismerő rendszer*, a Traffic Jam Assist*, a Light Assist és a Pre-Crash Assist* rendszerek egységesen működnek, hogy védőhálót hozzanak létre a jármű körül és az utasok számára.

Például a Pre-Crash Assist rendszer mindössze 0,2 másodperc alatt reagál, ha észleli a balesetet – meghúzza a biztonsági öveket, aktiválja a vészvillogókat, felhúzza az ablakokat és bezárja a napfénytetőt – ez segít az utastér védelmében.

Hozzáadva ezekhez a hét légzsák integrációját, beleértve az új széria első-központi légzsákot, a Front Assist rendszert a gyalogosok, a kerékpárosok észlelésével, az Emergency Steering Assist (Vészhelyzeti Kormányzás aszisztens) rendszert és a Junction asszisztenst, a Sávtartó asszisztenst és a sürgősségi e-hívást, mindezektől válik a vadonatúj SEAT Leon az egyik legbiztonságosabb járművé, még akkor is, ha az Euro NCAP által alkalmazott új vizsgálati módszerekkel szembesül.

Az új széria első-központi légzsák megakadályozza a vezető és az első utas közötti lehetséges érintkezést például oldalsó ütközés esetén.

A járművek, a gyalogosok és a kerékpárosok észlelése mellett a Front Assist magában foglalja a Vészhelyzeti Kormányzás asszisztenst és a Junction Assist-et is. A Front Assists-beavatkozása során, miután a vezető az első kormánymozdulatot végrehajtotta egy tárgy elkerülése érdekében, a Vészhelyzeti Kormányzás asszisztens célzott kormányzási és fékezési beavatkozásokat hajt végre, hogy segítsen megtalálni az optimalizált kitérő pályát.

A számok igazolják az elméletet

A vadonatúj SEAT Leon belső égésű motorral szerelt és plug-in hibrid változatát is tesztelte az Euro NCAP, és minden területen magas pontszámokat értek el: felnőtt utas 92%, gyermek 88%, sebezhető közlekedő 71% és Safety Assist 80%.

Az Euro NCAP kétévente újraértékeli tesztelési gyakorlatát, és a 2020-as évre megjelent tesztek az eddigi legszigorúbbak és legátfogóbbak, és a SEAT eltökélt szándéka, hogy fejlessze járműveit, hogy a tesztek során továbbra is kiemelkedően teljesítsenek, válljanak azok bármennyire is szigorúvá.

* opcionális felszerelés.

Jármű Tags:Euro NCAP, Leon, SEAT, Seat Leon, törésteszt

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Ötcsillagos az új Kia Sorento az Euro NCAP törésteszten
Next Post: Gesztenyepüréket és gesztenyemasszákat teszteltek

Kapcsolódó anyagok

  • Tour de France megbízhatósági teszten a Škoda Karoq Jármű
  • A Continental nyári abroncsa példamutató eredménnyel zárt az AutoBild tesztjén Jármű
  • Pótlóbuszt “tesztelhetnek” a tram-train szerelvények helyett az utasok szombaton (is) Jármű
  • Sérült autóüvegekből készült ablakokat tesztelnek az Audi Q4 e-tron számára Jármű
  • Csúnyán törött a Porsche 911 GT3 RS az ADAC tesztjén (Fotók + videó) Jármű
  • NIU, NIUjság? – Hangtalan suhanás a NIU NQi GT Pro elektromos robogóval Jármű
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A Volvo Trucks és a Boliden közösen állítanak forgalomba elektromos teherautókat a földalatti bányamunkák elvégzésére
  • 27 új Siemens Desiro ML motorvonat érkezik az ÖBB-hez
  • Újabb közlekedésrendészeti ellenőrzések
  • További funkciók és továbbfejlesztett technológia a Mercedes-AMG GLA és GLB számára
  • „Közlekedik a család” vetélkedő 2023-ban is
  • Huncut óda született az idősekhez cserihanna tollából!
  • Dinamikus adathalászat, smishing és a DNS-infrastrúktúrával való visszaélés – nem sci-fi, hanem a valóság
  • Itt a legelszállósabb zene PRIBELSZKI érkező korongjáról
  • A World Photography Awards 2023 nyílt pályázatának döntősei
  • A múlt héten megérkezett Ed Sheeran vadonatúj felvétele, az „Eyes Closed”
  • Van képünk hozzá (23.03.27.) – Lexus ROV
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Húzd át! Egyedileg díszített pulóver teszt Hasznos
  • Hibrid hajtásmodell, naperőmű tesztelés, nanoszálas gyógyszertechnológia Egészség
  • Lassan vége a teszteknek – Augusztustól fizetős lesz és gyakrabban jár a vasútvillamos Hódmezővásárhely és Szeged között Jármű
  • Nagyon jól jártunk a gyömrői MOL kút tesztjén Szolgáltatás
  • Két hónapnyi tesztet követően praktikusabb, kényelmesebb formaruhára vált a Volánbusz Jármű
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket Jármű
  • Jól haladnak a tesztek, november végén elindulhatnak tram-train vonatok Jármű
  • A sikeres tesztek után innovatív ötleteket valósít meg a Magyar Közút Hasznos

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.