ADAC 205/60 R16 téliabroncs teszt

A német autóklub, az ADAC közzé tette a kis SUV modellek számára készült téli abroncsok tesztjét.

A teszt során 16 féle, az alsó-középkategóriás SUV-ok számára készült 205/60 R16 méretű, H sebességkategóriás, vagyis 210 km/órás maximális sebességig engedélyezett abroncsot vizsgáltak a VW T-Roc tesztjárművön.

A 16 közül azonban két abroncsmodell – a Lassa Snoways 4 havon és jégen, az Austone Athena SP-901 pedig száraz és mindenekelőtt nedves úton – komoly hiányosságokat mutatott a vezetésbiztonság terén. Ezért az ADAC mindkettőt „nem kielégítő” minősítéssel sújtotta.

A listán szereplők közül egyébként hét gumiabroncs kapott „jó” minősítést.

Az ADAC szerint ezek a legjobb 205/60 R16 H téli abroncsok

DUNLOP Winter Sports 5

MICHELIN Alpine 6

GOODYEAR UltraGrip 9+

CONTINENTAL WinterContact TS 870 P

HANKOOK Winter i*cept RS3

A hét legjobb abroncs

Ha ön sokat közlekedik autópályán, akkor különös figyelmet kell fordítania a száraz utakon mutatott tulajdonságokra. A Dunlop Winter Sport 5 és a Michelin Alpin 6 itt teljesít a legjobban. Egyébként ezek mindig jó visszajelzést adnak a kormánykerékre, stabil egyenesfutással rendelkeznek, és minden kormánymozdulatot precízen és az elvárásoknak megfelelően követnek. A hét gumiabroncs közül szintén ez a kettő érte el a legmagasabb futásteljesítményt.

Ami a vizes teljesítményt illeti, mind a hét jó féktávval nyűgözte le a szakembereket. Nedves úton a Bridgestone Blizzak LM005 a legrövidebb féktávval állítja fel a mércét, szorosan követi testvére, a Firestone Winterhawk 4 és a Goodyear UltraGrip 9+.

Ha a hideg évszakban gyakrabban tervez hosszabb utazást, az ADAC szerint a Hankook Winter i*cept RS3 a tökéletes választás. A Continental TS 870 P valahol középen egyensúlyoz, minden talajon jó teljesítménnyel, de nem a legjobb eredménnyel.

És a hét kielégítő

Hét gumiabroncsmodell ért el kielégítő általános eredményt, és azért nem kaphatott egyik sem jobb minősítést, mert vezetésbiztonság tekintetében legalább egy fő kritériumban gyengeségeket mutatnak.

Kleber Krisalp HP3, a Barum Polaris 5, a Vredestein Wintrac és az Uniroyal WinterExpert például hiányosságokat mutattak száraz úton.

BFGoodrich G-Force Winter 2, a Fulda Kristall Control HP2, a Kleber, a Barum és az Uniroyal nedves úton – különösen télen – nem váltja be a reményeket. A tesztmezőnyhöz képest általában nagyobb gyengeségeket mutatnak a nedves aszfalton való kezelhetőségben. Nem irányíthatók olyan pontosan, gyorsításkor hamarabb veszítik el a tapadást, és a fékútjuk is valamivel hosszabb.

Kifejezetten télies utakon ugyanakkor a Falken Eurowinter HS02 és a Barum Polaris nagy hátrányba kerül: téli tulajdonságaik tekintetében nem érnek el kielégítőnél jobb eredményt.

Ami a futásteljesítményt illeti, a Fulda pozitívan emelkedik ki a teszt legmagasabb futásteljesítményével (56 ezer kilométer), míg az Uniroyal ezzel szemben 37 ezer kilométerrel a legalacsonyabb várható futásteljesítményt kínálja a kielégítő abroncsok csoportjában.

dasblog