A vezeték nélküli EV töltést útközben tesztelik Németországban

Toyota rajzolt pár évvel ezelőtt olyan hirdetésekre, amelyekben az elektromos segédeszközökre ‘ öntöltő hibrideknek nevezték. ’ De képzelje el, ha valóban fel tud-e tölteni egy elektromos autót, miközben haladtál. Az álom valósággá válásának legújabb lépése az a bejelentés, hogy Balingen városában egy német busz hamarosan egy vezeték nélküli töltőautópályán zúzódik fel.

Bár a projekt csak egyetlen buszt foglal magában, nem kell hatalmas képzeletbeli ugrást látnia, hogy a technológiát az elkövetkező években be lehet vezetni autókba és más helyekre a világ minden tájáról. Tavaly decemberben, a michigan-i kormányzó, Gretchen Whitmer bejelentette, hogy az állam teszteli vezeték nélküli, közúti töltési képességeit autópályáin. Ha az autók mozgás közben tölthetnek, akkor kisebb akkumulátorokkal is felépíthetők, így könnyebbé és hatékonyabbá válnak, nem is beszélve a lényegesen olcsóbbról.

Autóipar induktív töltési technika hasonlóan működik, mint az okostelefonokon. Az áramot a talajban és a levegőben lévő mágneses tekercsekről a másikba továbbítják az autóban. Az autók statikus töltőlapjai már egy ideje fennállnak, de a töltési utak bonyolultabbak és a fejlesztés korábbi szakaszában vannak.

A Balingeni projekthez az izraeli Electreon és a németországi EnBW társaság összeállt az 1 km-es ( 0,6 mérföld ) elektromos útrendszer ( ERS ) felszerelésével a német autópálya mentén, plusz két statikus töltőállomások olyan helyekre helyezik, ahol a busz rutinszerűen megáll az ütemezése során. Az Electreon legfeljebb 3,2 millió $ támogatást kap a díjszabási infrastruktúra kiépítéséhez.

Nem ez az első alkalom, amikor hallottunk az induktív töltőutakról, bár ez az első, amely a nyilvánosság számára előnyös lesz. Az Electreon és az EnBW korábban sikeres kísérleti tanulmányt folytatott az EnBW képzési központjában, Karlsruhe-ban (Németország), és az Eurovia és az Electreon nemrégiben bejelentette egy projektet, amely a németországi Bajorországban található autópálya egy részének villamosítására irányul. Svédországnak saját vezeték nélküli díjszabási projektje van, és Stellantis nyitott egy szimulált autópálya-tesztközpontot az induktív töltés tanulmányozására Olaszországban. Talán tíz év múlva visszatekintünk a Mazda MX-30-ra annak szúrós 100 mérföldes ( 160 km ) hatótávolságával, és megfontoljuk az idő előtt.

READ  Parkoló elektromos buszok akkumulátorában tárolt energiát használják fel a virtuális erőmű tesztelése során

carscoops

Ajánlott cikkek