Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot

Posted on 2023.03.23.2023.03.23. By Teszt Elek

Éppen ötven éve, 1973-ban tesztelte első alkalommal a nyári abroncsokat a német autóklub, az ADAC. Ezért most, a jubileumi évben éppen ötvenféle, 205/55 R 16-os méretű abroncsot vetettek vizsgálat alá, ám csupán tíz érdemelte ki a „jó” minősítést.

Az első helyre a rendkívül kiegyensúlyozott Goodyear EfficientGrip Performance 2, valamint a Continental PremiumContact 6 került, amelyek mércét állítanak a vezetésbiztonság terén, és mindkettő 2,0 ponttal kerültek az élre.

A toplista:

Goodyear EfficientGrip Performance 2        2,0

Continental PremiumContact 6                   2,0

Michelin Primacy 4+                                  2,1

Bridgestone Turanza T005                          2,3

Nokian Tyres Wetproof                               2,3

Falken ZIEX ZE310 ECORUN 89               2,3

Continental UltraContact                            2,3

Kumho Ecsta HS52                                    2,4

Hankook Ventus Prime4                             2,5

Nexen N´Fera Primus                                 2,5

A középosztály

Ide 21 abroncs került, de amint az ADAC megállapította, általában a sok tesztfeladat közül csak az egyikben teljesítettek gyengébben, ám ez elég volt ahhoz, hogy mérsékelje az összpontszámot.

Általában a vizes utakon tapasztalható kisebb gyengeségek vezettek a vezetésbiztonsági pontszám csökkentéséhez, de az is előfordult, hogy a kopásállóságot nem találták megfelelőnek a szakemberek.

Az Apollo Alnac például 3,5-es osztályzatot kapott a futásteljesítményre, mert csak alig 30 ezer kilométert lehetett megtenni vele az abszolút kopási határig, ami 1,6 milliméteres barázdamélységet jelent. Összehasonlításképpen: az alacsony gördülési ellenállású Michelin e.Primacy (általános minősítés: elégséges) közel 72 ezer kilométert tett meg.

A miheztartás végett jó tudni, hogy a 2,6 – 3,5 közti pontszám már csak kielégítő minőséget jelent.

Kenda Kenetica Pro KR210              2,6

Kleber Dynaxer HP4                         2,6

Fulda EcoControl HP2                      2,6

Toyo Tires Proxes Comfort                2,6

Debica Presto HP 2                           2,7

Dunlop Sport BluResponse               2,7

Pirelli Cinturato P7 C2                      2,7

Sava Intensa HP2  86                        2,7

Semperit SPEED-LIFE 3                   2,7

Firestone Roadhawk                         2,8

BF Goodrich Advantage                    2,9

GT Radial FE2                                 2,9

ESA+TECAR SPIRIT PRO              3,1

Barum Bravuris 5HM                        3,1

Viking Protech Newgen                    3,1

Norauto Prevensys 4                         3,1

Apollo Alnac 4G                               3,2

General Tire Altimax One S               3,2

Giti GitiSynergy H2                          3,2

Petlas Imperium PT515                     3,3

Uniroyal RainSport 5                        3,3

Elégséges!

Az ADAC szakemberei szerint a klasszikus ellentétes célok a gumiabroncsgyártásban nem mindig oldhatók fel. Jó példa erre a Michelin e.Primacy, amely csak elégséges osztályzatot kapott.

Az e.Primacy, amelyet a Michelin nem csak belsőégésű motorokhoz, hanem e-autókhoz is ajánl, a futófelület kopása és a gördülési ellenállás tekintetében meggyőző teljesítményt mutatott, viszont nedves aszfalton 80 km/h-ról csak 43,7 méter után áll meg, míg a Continental PremiumContact 6-tal szerelt autó már 34,4 méter után állt, mint a cövek!

Hifly HF 201                           3,6

Cooper ZEON CS8                 3,6

Westlake Z-107                       3,7

Minerva F 209                         3,7

King Meiler Sport1                  3,8

Tomket Sport                           3,8

Michelin e.Primacy                  3,9

Laufenn S Fit EQ+                  3,9

Delinte DH 2                           4,0

Zeetex ZT 1000                       4,1

Avon ZV7   90                        4,1

Radar RPX 800                       4,1

Futottak még, de minek?

Ez a hét abroncs katasztrofális teljesítménnyel bukott meg a nedves úton – emeli ki az ADAC összefoglalója, példaként hozva a Kínából származó, rendkívül strapabíró DoubleCoin DC99-et. Ezzel a gumival közel 65 ezer kilométert lehet megtenni, de addig remélhetőleg soha nem kell fékezni vizes úton: az 59,3 méteres fékút 80 km/h-ról a vezető és mindenki más közlekedő számára veszélyes.

Azon a ponton, ahol a Continental PremiumContact 6-tal szerelt tesztautó már állt, a DoubleCoin DC99 körülbelül 52 kilométeres sebességgel suhant tovább. Az ilyen sebességnél bekövetkező balesetek drámai következményekkel járhatnak – ezért ne nyúljon ezekhez az abroncsokhoz! – hívta fel a figyelmet a német autóklub.

Rotalla RH 01                                   4,7

Berlin Tires Summer UHP 1 G2        5,3

Lassa Driveways                               5,3

Evergreen EH 226                             5,4

Riken Road Performance         5,4

DoubleCoin DC99                            5,5

Premiorri Solazo                               5,5

Jármű Tags:ADAC, nyári abroncs, nyári abruncs, nyári gumi, nyári gumiteszt, nyárigumi, nyárigumi-teszt

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
Next Post: A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket

Kapcsolódó anyagok

  • Legyen ezúttal a Toyota Corolla Combi a podcast főszereplő Jármű
  • Kiemelkedő eredményt ért el az Audi e-tron a biztonsági teszten Jármű
  • Ezt tudja a Bridgestone legújabb nyári gumiabroncsa  Jármű
  • Az átfogó tesztek alapján a Peugeot gyártja Európa legtisztább benzines modelljeit Jármű
  • A pápaiak április 1-ig tesztelhetik az elektromos Iveco E-way midi buszt Jármű
  • Nyári SUV-abroncs teszt Jármű
2023. május
h K s c p s v
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Az EX30 a valaha gyártott legkisebb szénlábnyomú Volvo
  • A WAE Technologies új szerkezeti akkumulátor bevezetése
  • A tej segít az Indi 500 diadalhoz?
  • Integrált metrórendszert biztosít az Alstom Kolozsvárnak
  • Fotókon a MINI John Cooper Works 1to6 Edition különkiadás
  • Horváth Tamás és Kowa közös dallal jelentkezett
  • Péter Szabó Szilvia: „Kaptam az arcomba szívlapáttal egy maflást”
  • A Philips Ambilight TV nézői úgy fogják érezni, mintha maguk is ott lennének a stadionban, az első sorból élvezve a világhírű csapat játékát
  • A Nikon bemutatta az első tükör nélküli DX formátumú fix objektívet
  • Magyarországon is bemutatja új albumát a cseh I Love You Honey Bunny
  • Van képünk hozzá (23.05.31.) –  C-HR-t vezet “Az álommeló” győztese
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Az élelmiszeripar fejlesztésére a kormány 750 milliárd forint uniós forrást fordít
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Tesztjelleggel hétköznap is járnak CAF-villamosok a 14-es és a 42-es vonalán februártól Jármű
  • November 29-én kezdődik a tram-train vonatok “utasokkal élesített” tesztüzeme Jármű
  • Így kell ezt! Továbbra is gyors, rugalmas, figyelmes alapos Kütyü
  • Újabb településeken tesztelhető a DIGI mobil szolgáltatása Kütyü
  • Hangvezérlésű segédprogramot tesztelnek a csomagok gyors eljuttatása érdekében Jármű
  • A Szegedi Közlekedési Társaság is teszteli a SolveAir UNI fotokatalitikus légtisztítót Jármű
  • Újabb elektromos buszt tesztelhetnek a budapestiek Jármű
  • Tesztüzemben erős fényjelzés figyelmezteti Csömörnél az M0-s autóútra szemből felhajtókat Jármű

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.